خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان؛

افزایش ۲۵درصدی بازدید از موزه‌های لرستان

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۷۱۳

بازدید از قلعه فلک الافلاک ۱۸ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان گفت: تابستان امسال نسبت به تابستان گذشته بازدید از موزه‌های استان ۲۵ درصد رشد یافته است، همچنین در این مدت میزان بازدید از قلعه فلک الافلاک ۱۸ درصد افزایش یافته است.
به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‌آباد، عبدالرضا مهاجرنژاد در جلسه ستاد هماهنگی سفرهای تابستانی، اظهار داشت: اولین جلسه ستاد هماهنگی سفرهای تابستان در تاریخ هشت تیرماه و دومین جلسه ستاد در تاریخ ۱۱ مرداد سال جاری برگزار شده که چندین مصوبه را به دنبال داشته و در این جلسه‌ها مقرر شد، فرمانداران نسبت به برگزاری جلسه‌های ستاد اجرایی اقدام کنند، رنگ‌آمیزی معابر و ساماندهی مبلمان شهری و بهبود وضعیت سرویس بهداشتی سطح شهر توسط شهرداری انجام پذیرد، اداره برق نسبت به نصب روشنایی در سطح شهر اقدام کند، از دفا‌تر خدمات شهری دعوت به عمل آید، هلال احمر و علوم پزشکی نسبت به وضعیت آبشار نوژیان اقدام کنند و فرمانداران باید عملکرد ستاد را ابلاغ و میراثفرهنگی از طریق برگزاری جشنواره برای معرفی سنت، تهیه و توزیع صنایع دستی اقدام کند، نظارت بر مناطق گردش‌پذیر توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمل و نقل و فرمانداران انجام گیرد.

وی عنوان کرد: به منظور استقبال از مسافران تابستانی اقداماتی انجام شده است، ۲۵ آموزشگاه با ۴۰ کلاس، ۲۰ هتل و ۹ مهمان‌پذیر آمادگی پذیرای از مسافرین تابستانی را داشته، همچنین تهیه و نصب بنر خوش‌آمدگویی، نظارت و سرکشی از مناطق گردشگری، هتل‌ها و واحدهای پذیرایی، سفره‌خانه‌های سنتی توسط سازمان میراثفرهنگی و اداره صنعت، معدن و تجارت، استقرار عوامل جمعیت هلال احمر و علوم پزشکی در ۱۴ پایگاه، تهیه بروشور اطلاع‌رسانی و توزیع آن در موزه‌ها، تشکیل کمپ در دریاچه گهر و تأمین روشنایی مناسب از جمله خدمات ارائه شده به مسافرین تابستانی استان لرستان بوده است.

مدیرکل میراثفرهنگی استان لرستان ادامه داد: برگزاری جلسات ستاد اجرایی سفر به ریاست استاندار و فرمانداران استان، تجهیز و نظارت پارک‌ها توسط شهرداری، برپایی کمپ مشترک هلال احمر و علوم پزشکی در آبشار بیشه، اطلاع‌رسانی شماره تلفن رسیدگی به شکایات در قالب بنر برای مسافرین، فعال بودن کشیک ایام تعطیل در سازمان میراثفرهنگی، ساماندهی آبشار بیشه از جمله اقدامات صورت گرفته است.

مهاجر‌نژاد عنوان داشت: از تاریخ اول تیرماه تا ۱۷ شهریور سال جاری تعداد ۱۸۱ هزار و ۱۶۵ نفر از سطح استان لرستان بازدید کردند و در کمپ‌ها و چادرهای موقت استقرار یافتند. همچنین تعداد بازدیدهای نظارتی از رستوران‌ها ۲۵۲ مورد، تعداد بازدیدهای نظارتی از مراکز اقامتی موقت ۲۸ مورد، تعداد بازدیدهای تشویقی چهار فقره، تعداد بازدیدهای تذکری ۳۷ فقره، تعداد تعطیلی و پلمب مراکز پذیرایی سه باب، تعداد شکایات ارسالی از مراکز اقامتی پنج مورد، تعداد شکایات از مراکز پذیرایی پنج مورد، تعداد بازدیدکنندگان از قلعه فلک الافلاک ۳۲ هزار نفر، تعداد بازدید از آبشار بیشه ۷۲ هزار نفر و تعداد بازدیدکنندگان از دریاچه گهر ۲۰ هزار نفر بوده است.

وی یادآور شد: سطح اشغال هتل‌های شهرستان خرم‌آباد در سال گذشته ۲۵ درصد بود که در سال جاری به ۶۵ درصد رسیده است و ۷۰ درصد هتل‌های بروجرد در سال ۹۳ محل اسکان مسافرین تابستانی بوده است، همچنین رشد بازدیدکننده از موزه‌ها نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد است.

مدیرکل میراثفرهنگی استان لرستان عنوان کرد: درخواست تشکیل شورای تأمین به منظور ایجاد هماهنگی بین نیروهای امنیتی و مردم به منظور رسیدگی به وضعیت تپه‌های تاریخی ابلاغ شده است.

این مسئول بیان کرد: ۵۰۰ میلیون تومان به منظور اسکان تأسیسات در دو راهی مسیر دریاچه گهر اختصاص داده شده است و هفته آینده مراسم کلنگ‌زنی تأسیسات انجام می‌پذیرد، همچنین برای تمام آبشارهای استان در مرحله عقد قرارداد با سرمایه‌گذاران هستیم.

مهاجر‌نژاد در پایان چنین توضیح داد: آبشار افرینه موقعیت خوبی ندارد، چراکه سیستم فاضلاب از درون خانه‌ها به سمت ورودی آبشار کشانده شده است، بدین ترتیب برای رسیدن به راهکار عملی باید جلسه‌ای تشکیل شود و فرهنگ‌سازی لازم در منطقه صورت پذیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز