خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان؛

دولت از تخریب جنگل های زاگرس جلوگیری کند

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۲۹۲

بحثتخریب و از بین رفتن جنگل‌های زاگرس، یک مشکل و نگرانی بزرگی است که امیدواریم دولت در این زمینه نیز در برنامه ششم توسعه به آن توجه کند.

بازوند مطرح کرد: بحثتخریب و از بین رفتن جنگل‌های زاگرس، یک مشکل و نگرانی بزرگی است که امیدواریم دولت در این زمینه نیز در برنامه ششم توسعه به آن توجه کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‌آباد، هوشنگ بازوند امروز در نشست شورای اداری استان با اشاره به هفته پژوهش اظهار کرد: امیدواریم از خدمت دانشگاهیان در توسعه استان بهره ببریم چرا که دانشگاه‌ها ظرفیت بزرگی هستند که باید در برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌ها و توسعه استان کمک کنند و تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنند و موانع توسعه را شناسایی کرده و به توسعه استان بپردازند و اگر مدیران برنامه اشتباهی دارند به اصلاح آن‌ها کمک کنند و دانشگاه‌ها نباید بگذارند فرصت‌سوزی انجام شود.

وی افزود: در دولت نهم و دهم ۷۲۰ میلیارد دلار نفت فروخته شد ولی استان لرستان هیچ‌گونه سهمی از آن نداشت و هیچ توسعه‌ای در استان صورت نگرفت.

استاندار لرستان بیان کرد: با توجه به اینکه سطح آمایش استان در نیمه دوم سال ۹۲ تدوین شده، دانشگاهیان هم باید متناسب با این سند دانشجو تربیت کنند و در این راستا رشته‌های دانشگاهی حسب نیاز استان در دانشگاه‌ها به وجود آورند.

استاندار لرستان افزود: اقتصاد مقاومتی، نسخه شفابخشی برای توسعه استان است و دانشگاه باید این اقتصاد را مبتنی بر علم و دانش معرفی کند و در این زمینه کار کند چرا که برای توسعه استان فرصتی برای سعی و خطا نداریم و باید در این زمینه با کمک دانشگاه اقدام کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت فرودگاه برای حضور بخش خصوصی گفت: فرودگاه یک زیرساخت خوب برای حضور بخش خصوصی است که امیدواریم بتوانیم با کمک بخش خصوصی شرایط خوبی در فرودگاه خرم‌آباد به‌وجود آوریم و همه باید شرایط را برای توسعه فراهم کنیم چرا که دولت قصد دارد پرچم توسعه را بر عهده مردم و بخش خصوصی واگذار کند.

بازوند بیان کرد: در سال جاری بیش از ۶۷ درصد اعتبار برای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته شده است که بیش از ۲۵ درصد رشد اعتبار عمرانی در استان بوده و به اندازه سه سال در این زمینه رشد داشته‌ است.

این مسئول با اشاره به مباحثزیست محیطی بیان کرد: استان لرستان با دارا بودن ۱۰ درصد کل جنگل‌های کشور و ۱۲ درصد روان آب‌های کشور به طول ۲۴۰۰ کیلومتر و دارا بودن ۲۵ آبشار، ۱۳ تالاب و ۲۵۰ غار ظرفیت بسیار بالایی دارد که نیاز به توجه ویژه‌ای دارد.

وی افزود: ۲۷ درصد جمعیت کشور در منطقه زاگرس قرار گرفته که بخش عمده‌ای از آب شیرین و بسیاری از منابع کشور را تامین می‌کند که همین امر نیاز توجه به این منطقه را نشان می‌دهد و اگر به زاگرس‌نشین‌ها کمتر توجه شود می‌تواند منجر به کوچ و بروز مشکلات دیری شود و ما انتظار داریم که دولت آنقدر که به منطقه البرز توجه می‌کند به زاگرس هم توجه داشته باشد و امیدواریم جایگاه خوبی برای استان‌های زاگرس‌نشین در برنامه ششم توسعه قرار داده شود.

بازوند مطرح کرد: بحثتخریب و از بین رفتن جنگل‌ها یک مشکل و نگرانی بزرگی است که امیدواریم دولت در این زمینه نیز در برنامه ششم توسعه به آن توجه کند.

استاندار لرستان افزود: بحثریزگرد‌ها یکی از عوامل اصلی خشکیدگی جنگل‌ها در کنار خشک‌سالی است که برنامه‌ریزی‌های خوبی برای مقابله با آن در استان لرستان صورت گرفته و در سال ۹۲ در بحثآتش‌سوزی از ۱۶۰۰ هکتار به ۳۵۷ هکتار در سال ۹۳ رسیده‌ایم که کاهش بسیار چشمگیری را نشان می‌دهد و نشان دهنده فعالیت‌های ویژه‌ای است که در این زمینه صورت گرفته است ولی باز هم نیاز به حمایت و توجه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز