خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا؛

نیروی انتظامی لرستان در بحثمبارزه با مواد مخدر، عملکری مثبت داشته است

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۳۸۵

عملکرد نیروی انتظامی لرستان در زمینه مبارزه با مواد مخدر قابل قبول است. زیرا لرستان در این زمینه به خوبی عمل کرده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: عملکرد نیروی انتظامی لرستان در زمینه مبارزه با مواد مخدر قابل قبول است زیرا لرستان در این زمینه به خوبی عمل کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، سردار علی مویدی در کنفرانس خبری با اصحاب رسانه در خرم آباد اظهار کرد: بخش مهمی از امنیت کشور که حاکم است به خاطر زحمات اصحاب رسانه است و رسانه‌ها از ارزش بالایی برخوردار هستند.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی افزود: خوشبختانه امروز رسانه‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی، استقرار امنیت و ایجاد آرامش در جامعه نقش محوری دارند و تمام تلاش آن‌ها دفاع از ارزش‌های کشور است که باید تشکر کرد و خدا را شکر گزار باشیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا بیان کرد: تهدید و آسیب در هر حوزه و مسئولتی به سراغ انسان‌ها می‌آید و ما هم که در عرصه اجتماعی فعالیت می‌کنیم این خطرات وجود دارد و با توکل و توسل به خداوند و ائمه اطهار(ع) باید از این تهدیدات خود را حفظ کنیم.

وی تصریح کرد: اگر ما بدانیم که در محضر خداوند هستیم و بر اعمال ما ناظر است دیگر سایر نظارت‌ها مثلا رسانه‌ها را برای خود یک فرصت و نعمت می‌دانیم.

مویدی با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی در مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: در هفت ماه نخست امسال عملکرد نیروی انتظامی در مبارزه با مواد مخدر خوب بوده و در حدود ۲۷۲ تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شد که نسبت به سال‌های مشابه شاهد کاهش ۱۳ درصدی در مجموعه کشف انواع مواد مخدر هستیم.

وی با اشاره به نوع کشفیات مواد مخدر اظهار کرد: بیشترین نوع مواد مخدر کشف شده تریاک بوده که حدود ۲۱۵ تن کشف شده و بعد از آن نیز حشیش با ۳۷ تن و سپس هروئین، مرفین و مواد مخلوط دیگری کشف شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا بیان کرد: ۷۵ مواد مخدر کشف شده در امسال در مرز و حاشیه مرز‌ها بوده و ۲۵ درصد دیگر در سایر استان‌ها بوده است.

مویدی با اشاره به تعداد عملیات انجام گرفته از سوی پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اظهار کرد: در سال جاری، ۹۳۰ عملیات با مشخصات فاکتور عملیاتی مانند عملیات در جاده‌های مواصلاتی، کویر‌ها و مرز‌ها صورت گرفته است که با انجام این عملیات‌ها شاهد افزایش ۴۲ درصدی تحریک یگان‌های ناجا در امر مبارزه با مواد مخدر هستیم.

وی در مورد عملیات‌های منجر به درگیری نیز گفت: از میان عملیات‌های انجام شده در امر مبارزه با مواد مخدر ۱۰۰ مورد منجر به درگیری با قاچاقچیان مسلح شده است که نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش یافته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا بیان کرد: در درگیری‌های مسلحانه انجام شده با سوداگران مرگ تعداد ۶۵ نفر از آن‌ها به هلاکت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۱۷ درصدی تلفات و ۱۳ درصدی مجروح کردن قاچاقچیان مسلح هستیم.

وی افزود: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در هفت ماه گذشته تعداد هفت شهید را در این راه تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

مویدی میزان کشفیات مواد مخدر را مبتنی بر کار اطلاعاتی عنوان کرد و گفت: ۶۵ درصد از کشف مواد مخدر مبتنی بر کار اطلاعاتی هدفمند که بخش اعظمی از آن براساس اصل غافلگیری انجام شده است.

وی در مورد دستگیری و تکمیل پرونده‌های مربوط به حوزه مواد مخدر اظهار کرد: در هفت ماه سال گذشته تعداد ۱۴۱ هزار پرونده در امر مبارزه با مواد مخدر تشکیل شد که در مدت مشابه سال جاری این تعداد به ۱۷۸ هزار پرونده رسیده است که شاهد افزایش ۲۵ درصدی پرونده‌ها در امر مبارز با مواد مخدر هستیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از دستگیری ۱۲۸ هزار توزیع کننده و قاچاقچی مواد مخدر در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در سال جاری تعداد دستگیر شدگان این حوزه به ۱۶۰ هزار نفر ارتقا یافته است که شاهد رشد ۲۲ درصدی در این حوزه هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز