خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان؛

پیشرفت پروژه‌های نیمه کاره جهادکشاورزی در لرستان بسیار خوب است

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۴۷۷

۸۵۷ پروژه در ایام هفته دولت در تمام نقاط استان لرستان به بهره برداری رسیده است.

استاندار لرستان گفت: ۸۵۷ پروژه در ایام هفته دولت در تمام نقاط استان لرستان به بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، هوشنگ بازوند در جلسه شورای اداری استان لرستان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، در بیت ایشان برگزار شد، اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر با اینکه طول عمر مدیریت کمی داشتند اما اثر گذاری خدمات آن‌ها به اندازه طول خدمت جمهوری اسلامی ایران است.

وی در مورد تعداد پروژه‌های افتتاحی استان لرستان افزود: در هفته دولت بیش از ۸۵۷ پروژه در سطح استان لرستان و در بخش‌های مختلف به بهره برداری رسیده است که باید از مسئولان امر تشکر کنم.

بازوند بیان کرد: اگر بخواهیم مشکلات استان لرستان را حل کنیم باید به شعار سال که‌‌ همان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است، تکیه کنیم و شاید به دلیل وجود مشکلات فراوان در استان لرستان اجرایی کردن آن کمی مشکل باشد.

استاندار لرستان تصریح کرد: اقدام اول دولت به محض روی کارآمدن، مسئله مهار تورم بود که رشد منفی اقتصادی نیز به همراه آن بود و معنای رشد منفی اقتصادی این است که علاوه بر اینکه اشتغال ایجاد نمی‌شود بلکه بسیاری از مشاغل موجود آمده نیز از دست می‌رود.

بازوند اظهار کرد: رشد منفی اقتصادی که میزان آن به ۶.۸ – بود به آرامی کمتر شده است و هم اکنون شاهد افزایش لحظه‌ای قیمت‌ها در کشور نیستیم و خوشبختانه دولت در این زمینه موفقیت‌های ارزشمندی داشته است.

وی افزود: متاسفانه بیکاری استان به حدی است که از ۶۵ هزار فرزند بیکار شهید در کشور، ۱۰ درصد آن متعلق به استان لرستان است و این در حالی است که میزان شهدای لرستان ۲ تا ۳ درصد شهدای کشور است.

استاندار لرستان بیان کرد: برای خروج از رکود تورمی سیاست‌های خوبی اعمال می‌شود که یکی از این سیاست‌ها تکمیل پروژه‌های بالای ۸۵ درصد است.

بازوند تصریح کرد: به عنوان نمونه جهاد کشاورزی لرستان توانسته است بسیاری از پروژه‌های بالای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی را تکمیل کند و آن‌ها را به بهره برداری رسیده است.

استاندار لرستان در مورد طرح نظام سلامت اظهار کرد: طرح نظام سلامت طرح بسیار خوبی است که در ۷ بند تدوین شده است و این آمار در جهت صحبت‌های مقام معظم رهبری در شعار سال بوده است.

وی در مورد ابعاد این طرح افزود: نکته مهم طرح این است که بسته‌های تدوین شده، تمام مردم و نظام سلامت کشور را در بر می‌گیرد و جای دارد که در این زمینه از دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز تقدیر شود.

بازوند در مورد پروژه‌های افتتاحی شرکت گاز در هفته دولت بیان کرد: شرکت گاز از ابتدای تاسیس تا قبل از دولت تدبیر و امید ۳۴۱ روستا را گاز کشی کرده است اما از شهریور ۹۲ تا شهریور ۹۳، عملیات گاز رسانی به ۱۵۰ روستا انجام شده است و نزدیک به ۱۵۰ روستای دیگر گاز کشی شده است.

استاندار لرستان تصریح کرد: ۲ شهر استان در زمان دولت تدبیر و امید، گازکشی شده است و ۱۰۰ کیلو‌تر نیز از راه‌های مواصلاتی لرستان نیز در این ایام آسفالت شده است.

بازوند با اشاره به اعتبارات استانی اظهار کرد: اعتبارات عمرانی کشور به خاطر مهار تورم، یک اعتبار انقباظی است. اما اعتبارات استانی لرستان به میزان ۲۵ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است و این در حالی است که کل بودجه عمرانی کشور نسبت به سال گذشته ۱۹ در صد کاهش داشته است.

وی در مورد اعتبارات ماده ۱۰ و ۱۲ افزود: میزان اعتبارات استان لرستان در سال جاری به ۷۰ میلیارد ریال افزایش پیدا کند و اعتبارات توازن منطقه‌ای از صفر در سال ۹۲ به ۱۲۰ میلیارد ریال در سال ۹۳ افزایش پیدا کند.

استاندار لرستان در مورد میزان افزایش اعتبارات عمرانی در ۶ ماهه اول سال ۹۳ بیان کرد: اعتبارات عمرانی لرستان از ۱۱ درصد به ۲۴ درصد افزایش داشته است.

بازوند اظهار کرد: ما یک مشکل بیکاری در استان لرستان داریم که اگر مدیریت جهادی و عزم ملی در میان مدیران استان در این زمینه وجود داشته باشد می‌توان این مشکل را برطرف کرد و اگر مدیری در استان پرچمدار مبارز با بیکاری است، باید دیگر مدیران استانی به او کمک کنند.

وی افزود: لرستان در زمینه بیکاری رتبه اول کشور را دارد و میزان آن ۳۶ درصد است و این یعنی یک بحران. و مدیر باید برای برطرف کردن این مشکل، قدرت ریسک پذیری داشته باشد و تنها با ریسک پذیری می‌توان این مشکل را برطرف کرد.

استاندار لرستان تصریح کرد: شهروندان لرستانی از مدیران انتظار دارند و این انتظار نیز به جاست و به طور مثال در بعد شهری انتظار دارند که به جای پله ثابت هوایی، پله برقی هوایی داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز