خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در دیدار با اعضای هیأت رئیسه واحد خرم آباد:

دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه آموزش عالی، منشاء خدمات ارزنده ای است

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۹۸۴

اعضای هیأت رئیسه این واحد دانشگاهی به همراه مسئولین کمیته های علمی و اجرائی و نیز معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان خرم آباد در محل بیت ایشان دیدار کردند.

اعضای هیأت رئیسه این واحد دانشگاهی به همراه مسئولین کمیته های علمی و اجرائی و نیز معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان خرم آباد در محل بیت ایشان دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، در این دیدار حجت الاسلام میر عمادی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان، طی سخنانی گفت: مهم‌ترین هدف دانشگاه ها فراهم آوردن زمینه تعالی و رشد انسان هاست و در ارزیابی عملکرد دانشگاه باید دید که دانشگاه ها چه نیروهایی را تربیت کرده اند و چه ایده هایی را به ثمر رسانده اند.

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به اینکه از تاریخ تأسیس دانشگاه ها در کشور، عمده سیستم تعلیم و تربیت دولتی بوده است، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی یک مدل جدید ارائه شد تا در کنار دانشگاه های دولتی بخش غیر دولتی نیز بتواند در این زمینه نقش آفرینی کند و فلسفه تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی همین امر بوده است که در این مدت نیز انصافا کارهای بزرگ و ارزشمندی توسط این نهاد در زمینه توسعه آموزش عالی انجام شده است.

امام جمعه شهرستان خرم آباد در ادامه خاطر نشان کرد: پرداختن به بعد نرم افزاری و جمع آموری نیروهای خلاق، متعهد و متخصص بدون توجه به سلایق شخصی می تواند گام بزرگی در پیشرفت و تعالی دانشگاه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان پرداختن به مسائل فرهنگی و توجه به ارزش های دینی و ولائی در دانشگاه ها را بسیار مهم برشمرد و گفت: مسائل فرهنگی بایستی به عنوان یک اصل در نظر گرفته شود چرا که توجه به این ارزش ها رضایت خداوند متعال را به دنبال خواهد داشت.

میر عمادی برگزاری همایش ملی سبک زندگی حضرت زینب(س) را گامی در جهت تقویت مکتب اهل بیت(ع) دانست و تصریح کرد: برگزاری چنین همایش هایی در آشنایی جوانان ما با سیره زندگی بزرگان دین بسیار مؤثر است.

در این جلسه دکتر یدالله ملکی دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان و رئیس واحد خرم آباد نیز با ارائه گزارشی از عملکرد چند ماهه اخیر واحد خرم آباد گفت: با تلاش های انجام شده در ماه های اخیر گام های بزرگی در جهت راه اندازی رشته های جدید در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد در این واحد برداشته شده و تعداد رشته های مقاطع تحصیلات تکمیلی از ۱۳رشته در حال حاضر به ۳۳ رشته مصوب در مقاطع تحصیلات تکمیلی رسیده است که از این تعداد ۱۰ رشته در مقطع دکتری می باشد و تا پایان امسال تعداد رشته های تحصیلات تکمیلی به بیش از ۵۰ مصوب رشته خواهد رسید.

رئیس واحد خرم آباد در بخش دیگری از سخنانش به بحثشروع به کار پروژه های عمرانی نیمه تمام واحد خرم آباد اشاره کرد و گفت با وجود تمام مشکلات اداری و مالی به زودی کار تکمیل این پروژه هاآغاز خواهد گردید.

ملکی در ادامه به اخذ موافقت سازمان مرکزی در بازگشت بودجه های پژوهشی جذب نشده در سال‌های گذشته و صرف آنها در تجهیز آزمایشگاه ها و انجام امور پژوهشی اشاره کرد و گفت: از مهم‌ترین برنامه های حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی و به تبع آن واحد خرم آباد تلاش در راستای تأسیس شرکت های دانش بنیان و کاهش وابستگی صرف دانشگاه به درآمد شهریه های دانشجویی می باشد که خوشبختانه امسال دانشگاه توانسته است ۳۷/۱۰درصد از درآمد های خود را از منابع غیر شهریه ای کسب کند.

در بخش دیگری از این جلسه دکتر علی فتح الهی دبیر کمیته علمی همایش ملی سبک زندگی حضرت زینب(س) نیز با ارائه گزارشی از کمیته علمی این همایش گفت: این همایش در ادامه سلسله همایش های سبک زندگی در دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی واحد خرم آباد برگزار می گردد که پس از آغاز به کار همایش و فراخوان مقاله در محور های مختلف آن ۷۰ مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شده که پس از داوری این مقالات ۱۰ مقاله برتر انتخاب شدند که این ۱۰ مقاله به همراه چکیده ۲۸ مقاله برگزیده دیگر در کتابچه ای تحت عنوان «نگاه جمیل» به چاپ خواهند رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز