خبرگزاری کار ایران

قایم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور؛

در سال جاری ۸۵ تا ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین امنیت مرز‌ها اختصاص یافته است

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۸۵۷

قایم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: در سال جاری ۸۵ تا ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین امنیت مرز‌ها اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، «علیرضا جزینی» در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان لرستان افزود: در سال جاری ۸۵ تا ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین امنیت مرز‌ها اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر سالانه، کشور افغانستان، هفت هزار تن مواد مخدر تولید می‌کند که بخش زیادی از این مواد مخدر، وارد مرزهای ایران می‌شود.

وی تصریح کرد: سالانه ۲۱۰ هزار هکتار از زمین‌های افغانستان زیر کشت خشخاش می‌رود که طی سال‌های گذشته با ورود آمریکایی‌ها به این کشور این رقم افزایش چشمگیری داشته، بنابراین باید ما سعی کنیم امنیت مرز‌ها را برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور برقرار کنیم.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور عنوان کرد: از ۱۰ هزار تن مواد مخدر در افغانستان حدود ۷۰۰ تن هروئین و مابقی تریاک است که ۱۰ درصد از این مواد در ایران کشف و ضبط می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از عوامل افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان، سوددهی بالا است که متأسفانه این کشور همسایه ما از ۱۵ استان سال ۲۰۱۲ به ۱۹ استان در حال حاضر رسیده و یک تهدیدی برای ایران است که باید از ورود مواد مخدر به کشورمان در این مرز با شدت جدی تری برخورد کنیم.

جزینی با بیان اینکه ۷۵ درصد کشفیات مواد مخدر در مرز‌ها و حاشیه مرز‌ها صورت می‌گیرد، بیان کرد: امروز مجامع جهانی سازمان ملل به دنبال آزادی مواد مخدر در برخی از کشور‌ها هستند که ۱۱ ایالت آمریکا مصرف مواد مخدر را آزاد کرده‌اند و این‌ها خود با مشکلاتی روبه رو شده‌اند، تشریح کرد: براساس آمار سازمان ملل ۲۴۳ میلیون نفر در جهان حداقل یک بار مصرف مواد مخدر را تجربه کرده‌اند.

جزینی گفت: طی چند روز گذشته توسط سگ‌های موادیاب ۲۴ تن مواد مخدر در سطح کشور ثبت و ضبط شده است که یک تیم از این سگ‌های موادیاب را به استان لرستان اختصاص می‌دهیم تا بتوانند به پلیس مبارزه با مواد مخدر در کشفیات و ثبت و ضبط موارد مخدر کمک کنند.

وی با بیان اینکه باید استان لرستان به دستگاه مواد یاب مجهز شود که این را در دستور کار خود قرار می‌دهیم، گفت: دولت تصویب کرده که ۵ درصد اعتبارات اشتغال به بهبودیافتگان مواد مخدر اختصاص یابد، اما هنوز این مصوبه اجرایی نشده، اما ما با سازمان‌های فنی و حرفه‌ای و… هماهنگ کرده‌ایم که دوره‌های حرفه آموزی را برای افراد جویای کار و بهبود یافته از دام مواد مخدر برگزار کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز