خبرگزاری کار ایران

درخواست انحلال شورای شهر خرم آباد از سوی شورایاران محله

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۳۸۶

منتخب شورایاران شهر خرم آباد گفت: ناتوانی شورا در در مدیریت کردن این مسئله و برگزار نکردن جلسات و نشست‌های لازم برای ارائه نقاط ضعف و قوت محلات، عملا این شورایاران را خنثی کرده است.

منتخب شورایاران شهر خرم آباد گفت: ناتوانی شورا در در مدیریت کردن این مسئله و برگزار نکردن جلسات و نشست‌های لازم برای ارائه نقاط ضعف و قوت محلات، عملا این شورایاران را خنثی کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، شورایاران محلات به عنوان بازوان کمکی شوراهای شهر در معرفی و نشان دادن مشکلات ضعف‌ها و قوت‌های مناطق مختلف شهر می‌توانند نقش بارزی در رشد و توسعه مرکز استان داشته باشند.

این شورایاران که بعنوان تشکل‌های مردم نهاد هم می‌شود از آن‌ها نام برد، به شکل امروزی محصول شورای دوم شهر خرم آباد هستند. در دوره دوم شورای اسلامی شهر خرم آباد به پیشنهاد دو تن از اعضای وقت آن شورا، یک ظرفیت مناسب برای بازدهی بیشتر شوراهای شهر در نظر گرفته شد که از دل آن همین شورایاران محلات به وجود آمد. البته در آن دوره به علت نبود اراده کافی از سوی دیگر اعضای شورای شهر وقت، این تصمیم عقیم و در نطفه خاموش شد.

لازم به ذکر است در‌‌ همان دوره شوراهای دیگر شهرهای کشور و بخصوص مراکز استان‌ها از این پتانسیل استفاده بهینه را برده و تصمیم به تشکیل شوراهای محلات برای بالا بردن توان خدمات دهی در شهرهای خود کردند. به نوعی می‌توان گفت در این باره شورای دوم شهر خرم آباد بانی این تشکیلات مردم نهاد و بازوان کمکی به شهر‌ها شدند، که خود البته در آن زمان بهره‌ای از آن نبردند.

با روی کار آمدن شورای چهارم شهر خرم آباد و در زمان ریاست محمد مهرابی، این ظرفیت مجددا در دستور کار شورا قرار گرفت و انتخابات شورایاران در محلات مختلف ۳۳گانه شهر کلید زده شد.

«فریدون مردانی» شورایار محله کوی فلسطین و منتخب شورایاران شهر خرم آباد در این زمینه به خبرنگار ایلنا گفت: متاسفانه اراده‌ای در شورای فعلی برای ادامه دادن به موضوع شوراهای محلات دیده نمی‌شود. ناتوانی شورا در در مدیریت کردن این مسئله و برگزار نکردن جلسات و نشست‌های لازم برای ارائه نقاط ضعف و قوت محلات، عملا این شورایاران را خنثی کرده است.

مردانی معتقد است: ناتمام ماندن انتخابات در دیگر محلات شهر و مشخص نشدن مابقی اعضای محلات باعثسردرگمی شرکت کنندگان این شورا‌ها شده است. این نبود اراده از سوی اعضای شورای چهارم شهر به نوعی ترس از رقیب تراشی است، چراکه با زحمات و دلسوزی‌هایی که از سوی شورایاران برای ساماندهی محلاتشان انجام می‌شود رضایتمندی اهالی محله‌ها را به دنبال داشته و اعضای شورا از این رضایت احساس نگرانی می‌کنند.

مردانی اعتقاد دارد: ناتوانی شورا در فراهم کردن انتخابات کل محلات شهر خرم آباد به نوعی مسخره کردن مردم و معتمدین محلات آن‌ها است. چراکه با نگاهی گذرا به اسامی شرکت کنندگان هر محله برای عضویت در شوراهای محلات می‌توان دریافت که اکثر شرکت کنندگان از بزرگان ومعتمدین شهر هستند.

نماینده منتخب شورایاران محلات خرم آباد در ادامه افزود: برای ساماندهی این موضوع تلاش و کوشش زیادی به خرج داده‌ایم و جلسات متعددی با اعضای شورای شهر داشته‌ایم، اما همانطور که گفته شد اراده‌ای از سوی اعضای شورای شهر برای حل شدن این مسئله وجود ندارد.

وی ادامه داد: مکاتبات زیادی با مراجع مختلف صورت گرفته است بطوریکه به مهندس مهدی چمران عضو شورای شهر تهران و رئیس شورای عالی استان‌ها شکایت خود را رساندیم و همچنین به دادگستری لرستان و فرمانداری خرم آباد هم نامه نگاریشده است و با تمام وجود از مراجع نظارتی و استاندارلرستان خواستار انحلال شورای شهر خرم آباد هستیم. شورای چهارم شهر خرم آباد به علت مدیریت ضعیف بر مناسبات شهر و عدم ثبات در جابه جایی مکرر شهرداران، عملا به یک ظرفیت منفی برای مرکز استان تبدیل شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز