خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان

شانزدهمین مانور زلزله و ایمنی در ۲هزار ۵۷۰آموزشگاه لرستان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۷۳۲

شانزدهمین مانور زلزله و ایمنی برای مواجهه با بلایای طبیعی به ویژه زلزله با شعار در ۲۵۷۰ آموزشگاه دوره اول و دوم متوسطه و با حضور ۱۲۵ هزار دانش آموز برگزار شد.

شانزدهمین مانور زلزله و ایمنی با هدف ترویج فرهنگ ایمنی و ارتقای توانمندی دانش آموزان برای مواجهه با بلایای طبیعی به ویژه زلزله با شعار در ۲۵۷۰ آموزشگاه دوره اول و دوم متوسطه و با حضور ۱۲۵ هزار دانش آموز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، گودرز کریمی فر افزود: مانور زلزله شبیه سازی شرایط بحرانی است و مجموعه‌ای از تمرین‌ها و ممارست‌هاست که برای ارزیابی برنامه‌های تدوین شده جهت مقابله و مواجهه با حوادثو بلایا علی الخصوص زلزله در تمامی مکانها از جمله در مدارس به کار می‌رود.

کریمی فر تصریح کرد: دراین مانور دانش آموزان در شرایط حادثه قرار گرفته و همین امرباعثمی‌شود که شیوه رویارویی با زلزله را که از پیش با استفاده از روشهای علمی و نتیجه بخش تدوین شده و مورد ارزیابی نیز قرار گرفته را بیاموزند و این یافته‌های تجربه شده را نیز در طول زندگی و در هنگام زلزله مورد استفاده قرار دهند و به عبارتی آموزه‌ها و آموخته‌هایی که در مانورها در مدارس ارائه و تمرین می‌شوند، می‌توانند گره‌های به وجود آمده در اوج حادثه‌ای همچون زلزله را باز کند و دانش آموزان با اتکا به این آموزش‌ها و آموخته‌ها با آرامش و اطمینان خاطر به استقبال حادثه بروند و همین آرامش نسبی روانی می‌تواند تا حد بسیار زیادی از تلفات و آسیب‌های روحی و روانی در هنگام و بعد از زلزله بکاهد.

استاندار لرستان هم با بیان اینکه بوسیله ارتقاء فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی می‌توان تلفات و خسارات ناشی از زلزله را کاهش داد گفت: افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در مورد زلزله می‌تواند تا حد زیادی تلفات و آسیب‌های این پدیده طبیعی را کاهش دهد.

بازوند در ادامه بیان داشت: ۶۴ درصد مدارس استان آمادگی لازم در برابر وقوع زلزله را داشته و ۳۶ درصد باقی مانده در این خصوص نیاز به باز سازی و مقاوم دارند.
بازوند تصریح کرد: جدی گرفتن، هدفمند بودن، تداوم و استمرار مانور های زلزله در مدارس و افزایش کیفی و کمی آنها به ویژه در مناطق و نقاط زلزله خیز همواره می‌تواند به عنوان یک موضوع مهم در برنامه‌های مسئولین مراکز آموزشی قرار گیرد و توجه به آن، با درنظر گرفتن امکانات طبیعی و غیر طبیعی منطقه مانور، مولفه‌های فرهنگی و نیروی انسانی منطقه‌ای که مانور در آن به اجرا در می‌آید، در کاهش تلفات انسانی بسیار موثر است.

آریایی مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان نیز در سخنانی تاکید کرد: ارتقای سطح آموزش و باز نگری مطالب آموزشی در مورد زلزله میتوان آمادگی، شناخت و ادراک صحیح دانش آموزان را از زلزله و خطراتی که محیط تحصیل و زندگی آنها را تهدید می کند، تقویت نموده و در واقع راهکارها، روشهای ایمنی، کنترل وکاهش خطرات زلزله را به آنها یاد داد.

آریایی ادامه داد: شناخت ودرک صحیحی از زلزله های گذشته، مخاطرات و ویژگی های گوناگون آن می تواند راهنمای مناسبی برای دانش آموزان و سایر مردم در پیشگیری از عواقب ناگوار زلزله و آمادگی آنها برای مقابله با آن باشد.. گفتنی است در این مانور که با مشارکت معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان و ادارات بهداشت و تندرستی و فرهنگی هنری، مدیریت بحران استانداری لرستان، هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد، دانش آموزان مدارس با به صدا درآمدن آژیر نحوه مواجهه با زلزله احتمالی، پناه گیری و امدادرسانی به مصدومان را تمرین کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز