خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد؛

حرکت علمی هسته‌ای ایران، نباید متوقف یا کُند شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۷۲۳

باید از ظرفیت غنی‌سازی به میزان لازم استفاده شود و دستاوردهای هسته‌ای نباید نادیده گرفته شود، زیرا ما مسئله هسته‌ای و غنی‌سازی دکوری را نمی‌خواهیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد: باید از ظرفیت غنی‌سازی به میزان لازم استفاده شود و دستاوردهای هسته‌ای نباید نادیده گرفته شود، زیرا ما مسئله هسته‌ای و غنی‌سازی دکوری را نمی‌خواهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، ضمن تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی و تقدیر و تشکر از حضور همه مردم لرستان در مراسم عزاداری امام حسین(ع)، به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: مذاکرات هسته‌ای یک مسئله مهم، حساس و حیاتی است که باید تا سوم آذرماه به سرانجام برسد.

وی عنوان داشت: در این مذاکرات، ایران به تعهدات خود عمل کرده اما آمریکایی‌ها تاکنون علاوه بر اینکه به تعهدات خود عمل نکرده، همواره تحریم‌ها و تهدیدهای جدیدی را علیه ایران لحاظ کرده‌اند.

امام جمعه خرم‌آباد خاطرنشان کرد: این نشان می‌دهد که نباید به آمریکایی‌ها اعتماد کرد. زیرا آن‌ها همواره دست از دشمنی از ملت یاران را برنمی‌دارند.

میرعمادی یادآور شد: ‌ آمریکایی‌ها باید بدانند مردم ایران پرورش‌یافته مکتب امام حسین(ع) هستند و در برابر هرگونه زیاده‌خواهی و زورگویی مقاومت و ایستادگی می‌کنند و هرگز تسلیم نمی‌شوند.

امام جمعه خرم‌آباد خطاب به مذاکره‌کنندگان ایرانی عنوان داشت: مذاکره‌کنندگان ایرانی از سوی مردم و رهبر معظم انقلاب همواره حمایت و پشتیبانی می‌شوند که انتظار مردم و رهبری از آن‌ها این است که خطوط قرمزی که مقام معظم رهبری و دولت آن را تعیین کرده‌اند، در این مذاکرات لحاظ شود.

میرعمادی در ادامه با اشاره به اینکه نباید حرکت علمی و هسته‌ای ایران متوقف یا کند شود، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت غنی‌سازی به میزان لازم استفاده شود و دستاوردهای هسته‌ای نباید نادیده گرفته شود، زیرا ما مسئله هسته‌ای و غنی‌سازی دکوری را نمی‌خواهیم بلکه ملت ایران نیازمند به این فناوری هستند و این یک هشدار به مذاکره‌کنندگان ایرانی است.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه نباید امتیازات فراوانی به غرب در بحثهسته‌ای داده شود، عنوان کرد: بیش از ۳۵ سال است که از عمر با برکت انقلاب اسلامی می‌گذرد و ما هیچ نیازی به غرب نداشته و نداریم، از این رو تا زمانی که آمریکایی‌ها از رفتار خصمانه و دشمنی با ملت ایران دست بر ندارند، ملت ایران هیچگونه تعامل و آشتی با آن‌ها نمی‌کنند، از این رو باید در برابر آمریکایی‌ها با قدرت صحبت کرد.

وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از همه مردم لرستان به دلیل عزاد‌اری‌های کم‌نظیر و پرشور آن‌ها در تاسوعا و عاشورای حسینی، گفت: امسال عزاداری‌های اباعبدالله‌الحسین(ع) در سراسر لرستان از نظر محتوای نوحه‌ها، اشعار حماسی، اشعار انقلابی و… الگو بوده که جای تقدیر و تشکر داریم.

میرعمادی اضافه کرد: اجتماع پرشور و چشمگیر عزاداران حسینی در تاسوعا و عاشورا و حضور بی‌نظری نوجوانان و جوانان در این عزاداری‌ها قابل تقدیر و تشکر است.

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه یادآور شد: راه نجات و سعادت مردم در تملک به اهل بیت عصمت و طهارت است که این خود پیام عاشورای حسینی است.

وی افزود: رمز جاودانگی نهضت امام حسین اخلاص، معنویت، فداکاری، ایثار و ایستادگی است که این پیام‌ها در عزاداری‌های مردم نمایان شد.

میرعمادی خاطرنشان کرد: امروز عشق به امام حسین جهانی شده است و مردم دنیا از امام حسین الگو گرفتند که در مقابل ظلم و ستم قیام کنند، از این رو در عاشورای حسینی در برخی از کشور‌ها مانند عربستان، عراق، پاکستان، بحرین و… تروریست‌ها در مقابل عزاداران حسینی وحشت داشته و با آن‌ها برخورد کردند که چند تن از عزاداران حسینی در این کشور‌ها به شهادت رسیدند.

امام جمعه خرم‌آباد در پایان متذکر شد: وجه مشترک عزاداری‌های داخل و خارج از کشور بصیرت، دشمن‌شناسی و شناخت دشمنان یزید زمان بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز