خبرگزاری کار ایران

نماینده دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی؛

۶۷ کیلومتر از خطوط ریلی لرستان را می‌توان دو خطه کرد

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۵۹۳

حدود ۶۷ کیلومتر از خطوط ریلی لرستان را می‌توان دو خطه کرد و به همین منظور پیگیری‌های زیادی نیز انجام شده است.

نماینده دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: حدود ۶۷ کیلومتر از خطوط ریلی لرستان را می‌توان دو خطه کرد و به همین منظور پیگیری‌های زیادی نیز انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از دورود، عباس قائدرحمت در حاشیه افتتاح پروژه بازسازی ۱۴ کیلومتر از خطوط ریلی راه‌آهن شهرستان دورود در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته دولت و تشکر از مدیران راه آهن لرستان و وزارت راه و شهرسازی گفت: تلاش‌های بسیار خوبی در این بخش انجام می‌شود.

نماینده شهرستان‌های دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بازسازی خطوط ریلی در سه قطعه در دست اقدام است که روستای دربند – رودک با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان و طول ۱۴ کیلومتر امروز به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: قطعه دوم در حوزه شهرستان ازنا است، یعنی از روستای سمیه تا مومن‌آباد که طی چند روز آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و همچنین قطعه سوم نیز از روستای رودک تا شهرستان دورود است که امیدواریم هر سه قطعه تا پایان سال تکمیل و به بهره‌برداری برسد و به این منظور اعتبارات لازم تامین شده است.

قائدرحمت در پاسخ به سوال خبرنگار ی مبنی بر پروژه دو خطه شدن خطوط ریلی لرستان گفت: در استان لرستان ۱۵۵ کیلومتر شبکه ریلی داریم که لزوم دوخطه شدن این خطوط احساس می‌شود.

وی یادآور شد: البته با توجه به شرایط منطقه و کوهستانی بودن خطوط ریلی جنوب و وجود تونل‌ها در این مسیر نمی‌توانیم همه طول مسیر را دوخطه کنیم و برای حل این مشکل در حال چاره اندیشی هستیم.

نماینده دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حدود ۶۷ کیلومتر از خطوط ریلی لرستان را می‌توان دو خطه کرد و به همین منظور پیگیری‌های زیادی نیز انجام شده است و مدیر کل راه آهن لرستان نیز قول داده‌اند، تا این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: اجرای این پروژه می‌تواند کمک بسیار خوبی برای مردم استان لرستان با افزایش ایمنی و سرعت حمل نقل کالا و مسافر باشد.

قائدرحمت بیان داشت: شاهد هستیم، شبکه ریلی گذشته در برخی نقاط فرسوده بوده و متاسفانه در برخی موارد شاهد خروج قطار‌ها از خطوط بوده‌ایم که به عنوان مثال در ماه گذشته دو مورد به وجود آمد که باید از بروز این حوادثجلوگیری کنیم.

دبیر مجمع نمایندگان استان لرستان خاطرنشان کرد: شبکه جدید و مدرن ریلی با تراورس‌های بتنی و خطوط پیشرفته‌ای که با استانداردهای روز دنیا مطابق است، می‌تواند کمک خوبی به افزایش امنیت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز