خبرگزاری کار ایران

لرستان در سالروز عید ولایت و امامت غرق در شادی و سرور است

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۱۸۴

مردم ولایی و ولایتمدار لرستان امروز دوشنبه همزان با عید غدیر خم غرق در شادی و سرور هستند و عید امامت امیرالمومنین علی(ع) را با پرشکوه‌ترین مراسم جشن گرفته‌اند.

مردم ولایی و ولایتمدار لرستان امروز دوشنبه همزان با عید غدیر خم غرق در شادی و سرور هستند و عید امامت امیرالمومنین علی(ع) را با پرشکوه‌ترین مراسم جشن گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، عید بزرگ غدیر در استان لرستان حال و هوایی دیگر دارد و از دیشب تاکنون استان لرستان غرق در سرورو شادی است و مردم در جلسات عمومی به جشن و شادی می‌پردازند.

در این روز مردم به دیدار سادات رفته و ارادت و احترام خود را به سادات اعلام می‌کنند و سادات هم با شیرینی و میوه از مردم پذیرایی می‌کنند.

برگزاری جشن ازدواج در شب و روز عید غدیر در استان لرستان جلوه‌ای زیبا به فضای استان می‌دهد به طوری که در این روز مبارک بیشترین ازدواج‌ها در سال رخ می‌دهد.

در شب و روز عید غدیر تمام سطح شهرهای استان آذین بندی شده و در خیابان‌ها و مساجد و حسینیه‌ها شربت و شیرینی پخش می‌شود.

حجت السلام و المسلمین صادق جعفرپور رئیس تبلیغات اسلامی بروجرد اظهار کرد: تبیین و ترویج مسئله غدیر باید از طریق مسئولان فرهنگی و شبکه‌های تبلیغی در جامعه اسلامی نهادینه شودو نقش امامت و ولایت امام علی(ع) در جامعه تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه با الگو گرفتن از سیره علوی می‌توان به اکمال کامل دین رسید افزود: باید واقعه غدیر خم در بین نسل جون تقویت شود و برای تقویت هرچه بهتر آن تلاش وافری انجام شود.

رئیس تبلیغات اسلامی بروجرد تصریح کرد: ۷۰ مبلغ بومی گفتمان‌های دینی را به مناسبت عید غدیر خم و دهه ولایت در صبحگاه برای دانش آموزان مدارس بروجرد بازگو نمودند و در این راستا ۵ مبلغ دینی از استان قم در این راستا به بروجرد اعزام شدند که به تبلیغ و ترویج گفتمان‌های دینی پرداختند.

وی با اشاره به اینکه جشن غدیر در مساجد بروجرد برگزار شد خاطرنشان کرد: برنامه‌های فرهنگی در مساجد و ۳۰ موسسات قرآنی در روز عید غدیر در بروجرد برگزار شد.

حجت الاسلام صادق‌پور بیان کرد: واقعه غدیر بازگو کردن امامت و ولایت مولای متقیان حضرت علی(ع) است که جانشین آخرین فرستاده خدا حضرت محمد(ص) است.

وی با اشاره به گفتمان‌های دینی توسط مبلغان دینی گفت: این مبلغان با بازگو و تبلیغ دینی فرهنگ دینی را در میان مردم به خصوص نسل جوان بصیرت دینی را تقویت می‌سازند.

حجت السلام صادق‌پور با اشاره به اینکه غدیر عید بزرگ شیعیان است عنوان کرد: این روز فضیلت‌های بسیاری دارد که می‌توان در این روز مهم از آن بهره برد و از آن استفاده نمود.

حجت‌الاسلام محمدرضا تقویان رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دورود نیز اظهار کرد: عید غدیر عید بزرگ مسلمانان است و در شب و روز گذشته برنامه‌های متنوعی در شهرستان دورود برگزار شد.
وی افزود: در شب و روز گذشته در ۱۵۰ مکان متفاوت در شهرستان دورود جشن‌های بزرگ ولایت برگزار شد که با استقبال کم نظیر مردم شهرستان رو به رو شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دورود گفت: در دهه ولایت و امامت می‌لغان دینی به مساجد شهرستان اعزام شدند و در سطح مدارس نیز به تبیین واقعه غدیر پرداختند.

حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه لرستان اظهار کرد: هم زمان با دهه امامت و ولایت جشن‌های بزرگ در ولایت در ۴۹ بقعه سر‌شناس و بیش از ۴۰ برنامه فرهنگی در امام زادگان استان لرستان برگزار شد.

وی افزود: در امام زادگان استان برنامه‌های فرهنگی متنوعی برای مردم و خانوادهای استان لرستان برگزار شد که با اسقبال خوبی همراه بود.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: برگزاری مسابقات قرانی از دیگر برنامه‌هایی بود که امروزدر استان لرستان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز