خبرگزاری کار ایران

امام جمعه خرم‌آباد:

حماسه ۹ دی باید پایدار و جاودانه بماند

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۱۳۶

امام جمعه خرم‌آباد یادآور شد: حماسه ۹ دی باید پایدار و جاودانه بماند برای اینکه اقتدار جمهوری اسلامی ایران از مردم است.

امام جمعه خرم‌آباد یادآور شد: حماسه ۹ دی باید پایدار و جاودانه بماند برای اینکه اقتدار جمهوری اسلامی ایران از مردم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک ماه ربیع‌الاول و فرا رسیدن ۹ دی گفت: حماسه ۹ دی پس از انتخابات سال ۸۸ که حدود ۸ ماه فتنه‌گران فتنه‌گری، اغتشاش، خرابی، اهانت به امام و مجالس عزاداری کردند، رخ داد.

وی با اشاره به اینکه مردم با مشاهده فتنه‌گری فتنه‌گران کاسه صبرشان لبریز شد و حماسه ماندگار و جاویدان ۹ دی را ایجاد کردند.

میرعمادی با اشاره به اینکه ۹ دی روز بصیرت مردم و درایت رهبری انقلاب اسلامی است گفت: ۹ دی روز اتحاد مردم با رهبری و نظام جمهوری اسلامی ایران بود که مردم در این روز جانانه به میدان آمدند و از نظام و رهبری حمایت و پشتیبانی کردند.

امام جمعه خرم‌آباد یادآور شد: اهمیت ۹ دی در بصیرت مردم و درایت و سلامت رهبری انقلاب اسلامی ما است.

وی با بیان اینکه اهمیت ۹ دی در این است که چشم فتنه‌گران در این روز کور و توطئه پیچیده استکبار خنثی شد تصریح کرد: در ۹ دی طومار فتنه‌گران برای همیشه از این کشور برچیده شده است و مردم به وظیفه خود به خوبی عمل کردند.

نماینده ولی فقیه در لرستان یادآور شد: اقدام به موقع مردم و هوشیاری مقام معظم رهبری در ۹ دی تحسین‌برانگیز است.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: فتنه ۸۸ ضرر و زیان فراوانی بر این کشور وارد کرد و گناه نابخشودنی است که فتنه‌گران انجام دادند.

امام جمعه خرم‌آباد عنوان داشت: فتنه‌گران در انتخابات سال ۸۸ نظام را متهم به تقلب و دروغگویی کردند از سوی دیگر باعثشدند که عظمت انتخابات ملت ایران و پیروزی را مبدل به شکست کنند.

میرعمادی تصریح کرد: شکوه انتخابات توسط فتنه‌گران به کام مردم تلخ شد و استکبار جهانی برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی امیدوار شدند که این گناه کمی نیست و یک گناه نابخشودنی است.

وی افزود: حماسه ۹ دی نیز دستاوردهای فراوانی داشت و قدرت نظام را افزایش داد و به دنیا ثابت کرد که انقلاب اسلامی به مردم تکیه می‌کند و مردم این انقلاب و رهبری را دوست دارند.

امام جمعه خرم‌آباد یادآور شد: حماسه ۹ دی باید پایدار و جاودانه بماند برای اینکه اقتدار جمهوری اسلامی ایران از مردم است.

وی گفت: فتنه ۸۸ یک رفراندوم سیاسی بزرگی بود که شکل گرفت و آنها به دنبال زیر سؤال بردن حضور حداکثری مردم در انتخابات بودند اما مردم با حماسه ۹ دی پاسخ محکمی به فتنه‌گران و استکبار جهانی دادند.

میرعمادی خاطرنشان کرد: نباید تصور کنیم که با مذاکره، دشمنی آمریکا با ملت ایران کم می‌شود از این رو آنها دشمنی خود را دارند پس ما باید در این زمینه هوشیار باشیم.

وی در ادامه یادآور شد: امروز عده‌ای تلاش می‌کنند سران فتنه را مقصر فتنه ۸۸ ندانند و علل و عوامل دیگری در این زمینه بیان می‌کنند از این رو اگر اینطور است باید سران فتنه توبه کنند و در توبه به روی آنها باز است اما چرا به خاطر ظلم و لجاجت ۸ ماهه سران فتنه و شعله‌ور کردن فتنه ۸۸ این افراد نیامدند که توبه کنند از این رو در این زمینه ما باید با بصیرت و هوشیاری کامل عمل کنیم.

میرعمادی خاطرنشان کرد: لجبازی پنج ساله‌ای که الان در آن قرار داریم نشان می‌دهد اگر سران فتنه را با آب زمزم تطهیر کنند اینها پاک نمی‌شوند و نخواهند شد و عده‌ای تلاش می‌کنند سران فتنه را با مظلوم‌نمایی جنایات و خساراتی که به کشور وارد کردند پایمال کنند اینها افرادی بودند که نظام ما را در مرحله پرتگاه قرار داده‌‌اند از این‌رو ما باید در این زمینه هوشیار باشیم و اگر رفعت نظام و لطف رهبری نبود مشخص می‌شد که سران فتنه در سال ۸۸ چه جنایاتی را علیه نظام انجام داده‌اند.

وی از مردم لرستان و شهرستان خرم‌آباد خواست روز سه‌شنبه ۹ دی تجمع باشکوهی در این زمینه در شهرستان خرم‌آباد داشته باشند.

امام جمعه خرم‌آباد حلول ماه ربیع‌الاول را تبریک گفت و یادآور شد: در این ماه میلاد پیامبر، میلاد امام صادق(ع) و سالروز امامت امام زمان(عج) را داریم که جا دارد اینها را تبریک بگوییم.

وی به سالروز فرمان تاریخی امام در سال ۶۳ برای حفاظت از هواپیماهای ایران اشاره کرد و گفت: امام راحل به دنبال توطئه منافقان و مسئله تروریست هوایی فرمان تاریخی را صادر کرد که از آن زمان به بعد هیچ‌گونه مسئله تروریستی هوایی در کشور نداشته‌ایم.

وی به سالروز شهادت آیت‌الله غفاری اشاره کرد و گفت: شهید غفاری و شهید سعیدی دو ستاره درخشانی هستند که بدترین شکنجه‌ها را در زمان شاهنشاهی علیه این دو نفر انجام گرفت و آنها به شهادت رسیدند.

میرعمادی به سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی اشاره کرد و گفت: همه مردم باید تلاش کنند تا ریشه بی‌سوادی در جامعه کنده شود و انتظار ما از دستگاه‌های متولی این است که با حرکت جهادی و جدیت کامل به دنبال ریشه‌کن کردن بی‌سوادی باشند و از سوی دیگر از مردم می‌خواهیم همکاری لازم را داشته باشند.

وی به رزمایش محمد رسول‌الله اشاره کرد و عنوان داشت: این رزمایش در منطقه وسیعی از آب‌های دریای عمان و خلیج‌فارس در حال انجام است که پیام اقتدار جمهوری اسلامی، صلح و دوستی را به دنبال دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز