خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم دورود و ازنا؛

باید بخش خصوصی و تعاونی‌ها قدرت بیشتری در اقتصاد کشور داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۷۹۳

وضعیت کنونی بخش تعاون در کشور مطلوب نیست و باید تلاش شود تا بخش خصوصی و تعاونی قدرت بیشتری در اقتصاد کشور داشته باشند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس: وضعیت کنونی بخش تعاون در کشور مطلوب نیست و باید تلاش شود تا بخش خصوصی و تعاونی قدرت بیشتری در اقتصاد کشور داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا ازخرم آباد، عباس قائد رحمت، ظهر دوشنبه در نهمین جشنواره تجلیل از تعاونی‌های بر‌تر استان با اشاره به اینکه متاسفانه وضعیت اقتصاد کشور و به تبع لرستان خوب نیست، اظهار داشت: هرکس در انتخابات‌های مختلف آمد و از مردم استان رای گرفت و قول داد مشکلات آن‌ها را برطرف کند اما در عمل نتایج چندانی ندیده‌ایم.

وی با بیان اینکه وضعیت بد استان را از مقایسه شاخص‌های اقتصادی به خوبی می‌توان متوجه شد، تصریح کرد: نرخ بیکاری در لرستان دو برابر متوسط کشور است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این میزان بیکاری یک بحران و فاجعه است، افزود: در گذشته یک اقتصاد وابسته به نفت داشته‌ایم و این امر امروز دولت را با مشکل مواجه کرده است.

قائد رحمت با بیان اینکه نرخ بهره وری پایین و کاهش قدرت رقابت از تبعات اقتصاد وابسته به نفت کشور است، ادامه داد: یکی از راهبردهای مهم دولت در وضعیت کنونی افزایش توان تولید است که اگر محقق شود از مباحثمربوط به تورم، رکود و رکود تورمی خارج می‌شویم.

وی با تاکید بر اینکه امروز اولویت اول کشور رفع موانع تولید است که در سیاستهای اصل ۴۴ قانون اساسی و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز بر آن تاکید شده است، افزود: امروز نیاز است که اقتصاد کشور رقابتی شود تا بخش خصوصی و تعاونی کشور بتوانند نفس بکشند و جان بگیرند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افزایش درآمدهای غیرنفتی و اصلاح قانون‌های مالیاتی در راه محقق شدن اقتصاد رقابتی ضروری است، اظهار داشت: افزایش شفافیت، سلامت و انضباط مالی از دیگر مسائلی است که باید به آن توجه ویژه شود.

قائد رحمت با بیان اینکه فساد مالی یکی از مشکلاتی است که آسیب جدی به کشور زده است، تصریح کرد: در این رابطه به قوه قضاییه انتقاد دارم.

وی ادامه داد: متاسفانه هنوز تکلیف چهار پروژه مربوط به اختلاس سه هزار میلیاردی در لرستان که چندهزار شغل ایجاد کرده مشخص نشده است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مبارزه با فساد مالی باید جدی باشد و روسای قوه‌ها باید به صورت جدی و نه تنها با کاغذ بازی و هدر دادن زمان به این قضیه ورود پیدا کنند.

قائد رحمت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تا پایان برنامه پنجم توسعه باید سهم تعاونی‌ها در اقتصاد کشور ۲۵ درصد باشد، گفت: متاسفانه این رقم در حال حاضر کمتر از پنج درصد است.

وی با بیان اینکه متاسفانه برنامه‌های بخش تعاون عقیم مانده است، تصریح کرد: وضعیت کنونی بخش تعاون در کشور مطلوب نیست و باید تلاش شود تا بخش خصوصی و تعاونی قدرت بیشتری در اقتصاد کشور داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز