خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان لرستان؛

بازرسی به عنوان چشم بینا و چشم ناظر، یک قوه محرکه است

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۰۶۰

بازرسی به عنوان چشمی بینا و ناظر قوه محرکه‌ایی است که به منظور بررسی نحوه عملکرد‌ها و انجام امور در راستای اهداف و برنامه‌های سازمان در اختیار مدیر قرار می‌گیرد.

فرمانده انتظامی استان لرستان عنوان داشت: بازرسان باید مواظب باشند، سازمان در راستای رسیدن به اهدافش از قانون سرپیچی نکند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، سردار محمد قنبری در اولین همایش مسئولان ارشد بازرسی و حقوقی دستگاه‌های اجرایی استان لرستان ضمن تبریک به مناسبت هفته دولت و روز کارمند، اظهار داشت: بازرسی به عنوان چشمی بینا و ناظر قوه محرکه‌ایی است که به منظور بررسی نحوه عملکرد‌ها و انجام امور در راستای اهداف و برنامه‌های سازمان در اختیار مدیر قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به توصیه امیرالمومنین(ع) مبنی بر اینکه هر آمدنی را رفتنی است و هر انتصابی، عزلی به دنبال دارد، پس سعادتمند کسی است که خدمتگذار مردم و مطیع مخلوق باشد، ادامه داد: در هر سازمان اهداف و چشم‌انداز آینده ترسیم می‌شود، فرصت‌ها و تهدیدهای ناشی از محیط، نقاط ضعف و قوت سازمان به عنوان مولفه‌هایی در مسیر تحقق اهداف قرار دارند، بنابراین بازرسان همانند پلیس راه می‌مانند که وظیفه دارند، راهبرد‌ها را کنترل کنند و سازمان را در چهارچوب قانون هدایت کنند.

فرمانده انتظامی استان لرستان عنوان داشت: بازرسان باید مواظب باشند، سازمان در راستای رسیدن به اهدافش از قانون سرپیچی نکند، باید انحرافات و فاصله را مشخص کنند و در صورت بروز مشکل آن را بزرگ نمایی نکند، بلکه در راستای حل آن اقدام کنند، تا ضرری متوجه مردم نشود.

سردار قنبری اضافه کرد: اگر مردم از خدمتگذاران راضی باشند، شاهد پویایی و شفافیت باشند، در راستای برخورد با ناهنجاری‌ها حرکت می‌کنند.

وی عنوان کرد: بازرس باید قانون‌مدار و قانون‌شناس باشد، با دانستن شاخص‌ها و آگاهی از حوزه کاری خود بتواند انحراف سازمان را تشخیص دهد، همچنین سازمان‌های نظارتی و حقوقی برای رسیدن به اهداف و برای شیوه نظارت خود باید برنامه داشته باشند.

این مسئول در پایان یادآور شد: برخی از انحرافات صورت گرفته در سازمان‌ها از تخلف گذشته و جرم به حساب می‌آیند، لذا وظیفه است، فعل یا عدم فعل را پی‌گیری کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز