خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری لرستان:

پاسداری و تحقق آرمان های انقلاب هدف اصلی فعالیت های بسیج است

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۲۲۵

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان گفت: ایجاد فضای با نشاط، سیاسی و اجتماعی در دانشگاه‌ها و توجه به رشد علمی و فناوری کشور در کنار توجه به مسائل فرهنگی از ضروریات کار در دانشگاه‌ها هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان گفت: ایجاد فضای با نشاط، سیاسی و اجتماعی در دانشگاه‌ها و توجه به رشد علمی و فناوری کشور در کنار توجه به مسائل فرهنگی از ضروریات کار در دانشگاه‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‌‏آباد، سید سعید شاهرخی ظهر امروز در نخستین جلسه مشترک بین مسئولان بسیج دانشگاه‌های استان لرستان که به ریاست وی برگزار شد، با اشاره به این که واقعیت بسیج واقعیت بسیار بزرگ و بی‌همتایی است که گستره فعالیت‌های آن حد و مرز نمی‌شناسد، بیان کرد: پاسداری و تحقق ارزش‌های والا و آرمان‌های انقلاب هدف اصلی فعالیت‌های بسیج است و فرمان هوشمندانه تشکیل بسیج از سوی امام(ره) تضمین کننده تحقق آرمان‌های انقلابی ما بود.

وی با بیان این که هرجا که نیاز به گسترش ارزش‌ها است، بسیج حضوری فعال و قدرتمند دارد، افزود: حفظ امنیت برای ایجاد ثبات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، هنرنمایی در عرصه جنگ تحمیلی و حضور پررنگ، اثرگذار و بی‌ادعای بسیجیان در زمینه‌های مختلف علمی و فناوری در سال‌های پس از جنگ نشان از حضور موثر و قدرتمند این تشکل در عرصه‌های مختلف است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان ضمن تبریک پیشاپیش به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو عنوان کرد: ۱۶ آذر روز تجلی روحیه استکبار ستیزی با دین باوری و آزادمردی دانشجویانی است که حضوری جانانه در مقابل دنیای استکبار داشتند.

وی با بیان این که ما تنها به حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های نظام می‌اندیشیم که بدون ابهام از سوی بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بنا شده و رهبر معظم انقلاب آن را دنبال می‌کنند، گفت: بسیج مخلصانه و بی‌ادعا به وظیفه خود که حفظ دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است، عمل می‌کند و یکی از ویژگی‌های تشکل‌های بسیج در دانشگاه‌ها این است که هویت واقعی خود را در ناملایمات حفظ کرده است.

شاهرخی با تاکید بر این‌که یکی از وظایف ما ایجاد فضایی علمی، آرام و آکادمیک برای تحقق اهداف نظام در دانشگاه‌ها است، ادامه داد: ایجاد فضای با نشاط سیاسی و اجتماعی در دانشگاه‌ها و توجه به رشد علمی و فناوری کشور در کنار توجه به مسائل فرهنگی از ضروریات کار در دانشگاه‌ها هستند، همچنین باید از بد اخلاقی‌های سیاسی در دانشگاه‌ها دوری کرد و با آرامش روحیه نشاط و بالندگی قشر عزیز دانشجو را فراهم کرد.

وی با اشاره به این که نقد سازنده از توقعاتی است که از دانشجو و دانشگاهیان می‌رود، بیان کرد: دانشگاهیان در موقعیتی هستند که با فکر پویا و انرژی اثرگذار می‌توانند درست تحلیل کنند و ضمن تایید نقاط مثبت در اداره امور کشور نقدهای سازنده را نیز به صورت مقتضی بیان کنند، نقد سازنده نباید منجر به سیاه نمایی و بدجلوه دادن خدمات نظام شود و باید با هوشمندی این دو را از هم تفکیک کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان با عنوان این که تقویت برنامه‌های فرهنگی و دینی را در کارگروه‌های مربوط به طور جدی پیگیری می‌کنیم، افزود: ارتباط مستقیم و منظم دانشگاه‌ها با حوزه‌های فرهنگی استان بسیار مهم و اثربخش است و موجب جلوگیری از هجوم فرهنگ منحط غرب می‌شود.

وی با تاکید بر این که نباید شاخصمان را گم کنیم، تصریح کرد: یکی از نهادهایی که در این زمینه بسیار خوب عمل می‌کند، بسیج است و ما نیز قول مساعد می‌دهیم که در هر زمینه‌ای که بسترهای لازم فراهم باشد، ورود پیدا کرده و مشکلات را برطرف کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان گفت: مشکلات تشکل‌های بسیج دانشجویی استان را با سایر مسئولان مطرح می‌کنم و برای تقویت روحیه بسیجی در دانشگاه‌ها تلاش‌های لازم را انجام می‌دهیم، چرا که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای افراد تلاشگر ارزش بسیاری قائل است و امیدواریم بسیجیان با حضور اثربخش خود نظام را در جهت تحقق اهداف یاری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز