خبرگزاری کار ایران

دیدار اعضای انجمن موسیقی لرستان با هنرمند پیشکسوت، آهنگساز و نوازنده ویلون

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۹۱۸

اعضای انجمن موسیقی لرستان با هنرمند پیشکسوت، آهنگساز و نوازنده ویلون دیدار کردند.

اعضای انجمن موسیقی لرستان با هنرمند پیشکسوت، آهنگساز و نوازنده ویلون دیدار کردند.

به گزارش ایلنا از خرم آباد، مراسم دیدار با استاد محمود مدیری، هنرمند پیشکسوت، آهنگساز و نوازنده ویلون لرستانی با حضور امین عباسیان، رئیس انجمن موسیقی لرستان، حشمت‌الله فتحی، ذبیح‌الله کردعلیوند و مجتبی رومانی، اعضای هئیت رئیسه انجمن موسیقی و هنرمندان حجت‌الله عزیزی، مختار فلاحی، شهرام کیمیایی، شهرام کاظمی و انوش فاضل‌نژاد برگزار شد.
رئیس انجمن موسیقی لرستان در این دیدار گفت: استاد محمود مدیری از آهنگسازان و نوازنده ویلون توانمند این دیار است که زحمات و تلاش‌های فراوانی را جهت اعتلای موسیقی و فرهنگ لرستان کشیده است.

امین عباسیان اضافه کرد: استاد مدیری زمانی فعالیت هنری خود را آغاز کرد که موسیقی به شکل امروزی نبود و با وجود وی و بزرگانی دیگر بود که موسیقی شهری و کلاسیک تبلور پیدا کرد، در این دوره‌ سازبندی و فضای آهنگ رنگ و بوی خاصی دارد و ساخته‌های استاد هنوز بعد از گذشت دهه‌ها همان تازگی و طراوت را دارد، از جمله کارهای فاخر استاد مدیری نت‌نویسی آهنگ‌های لری ماست که با زحمات استاد حمید ایزدپناه در کتاب لرستان در آیینه تاریخ در سال ۵۱ به چاپ رسیده است.

در ادامه محمود مدیری، هنرمند پیشکسوت، آهنگساز و نوازنده ویلون لرستانی با بغضی در گلو گفت: من انتظار نداشتم بعد از ۳۵ سال عده‌ای از اهالی هنر این حقیر را قابل بدانند و به عیادتم بیایند و قدم‌ رنجه شما عزیزان به قدری به من روحیه داده که از فردا تا زنده‌ام، تمام تلاش خود را جهت ساختن هزاران آهنگ به کار می‌بندم.

استاد مدیری بیان کرد: در ۲۵ اسفند ۱۳۱۴ در نهاوند به دنیا آمدم و تا کلاس چهارم ابتدایی در دربند دورود ادامه تحصیل دادم و از ۱۲ سالگی در دسته موزیک ارتش استخدام شدم و دیپلم را شبانه نزد استاد حمید جزایری در خرم‌آباد طی کردم، در ابتدا به نواختن ساکسیفون و ترمپت مشغول و سپس نواختن ویلون را به طور مخفیانه آغاز و مدتی نیز خدمت استاد شاپور نیاکان شاگردی کردم.

وی تصریح کرد: کتاب یک تا چهار استاد خالقی و کتاب یک تا پنج ویلون و در سن ۱۷ سالگی ردیف صبا را به اتمام رساندم و سمفونی شماره پنج بهتون را با ۷۰ نفر نوازنده هدایت و سالیان سال به آموزش مشغول و بسیاری از هنرمندان را به جامعه هنری معرفی کردم.

این آهنگساز پیشکسوت با بیان تلاش‌های مجدانه استاد حمید ایزدپناه برای فرهنگ و هنر لرستان، گفت: در سال ۳۷ در جلوی پادگان سابق دانشگاه شهید بهشتی فعلی با آقای ایزدپناه ملاقاتی داشته‌ام که وی گفت، بگو یا علی و بیا با کمک هم لرستان را به جهان معرفی کنیم، شما زحمت نت‌نویسی و ساخت و تنظیم آهنگ را تقبل کنید، تدوین و مکتوب کردن آنان را من انجام می‌دهم.

مدیری تشریح کرد: با استاد مجتبی میرزاده ارتباط خانوادگی و تنگاتنگی داشته‌ام و وی همیشه من را به بنای سفت کار تشبیه می‌‎کرد و می‌گفت، من کارهای آقای مدیری را ماله می‌کشم، استاد میرزاده حق بزرگی گردن بنده و موسیقی لرستان دارد.

مجتبی رومانی، مسئول روابط عمومی انجمن موسیقی لرستان نیز گفت: طی هماهنگی‌های به عمل آمده، توسط ذبیح‌الله کردعلیوند با برنامه زنده رادیویی هنای زاگرس، استاد مدیری چند دقیقه‌ای به طور زنده با این برنامه مصاحبه کرد.

در پایان این مراسم به رسم یادبود از طرف انجمن موسیقی لرستان لوح تقدیر و هدایایی به هنرمند پیشکسوت، آهنگساز و نوازنده ویلون لرستانی محمود مدیری اهدا شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز