خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد:

حوزه و دانشگاه، جایگاه مهمی در تعیین سرنوشت مردم دارند

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۷۷۱

وحدت حوزه و دانشگاه یکی از اساسی ترین اقدامات در نظام جمهوری اسلامی است.

امام جمعه خرم آبادبا شاره به ۲۷ آذر سالروز شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: وحدت حوزه و دانشگاه یکی از اساسی ترین اقدامات در نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش ایلنا از خرم آباد، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میرعمادی در خطبه های نمازجمعه این هفته خرم آباد افزود: تاکنون بیش از پنج میلیون غیرعراقی برای حضور در این راهپیمایی و مراسم اربعین وارد عراق شده اند که پیام مهم این واقعه این است که حسین(ع) و اربعین حسینی گره گشای مشکلات جهانی است.

خطیب جمعه خرم آباد گفت: پیاده روی بزرگ اربعین بیانگر عظمت و قدرت مسلمانان است و بدون شک این پیاده روی، پایه‌های حکومت استبداد و استکبار جهانی را به لرزه درآورده است.

وی اربعین را تداوم واقعه کربلا دانست و تصریح کرد: اربعین تجدید عهد و میثاق با امام حسین(ع) و درس اربعین نیز زنده نگه داشتن حادثه کربلا است.

حجت الاسلام و المسلمین اضافه کرد: با توجه به حضور گسترده ایرانیان و زائران لرستانی در مراسم روز اربعین، مسوولان تمهیداتی ویژه ای برای بازگشت این افراد به کشور در نظر بگیرند.

آمریکایی ها چیزی جز زورگویی و استبداد نمی‌دانند

امام جمعه خرم آباد همچنین با اشاره به حوادثاخیر آمریکا و اعتراض مردم به ویژه سیاهپوستان به تبیض نژادی گفت: این راهپیمائی ها بیانگر نارضایتی بالای مردم از وضعیت کنونی آمریکا است.

وی ادامه داد: مردم از تبعیض و بی عدالتی به ستوه آمده اند و اینها در شرایطی است که افشای اطلاعات شکنجه گری سازمان سیا رسوایی دیگری برای آمریکا رقم زده است.

به گفته وی آمریکایی ها نه تنها مسلمانان بلکه مردم خود را نیز شکنجه می دهند که این نشان می دهد چیزی جز زورگویی و استبداد نمی دانند.

وی افزود: امروز وضعیت آمریکا بسیار اسفبار است چراکه اعتراضات گسترده و افشاگری ها چهره دروغگوی آمریکا را برای جهان برملا کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی با بیان اینکه آمریکایی ها بدانند دوره سلطه گری آنها به پایان رسیده گفت: به فضل خداوند و با الگوگیری از اربعین حسینی، اسلام ناب به عنوان تنها نسخه شفا بخش برای جهانیان به مردم معرفی خواهد شد.

امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود با شاره به ۲۷ آذر سالروز شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: وحدت حوزه و دانشگاه یکی از اساسی ترین اقدامات در نظام جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی اضافه کرد: حوزه و دانشگاه جایگاه مهمی در تعیین سرنوشت و افکار مردم دارند.

وی وحدت حوزه و دانشگاه را عامل مهمی در ایجاد جامعه اسلامی نمونه دانست و تصریح کرد: برهم زدن وحدت حوزه ودانشگاه از توطئه های غرب است اما مردم باید با هوشیاری، وحدت حوزه و دانشگاه را به عنوان تاکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری حفظ کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز