خبرگزاری کار ایران

با اجرای طرح پزشک خانواده؛

هزینه‌های پرداختی بیماران روستایی از پنج به سه درصد کاهش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۶۱۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در روستا‌ها نیز گفت: با این طرح، هزینه‌های پرداختی بیماران روستایی از پنج به سه درصد کاهش خواهد یافت و اخذ زیرمیزی توسط برخی پزشکان نیز کاهش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستانبا اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در روستا‌ها نیز گفت: با این طرح، هزینه‌های پرداختی بیماران روستایی از پنج به سه درصد کاهش خواهد یافت و اخذ زیرمیزی توسط برخی پزشکان نیز کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم اباد، کوروش ساکی در جمع خبرنگارن لرستان، افزود: طرح تحول نظام سلامت دارای هشت بسته است که در استان اجرایی و یا در حال اجراست که براساس این طرح بسیاری از هزینه‎های پرداختی بیماران کاهش یافته است.

وی همچنین با اشاره به انتشار کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات پزشکی در ماه آینده گفت: بدون شک با انتشار این کتاب سهم پرداختی بیمتاران از ۱۰ درصد به شش درصد کاهش خواهد یافت که این امر نحول بزرگی در حوزه سلامت کشور به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در برخی جا‌ها که با کمبود پزشک متخصص مواجه بوده‎ایم نتوانستیم از ظرفیت پزشک مقیم استفاده کنیم، اضافه کرد: در آینده‎ای نزدیک با افزایش تعداد پزشکان متخصص بسیاری از مسکلات در این باره مرتفع می‌‎شود.

دکتر ساکی تصریح کرد: به منظور اجرای طرح تحول سلامت در استان تاکنون ۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت میزان پرداخت هزینه‎‌ها و تعرفه‎های درمانی برای بیماران کاهش یافته به گونه‎ای که سهم پرداختی بیماران از ۱۰ درصد به پنج درصد رسیده است.

وی گفت: همچنین با اجرای این طرح و حضور پزشک خانواده در روستا‌ها میزان ارجاع بیمار به مرکز استان کاهش یافته و هزینه آن‌ها از پنج درصد به سه درصد کاهش یافته است.

ساکی یادآور شد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت قطعاً اخذ زیرمیزی توسط برخی پزشکان کاهش می‌‎یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از انتشار کتاب ارزش‎گذاری نسبی خدمات پزشکی ظرف ماه آینده خبر داد و گفت: با انتشار این کتاب سهم پرداختی بیماران از ۱۰ درصد به پنج درصد کاهش خواهد یافت که این مهم تحول بزرگی در حوزه سلامت کشور محسوب می‌‎شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز