خبرگزاری کار ایران

مدیرکل صنعت و معدن لرستان:

معضلات واحدهای صنعتی مشکل دار لرستان بامساعدت دولت رفع می شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۶۹۲

در سفر هیئت دولت به لرستان ۲۰ مورد از واحدهای صنعتی مشکل دار لرستان را به هیئت دولت معرفی کردیم که خوشبختانه بلافاصله پس از اتمام سفر به دستگاه ها و بانک ها ورود پیدا کردیم و با حضور مقامات عالی نسبت به رفع مشکل واحدها اقدام کردیم.

مدیرکل صنعت و معدن لرستان: در سفر هیئت دولت به لرستان ۲۰ مورد از واحدهای صنعتی مشکل دار لرستان را به هیئت دولت معرفی کردیم که خوشبختانه بلافاصله پس از اتمام سفر به دستگاه ها و بانک ها ورود پیدا کردیم و با حضور مقامات عالی نسبت به رفع مشکل واحدها اقدام کردیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، قدرت الله ولدی در نشست خبری با اصحاب رسانه در خرم آباد اظهار کرد: خوشبختانه لرستان یکی از نخستین استان هایی بوده است که دولت تدبیر و امید به عنوان مقصد سفر خود آن را انتخاب کرده است که همین امر نیز نتایج خوبی را در لرستان به همراه داشته است.

مدیرکل صنعت و معدن لرستان گفت: سهم صنعت و معدن لرستان از ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار سرمایه در گردش اختصاص یافته در سفر رئیس جمهور ۱۳۰۰ میلیارد تومان است که برای بهره برداری و تکمیل طرح های صنعتی هزینه می شود.
وی افزود: در دولت یازدهم رویکرد اصلی مبتنی بر شفاف سازی و خدمت به مردم است که در این راستا از کلنگ زنی طرح های جدید و به ویژه طرح هایی که در آینده امکان دارد بی نتیجه بمانند خود داری کرده ایم.

ولدی تصریح کرد: بر اساس سند اشتغال و سند امایش استان لرستان هدف اصلی این سند به بحثصنعت و معدن مربوط می شود که اگر در گذشته اقدامات مثبت و اساسی در این زمینه انجام می گرفت یقینا وضعیت استان چنین نبود.

مدیرکل صنعت و معدن لرستان بیان کرد: در راستای بهره برداری از طرح های صنعتی تا کنون چندین برنامه را تدوین کرده ایم که از جمله این برنامه ها می توان به شناسایی واحدهای صنعتی مشکل دار، شناسایی طرح های صنعتی مشکل دار، صدور جوازهای تأسیس واحدهای صنعتی برای واحدهای دارای صلاحیت و بررسی شرایط بازپرداخت تسهیلات توسط شخص وام گیرنده اشاره کرد.

وی اظهار کرد: متأسفانه در گذشته بسیاری از جوازها بدون برنامه و کار کارشناسی در اختیا افراد قرار داده می شد که ما برنامه هایی برای جلوگیری از این طرح ها را داریم کهدر این راستا بررسی اهلیت علمی و مالی را در اولویت کاری خود قرار می دهیم.
ولدی عنوان کرد: تا کنون ۵۰ طرح صنعتی بزرگ در مجموعه های صنعتی لرستان مشخص شده است که اعتبار این طرح ها از مبلغی به میزان ۱ میلیارد تومان آغاز شده و به طرح هایی مانند پتروشیمی ختم می شود که این طرح ها بین ۸ کارشناس ماهر تقسیم بندی شده است تا کار برسی را در این زمینه انجام دهند.

مدیرکل صنعت و معدن لرستان خاطرنشان کرد: در سفر هیئت دولت به لرستان ۲۰ مورد از واحدهای صنعتی مشکل دار لرستان را به هیئت دولت معرفی کردیم و پیگیری های لازم را در مورد این واحدها انجام دادیم که خوشبختانه بلافاصله پس از اتمام سفر به دستگاه ها و بانک ها ورود پیدا کردیم و با حضور مقامات عالی نسبت به رفع مشکل واحدها اقدام کردیم.

وی گفت: از تمام واحدهای صنعتی و معدنی لرستان بازدید میدانی به عمل آمده است و اصلاعات و آمار این واحدها به طور کامل جمع آوری شده است و به دنبال رفع مشکل این واحدها در سطح استان هستیم.

ولدی اظهار کرد: یک تیم به عنوان تیم پایش واحدهای صنعتی متشکل از اداره صنعت و معدن، اتاق بازرگانی، خانه صنعت و معدن و کلیه واحدهای مربوط به بخش صنعت در لرستان راه اندازی کرده ایم که به بررسی مشکلات واحدهای صنعتی می پردازیم.

مدیرکل صنعت و معدن لرستان افزود: از پیشنهاد ۱۵۰۰ میلیارد تومانی که به عنوان سرمایه در گردش به لرستان اختصاص داده شده است ۱۳۰۰ میلیارد تومان به صنعت و معدن لرستان اختصاص یافت که از این میزان بیش از ۶۲۰ میلیارد تومان برای واحدهای صنعتی و بیش از ۶۷۰ میلیارد تومان دیگر برای راه اندازی طرح های صنعتی اختصاص داده شده است.

وی تصریح کرد: ۵۳۵ واحد صنعتی و ۱۱۵ طرح صنعتی در لرستان که برای بهره برداری و اجرا نیازمند تسهیلات هستند به استانداری لرستان معرفی شده اند که از این تسهیلات ۱۳۰۰ میلیارد تومانی بهره مند می شوند.

ولدی بیان کرد: از اعتبارات اختصاص یافته به بخش صنعت و معدن ۱۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی تأمین می شود که اعتبار مصوب برای فاز ۴ کارخانه سیمان دورود جدای از این اعتبارات است.

مدیرکل صنعت و معدن لرستان اظهار کرد: بیش از ۱ هزار و ۴۴۰ واحد صنعتی در استان لرستان وجود دارد که قطعا بالی ۶۰ درصد از این واحدها محصولات با کیفیت و قابل رقابت تولید می کنند که ما درصدد استفاده از تولید داخلی هستیم زیرا در این صورت هم اعتبارات درون استان می ماند و هم صنعت استان رشد پیدا می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز