خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان؛

۳۰ شکارچی متخلف در لرستان دستگیرشدند

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۷۴۲

۴۰ درصد منابع آبی کشور از جنگل‌های زاگرس تامین می‌شود که نشان از اهمیت این جنگل‌ها دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از دستگیری ۳۰ شکارچی متخلف در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از دورود، مهرداد فتحی بیرانوند در جلسه کمیته حفاظت و احیاء جنگل‌های شهرستان دورود اظهار کرد: ۴۰ درصد منابع آبی کشور از جنگل‌های زاگرس تامین می‌شود که نشان از اهمیت این جنگل‌ها دارد.

وی با اشاره به گونه‌های درختی در جنگل‌های لرستان افزود: در استان لرستان ۱۸۰ گونه درختی و درختچه شناخته شده است که از اهمیت بالائی برخوردار است و باید با برنامه‌ریزی ویژه از این درخت‌ها مراقبت کنیم تا تخریب نشوند.

مهرداد فتحی بیرانوند بیان کرد: در پی گشت و کنترل یگان‎های اجرایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان در شهرستان‎های خرم‎آباد، پلدختر، الشتر، ازنا، کوهدشت و اشترانکوه طی چند وقت اخیر ۳۰ شکارچی متخلف در این مناطق دستگیر شدند.

مدیرکل محیط زیست لرستان بیان کرد: ۶ میلیون واحد دامی با یک میلیون نفر بهره‌بردار در استان لرستان وجود دارد که باید مواظب باشیم از محیط زیست و مراتع استفاده بی‌رویه نشود.

فتحی بیرانوند به لزوم برنامه‌ریزی کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت اشاره کرد و گفت: آفت زدگی ۵۰۰ هزار هکتار از جنگل‌های بلوط که از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیده‌اند زنگ خطر را به صدا در آورده است.

وی تصریح کرد: جلوگیری از آتش سوزی‌ها، کنترل بحران‌های زیست محیطی تجمیع آبادی‌های کمتر از ۲۰ خانوار در مناطق جنگلی، پایش و احیاء جنگل، آموزش جوامع محلی و استفاده از سمن‌ها از جمله راه‌های حفاظت از جنگل‌ها است.

محمد قاسمی، مسئول پیگیری کار گروه حفاظت و احیاء جنگلهای استان لرستان، به کاهش بارندگی در استان اشاره و اظهار کرد: میانگین بارندگی استان از ۵۳۲ میلیم‌ر به ۲۵۰ میلیم‌ر کاهش یافته که کاهش جنگل‌های استان یکی از علل‌های این کاهش است.

وی با عنوان اینکه سالانه ۱.۱ جنگل‌های استان در حال نابودی است، گفت: سالانه ۱۲ هزار هکتار از جنگل‌های استان نابود می‌شود و این موضوع نقش منفی در جذب آب دارد.

مسئول پیگیری کار گروه حفاظت و احیاء جنگل‌های استان لرستان بیان کرد: دمای هوای استان لرستان در ۵۰ سال گذشته ۸ درجه افزایش یافته است که علاوه بر از بین رفتن خاک و کاهش اکسیژن نابودی حیات وحش را به دنبال دارد.

وی به کمبود محیط‌بان برای حفاظت از جنگل‌های استان اشاره کرد و گفت: در کشورهای اروپائی برای حفاظت از هر ۵۰۰ هکتار جنگل یک نفر محیط‌بان وجود دارد این درحالی است که در برخی نقاط استان لرستان برای هر ۳۵ هزار هکتار جنگل فقط یک محیط‌بان وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز