خبرگزاری کار ایران

معاون امور عمرانی استاندار لرستان؛

رعایت استانداردها در کشتارگاه‎های لرستان ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۹۳۹

سلامت شهروندان اساسی‎‌ترین و مهم‌ترین اولویت مدیریت ارشد لرستان است که تمام برنامه‎های ما بر مبنای پیشگیری از خطرات در جامعه نهادینه شده است.

معاون امور عمرانی استاندار لرستان گفت: رعایت حداقل استاندارد‌ها در کشتارگاه‎های لرستان ضروری است و برای ما یک اولویت مهم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‎آباد، مجید کیان‎پور در جلسه ساماندهی کشتارگاه‎های لرستان در خرم‎آباد گفت: سلامت شهروندان اساسی‎‌ترین و مهم‌ترین اولویت مدیریت ارشد لرستان است که تمام برنامه‎های ما بر مبنای پیشگیری از خطرات در جامعه نهادینه شده است.

وی عنوان کرد: بحثسلامت شهروندان یک مسئله فرابخشی است و به یک دستگاه خاص برنمی‎گردد و از این رو باید همه دستگاه‎‌ها تلاش کنند تا در بحثپیشگیری از بیماری‎های مختلف از جمله تب مالت، هاری و… موفق باشیم.

معاون امور عمرانی استاندار لرستان یادآور شد: آموزش‎‌ها در این خصوص نقش اساسی دارند که همه دستگاه‎های اجرایی باید در بحثفرهنگ آموزش و سطح آگاهی عمومی مردم تلاش کنند تا هر کدام از مردم یک سفیری برای سلامت استان باشند.

رعایت حداقل استاندارد‌ها در کشتارگاه‎های لرستان ضروری است

معاون امور عمرانی استاندار لرستان گفت: رعایت حداقل استاندارد‌ها در کشتارگاه‎های لرستان ضروری است و برای ما یک اولویت مهم است. بنابراین کشتارگاه‎های دام لرستان به ویژه در شهرستان‎های پلدختر، ازنا، الیگودرز، دورود و… باید از لحاظ کوره لاشه‎سوزی، حمام مناسب، سرویس بهداشتی، نمازخانه و… مجهز شوند.

کیان‎پور ادامه داد: بخش خصوصی اگر توجیه اقتصادی نداشته باشد، پای کار نمی‌‎آید از این رو باید تلاش شود زمینه بخش خصوصی در احداثکشتارگاه‎های صنعتی در لرستان فراهم شود.

وی تصریح کرد: شهرداری‎‌ها باید تلاش کنند در زمینه تهیه زمین برای مجتمع‎های کشتارگاهی به بخش خصوصی اقدام کنند از این رو تلاش ما این است که از بخش خصوصی به خوبی حمایت کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: علیداد هنرمند به نمایندگی از معاونت امور عمرانی استانداری لرستان ظرف یک هفته کمیته کارشناسانی از دانشگاه علوم پزشکی، دامپزشکی، محیط‎ زیست، امور شهری و… ظرف این مدت از کشتارگاه‎های دورود، ازنا، الیگودرز و پلدختر بازدید و کوره لاشه‎سوز این کشتارگاه‎‌ها را از نزدیک مشاهده می‌‎کنند و در صورت فعال نبودن آن‌ها باید هر چه سریع‎‌تر تلاش کنند که این کوره‎‌ها فعال شوند.

معاون امور عمرانی استاندار لرستان متذکر شد: طی هفته آینده باید از طریق معاونت برنامه‎ریزی استانداری لرستان از محل بودجه عمران شهری برای این کشتارگاه‎‌ها ۵۰ درصد از محل ماده ۱۸۰ و ۵۰ درصد از طریق شهرداری‎‌ها به این کشتارگاه‎‌ها اختصاص داده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز