خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی ایران؛

پنجره جدیدی به سوی اقتصاد خارجی گشوده شده است

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۳۹۳

امروز شاهد هستیم که پنجره‌های جدیدی در تعامل با کشورهای جهان به سوی اقتصاد ایران باز شده و شاهد استقبال سرمایه‌گذاران خارجی از فرصت‌های کشور هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: امروز شاهد هستیم که پنجره‌های جدیدی در تعامل با کشورهای جهان به سوی اقتصاد ایران باز شده و شاهد استقبال سرمایه‌گذاران خارجی از فرصت‌های کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‌آباد، غلامحسین شافعی در حاشیه جلسه گفت‌وگو بخش خصوصی با دولت که با حضور روسای اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور در خرم‌آباد برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: ما در گذشته به دلیل حرکاتی که با چشم‌های بسته انجام داده‌ایم منابع افسانه‌ای زیادی در کشور هدر داده‌ایم که امروز به علت عدم برنامه‌ریزی در گذشته شاهد تعطیل شدن بخش زیادی از واحدهای تولیدی در سطح کشور هستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه در سراسر ایران ۶۰ نفر عضو اتاق بازرگانی ایران هستند، عنوان داشت: ما اگر بتوانیم ابلاغ مقام معظم رهبری را در بحثاقتصادی عملی کنیم در مسائل اقتصادی هیچ گونه مشکلی مواجه نمی‌شویم و در این زمینه نیز کم نمی‌آوریم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران عنوان داشت: در شش ماهه نخست امسال هیات‌های زیادی از سوی کشورهای جهان به ایران سفر کرده به طوری که ما در برخی از روزهای شاهد فشار هیات از خارج از کشور بوده‌ایم.

شافعی عنوان داشت: ما نیز در این شش ماهه هیات‌هایی را به کشورهای آسیایی، آفریقایی و خاورمیانه مانند اندونزی، تایلند و قبرس، هلند، قرقیزستان، تاجیکستان و غیره اعزام کرده‌ایم که امیدواریم با این فضایی که امروز در رابطه با ارتباط ما با خارج کشور پیش آمده بتوانیم موقعیت استفاده را ببریم.

وی با بحثمبادلات با سایر کشورهای جهان اشاره کرد و گفت: بیشتر مبادلات ما با کشورهایی مانند چین، کره، روسیه، عراق، افغانستان و… بوده که امروز شاهد هستیم که پنجره‌های جدیدی در تعامل با کشورهای جهان به سوی اقتصاد ایران باز شده و شاهد استقبال سرمایه‌گذاران خارجی در این کشور هستیم که امیدواریم ما شرایطی را فراهم کنیم تا محصولات ایرانی در بازارهای جهانی رقابت کنند.

شافعی عنوان داشت: استان لرستان با تنوع اقلیمی که دارد همواره می‌تواند بر توسعه کشور و این استان در بخش اقتصادی موثر باشد. لازم به ذکر است در این مراسم روساهای اتاق‌های بازرگانی استان‌های کشور کار‌شناسان اقتصادی استان لرستان و غیره هر کدام نقطه نظرات خود را بیان کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز