خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان؛

عزم ملی و مدیریت جهادی، عوامل محرک اقتصاد و فرهنگ در لرستان است

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۴۰۹

باید بتوانیم فرهنگ و اقتصاد را به مطالبه عمومی مردم تبدیل کنیم.

استاندار لرستان عزم ملی و مدیریت جهادی را از نسخه‌های شفابخش برای لرستان خواند و افزود: باید بتوانیم فرهنگ و اقتصاد را به مطالبه عمومی مردم تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، هوشنگ بازوند در همایش فرهنگ و مدیریت جهادی نیاز استان لرستان را به برگزاری اینگونه همایش‌ها دو چندان دانست و اظهار داشت: شاه بیت همه رهنمودهای مقام معظم رهبری در شعارهای چند سال گذشته توجه به مسئله اقتصاد بوده که امسال نیز در تکمیل این موضوع شعار «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» را مطرح کردند.

وی افزود: روی این رهنمود‌ها و شعار‌ها کار کار‌شناسی صورت گرفته است که مطرح کردن مسئله فرهنگ و اقتصاد در شعار رهبری ناشی از نگرانی‌های رهبر معظم انقلاب و مسئولین نسبت به توسعه کشور است.

استاندار لرستان از اقتصاد به عنوان ستون فقرات یک جامعه یاد کرد و بیان داشت: اگر ستون فقرات جامعه آسیب ببیند آنجامعه دیگر نمی‌تواند حرکت کند و توسعه در آن شکل نمی‌گیرد.

وی احیای مجموعه کشت و صنعت و توسعه فرودگاه خرم آباد را از مصادیق مدیریت جهادی در لرستان دانست و بیان داشت: با احیای این مجموعه که سال‌ها تعطیل شده بود رونقی اساسی در استان ایجاد می‌شود و بیش از هزار و ۵۰۰ نفر در این مجموعه مشغول بکار خواهند شد.

استاندار لرستان اضافه کرد: پروازهای فرودگاه خرم آباد نسبت به سال گذشته از رشد چشمگیری در جابجایی مسافر برخوردار شده‌اند و این‌‌ همان رونق اقتصادی و حرکت به سمت توسعه است.

بازوند با بیان این مطلب که مدیریت جهادی نقد منصفانه و دلسوزانه را می‌پذیرد چرا که این نقد‌ها راهگشا هستند عنوان کرد: مدیریت جهادی باید پاسخگوی مطالبات مردم باشد و از افراط و تفریط دوری کند چرا که اقتصاد زمینگیر لرستان ناشی از پرداختن به امور افراطی و تفریطی بوده است.

وی به برخی مغایرت‌هایی که در مورد مباحثمدیریت جهادی در لرستان وجود دارد اشاره کرد و اظهار داشت: قول‌ها و وعده‌های غیر عملیاتی که مدیران به مردم می‌دهند باعثسلب اعتماد مردم از دولت می‌شود که نمونه آن راه آهن لرستان است که بار‌ها کلنگ زنی شد و ۱۲ سال طول کشید تا اجرای آن عملیاتی شود.

بازوند فرهنگ را به منزله مغز جامعه دانست و عنوان کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب سال‌های سال نگران تهاجم و ناتوی فرهنگی دشمن بوده به این دلیل است که فرهنگ به منزله مغز جامعه بوده و اگر مورد حمله قرار گیرد جامعه از کار خواهد افتاد.

وی دو مفهوم عزم ملی و مدیریت جهادی را عوامل محرک اقتصاد و فرهنگ دانست و تصریح کرد: عزم ملی عاملی است که در دوران هشت سال دفاع مقدس، دوران پیروزی انقلاب، راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن، انتخابات و حماسه‌های سیاسی امتحان خود را پس داده است.

استاندار لرستان عزم ملی و مدیریت جهادی را نسخه‌های شفابخش برای لرستان خواند و افزود: باید بتوانیم فرهنگ و اقتصاد را به مطالبه عمومی مردم تبدیل کنیم و برای این منظور عزم ملی بایستی به کمک اقتصاد و فرهنگ بیاید.

بازوند با اشاره به اینکه مدیریت جهادی زاییده دین مبین اسلام است اظهار داشت: متاسفانه ما نتوانسته‌ایم از این عامل به نفع خود استفاده کنیم و این در حالی است که غرب بخوبی از مدیریت جهادی بهره برده و به توسعه دست پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه لرستان بزرگ‌ترین ظرفیت مدیریت جهادی در دوران دفاع مقدس بوده است اضافه کرد: سزاوار نیست این استان شاهد نرخ بیکاری بالا و اقتصادی کاملا زمینگیر باشد لذا باید با استفاده از راهکار مدیریت جهادی از ظرفیت لرستان استفاده شود.

استاندار لرستان بر تقویت روحیه خودباوری در جامعه تاکید کرد و گفت: مدیریت جهادی می‌تواند فرهنگ کار را تقویت کرده و موانع توسعه در لرستان را برطرف کند و انجام این امر دور از دسترس نیست.

بازوند ادامه داد: همانطور که یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری احیای واحدهای تعطیل است مدیریت جهادی باید احیاگر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوابیده و تعطیل شده لرستان باشد و شاید این امر هزینه بر باشد ولی مدیریت جهادی بایستی این هزینه را بپردازد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه مدیران بایستی امین مردم باشند افزود: بی‌برنامگی و عدم برنامه ریزی یکی از معضلات استان بوده که منجر به طولانی شدن زمان تحویل پروژه‌ها شده است بطوریکه میانگین عمر پروژه‌های ملی لرستان بیش از ۱۱ سال است.

بازوند نصب بنرهایی که به منظور تبریک به مدیران منصوب شده در سطح شهر نصب می‌شوند را مغایر با سیستم مدیریت جهادی دانست و گفت: از امروز با هر کس که در این زمینه اقدام کند برخورد صورت خواهد گرفت چرا که نصب این بنر‌ها مبلمان شهری را به هم می‌ریزد و مردم نیز اصلا از این حرکت خوششان نمی‌آید.

وی تعطیلی ادارات در مراسم تودیع و معارفه و هزینه تراشی‌های زیاد برای برگزاری این مراسمات را امری ناپسند برشمرد و اضافه کرد: از این به بعد مراسم تودیع و معارفه مدیران بایستی در داخل‌‌ همان دستگاه و با حضور افراد کمتری صورت گیرد و مدیران نیز در سخنرانی‌های خود بایستی از پرداختن به موضوعات غیر ضروری بپرهیزند و فقط مشکلات را عنوان کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز