خبرگزاری کار ایران

امام جمعه پلدختر:

روز اربعین از پرچم قمر بنی هاشم در پلدختر استقبال می شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۷۸۶

امام جمعه پلدختر گفت: مراسم معنوی استقبال از پرچم گنبد نورانی قمربنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس(ع) در شهر پلدختر برگزار می شود.

امام جمعه پلدختر گفت: مراسم معنوی استقبال از پرچم گنبد نورانی قمربنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس(ع) در شهر پلدختر برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنادر پلدختر، حجت الاسلام " علی محمد لروند " در جلسه شورای فرهنگ عمومی افزود: این مراسم روز اربعین حسینی با حضور گسترده عزاداران در میدان شهید بهشتی شهر پلدختر برگزار می شود.

وی با بیان این که اربعین نماد یقین و ایمان به پیام عاشورا است از عاشقان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(س) شهرستان پلدختر خواست در این مراسم با شکوه شرکت کنند.

امام جمعه پلدختر از اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان خواست به علت زیاد بودن تعداد هیات های مذهبی از صدور مجوز تشکیل هیات های عزاداری وخودداری کند زیرا در برخی مواقع در هر محله و کوچه و خیابان باعثمشکلاتی شده اند.

وی بر ترویج فرهنگ تشیع بین جوانان تاکید کرد گفت: عزاداری ها باید دور از بدعت و خرافه باشدو ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) تنها راه نجات بشریت است.

حجت الاسلام " لروند " با بیان این که هیات های مذهبی باید عامل وحدت و انسجام باشند و از بدعت بپرهیزندافزود: متأسفانه برخی هیات های عزاداری در ایام عزاداری حسینی به جای انجام کار فرهنگی دنبال ظواهری چون طبل ها و علامت های عزاداری می روند.

وی گفت: عزاداری ها در شهرستان پلدختر به یک معضل تبدیل شده است چنانچه اصلاح نشود به چالش بزرگی تبدیل خواهد شدبنابر این همه دستگاه ها به ویژه متولیان فرهنگی باید در این راستا تلاش کنند و فرهنگ سازی کنند.

فرماندار پلدختر با بیان این که ماه محرم و صفر فرصت مناسبی برای تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) است گفت: ترویج فرهنگ غنی عاشورا در زمان کنونی ضروری است و برگزاری آیین های عزاداری سنتی مبتنی بر فرهنگ شیعی و پرهیز از خرافات و بدعت های ناصواب از راه های مقابله با توطئه های دشمنان است.

" قدرت اله ترابی نژاد " با بیان این که مداحان از بدعت ها و خرافه‌های ناصواب پرهیز نمایند افزود: مهمترین نقشه دشمنان برای تحریف عزاداری ها خرافات و بدعت های غلط است.

وی گفت: برگزاری مراسمات در این ایام ریشه در اعتقادات مردم داشته وهر سال شاهد برگزاری عزاداریهای باشکوه تر هستیمو امروز متاسفانه بدعت و خرافات دامنگیر برخی هیات های ما شده است که علت آن کارهای خودجوش و سلیقه ای در عزادارهاست.

وی با بیان این که آیین های عزاداری با هدف شناخت ائمه اطهار(ع) برگزار شودافزود: بکارگیری فرهنگ مناسب توسط هیات ها در آیین های عزاداری می تواند آسیب های عزاداری ها را تا حدود زیادی کاهش دهد.

فرماندار پلدختراز برگزاری اجتماع پرشور مردم در میدان شهید بهشتی این شهر همزمان با اربعین حسینی گفت: تمرکز هیات های عزادارو استقبال از بیرق گنبد حضرت قمر بنی هاشم(ع) موجب عظمت و شکوه بیشتر این آیین ها می شود. #

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز