خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان اقدام ناشایست اخبار ۲۰:۳۰ را محکوم کرد

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۲۵۸

خبر سرقت مسلحانه از شهرستان الیگودرز در برخی از رسانه‏‌ها به ویژه رسانه ملی را تکذیب می‌‏کنم.

استاندار لرستان گفت: خبر سرقت مسلحانه از شهرستان الیگودرز در برخی از رسانه‏‌ها به ویژه رسانه ملی را تکذیب می‌‏کنم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، هوشنگ بازوند در خصوص خبری که در برخی از رسانه‌‏ها به ویژه اخبار ۲۰:۳۰ یک‌شنبه‌شب رسانه ملی و سایت‏‌ها در رابطه با سرقت مسلحانه در الیگودرز منتشر شده است، اظهار داشت: حادثه سرقت مسلحانه در استان اصفهان و شهرهای همجوار آن هیچ ارتباطی به استان لرستان و شهرستان الیگودرز ندارد.

وی افزود: از این رو اخباری که در این راستا در برخی از خبرگزاری‏‌ها و اخبار رسانه ملی در خصوص استان لرستان و شهرستان الیگودرز پخش شده است را تکذیب می‏‌کنیم.

استاندار لرستان در ادامه گفت: لرستان یکی از امن‌‏ترین استان‏‌های کشور است که امروز نیز بر اساس آمار شاهد کاهش سرقت در این استان هستیم، این در حالی است که به گفته سردار اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، در سفر اخیر خود به لرستان این استان یکی از ۵ استان امن کشور است.

بازوند یادآور شد: در بحثکاهش جرایم خشن، مانند سرقت‎های مسلحانه، لرستان رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی خاطر‌نشان کرد: لرستان طی یک سال گذشته تا کنون ۸ پله از نظر کاهش جرایم ارتقا پیدا کرده و از سال گذشته تا کنون هیچ سرقت مسلحانه‌‏ای در این استان صورت نگرفته است.

به همین منظور سید سعید شاهرخی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با صدور نامه‌ای خطاب به صدا و سیمای مرکز لرستان، تقاضا نموده در این خصوص اصلاحیه صورت گرفته و تکذیبیه از اخبار ۲۰:۳۰ پخش شود.

انهدام باند سارق و کشف ۳۴ فقره سرقت خودرو در لرستان

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان لرستان از انهدام یک باند ۷ نفره سارق و کشف ۳۴ فقره خودرو در شهرستان خرم‌آباد خبر داد.

سرهنگ قدرت‌الله دالوند گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی استان در پی اطلاعاتی دریافتند که یک باند سارق مبادرت به سرقت خودرو در لرستان و سایر استان‌ها می‌کنند، مراتب به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

دبیر قرارگاه مبارزه با سرقت بیان داشت: اکیب ویژه آگاهی لرستان با تحقیقات پلیسی و فنی، کنترل پارکینگها، خودروهای تصادفی و کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار سند نمره، سرانجام در خرم‌آباد ۷ سارق را شناسایی و دستگیر کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: سارقان در بازجویی به عمل آمده تا کنون به ۳۴ فقره سرقت خودرو اعتراف کرده و تعداد زیادی خودرو مسروقه از آنان کشف و ضبط شد.

انهدام باند سارق به عنف محموله خودرو در خرم‌آباد
رئیس پلیس آگاهی استان لرستان از انهدام باند ۶ نفره سارق به عنف محموله خودرو در شهرستان خرم‌آباد خبر داد‌.

سرهنگ دالوند در تشریح این خبر افزود‌: در پی وقوع یک فقره سرقت به عنف محموله خودرو مبنی بر این که ۲ دستگاه پژو و سمند با ۳ سرنشین یک دستگاه تریلی حامل پارچه را متوقف کرده و راننده و شاگرد آن را به داخل خودرو سمند برده و تریلی را با محموله با اسکورت پژو به تهران انتقال و محموله را در مکانی خالی کرده و راننده و شاگرد را رها می‌کنند.

دبیر قرارگاه مبارزه با سرقت گفت‌: کار آگاهان اداره عملیات ویژه آگاهی استان با کسب اطلاعات و اقدامات فنی ۳ نفر اعضای این باند را در خرم‌آباد شناسایی و دستگیر کردند.

وی ادامه داد‌: سارقان ابتدا منکر سرقت شدند که با ارائه اسناد و مدارک پلیس به بزه انتسابی اعتراف کرده و اذعان داشتند محموله سرقت شده را در شهرستان کرج تخلیه نموده که محموله کشف و تحویل مال‌باختگان شد.

دالوند خاطر‌نشان کرد‌: در این رابطه ۳ مالخر نیز دستگیر و همراه ۳ سارق راهی زندان شدند.

توقیف دو دستگاه خودرو با ۲۴ میلیون خلافی

فرمانده انتظامی شهرستان دلفان لرستان از توقیف ۲ دستگاه خودرو با بیش از ۲۴ میلیون ریال خلافی خبر داد‌.

سرهنگ علی‌نجات کرمی اظهار داشت: مأموران پلیس راهور دلفان در اجرای طرح ترافیکی و کنترل خودروهای عبوری دو دستگاه سمند و کامیون هیوندا را با ۲۴ میلیون ریال خلافی توقیف کردند.

وی افزود: مأموران پلیس راهور بر اساس بند ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، خودرو هایی را که بیش از یک میلیون خلافی پرداخت نشده داشته باشند را توقیف و روانه پارکینگ می‌کنند.

کشف ۳۱۸۰ عدد قرص نیروزا در دلفان
فرمانده انتظامی دلفان همچنین از کشف ۳ هزار و ۱۸۰ عدد قرص نیروزا از یک خودرو در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ کرمی گفت: ماموران ایست و بازرسی کشور این شهرستان در حین کنترل خودروهای عبوری در بازرسی از یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ که از استان کرمانشاه به دلفان در حرکت بوده مقدار ۳ هزارو ۱۸۰ عدد قرص نیروزا و ۴۰ قوطی پودر نیروزا قاچاق ساخت کشور‌های خارجی کشف و ضبط کردند.

وی در ادامه بیان داشت: در این رابطه دو متهم دستگیرو همراه پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

دستگیری کلاه‌بردار در دوره چگنی
فرمانده انتظامی دوره چگنی از دستگیری یک کلاه‌بردار و کشف یک فقره کلاه‌برداری در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ یارالله عبدی گفت: در پی مراجعه یک شهروند به پلیس آگاهی این شهرستان و اعلام این که از حساب بانکی وی مبلغ ۳ میلیون ریال برداشت شده است‌، پی‌گیری موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با تحقیقات گسترده و کارهای اطلاعاتی کلاه‌بردار در دوره چگنی شناسایی و در یک عملیات غافل‌گیرانه دستگیر شد.

وی خاطر‌نشان کرد‌: متهم در بازجویی به عمل آمده به جرم خود اعتراف کرد و همراه پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

کشف بیش از ۷ هزار عدد انواع لوازم آرایشی قاچاق در بروجرد
فرمانده انتظامی بروجرد از کشف ۷ هزار و ۱۷۷ عدد انواع لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال از منزل فردی متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی‌رضا دلیری گفت‌: ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی در پی کسب خبری مبنی بر این که شخصی ساکن بروجرد اقدام به تهیه و توزیع لوازم آرایشی قاچاق می‌کند‌، موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود‌: ماموران متهم را شناسایی و دستگیر کردند و در بازرسی از منزل وی ۷ هزار و ۱۷۷ عدد انواع لوازم آرایشی قاچاق کشف شد.

ارائه بیش از ۱۶۰۰ مورد مشاوره انتظامی رایگان در بروجرد
فرماندهی انتظامی بروجرد لرستان گفت: از ابتدای امسال تا کنون یک هزار و ۶۶۴ مورد مشاوره رایگان در مراکز مشاوره کلانتری‌های این شهرستان به مردم ارائه شده است.

سرهنگ دلیری اظهار داشت: طی ۹ماهه اول امسال، یک هزار و ۶۶۴ نفر از شهروندان بروجردی از خدمات رایگان واحدهای مشاوره کلانتری های پلیس این شهرستان بهره‌مند شدند که از این تعداد ۸۷۱ پرونده مصالحه شده است.

وی افزود: شهروندان ضمن اعلام رضایتمندی از کارشناسان مشاوره و مددکاران اجتماعی انتظامی این فرماندهی علاقه‌مندی خود را به این مراکز نشان می‌دهند.

این مقام مسوول بیش‌ترین موضوعات مشاوره در مراکز مشاوره پلیس شهرستان را مشکلات زناشویی، اختلافات خانوادگی و حقوقی عنوان کرد و اظهار داشت: بیش‌تر مشاوره هایی که در این مراکز انجام می‌شود بعضی مواقع در عرض چندین جلسه مداوم و با پی‌گیری‌های مستمر صورت می‌گیرد تا نتیجه مطلوب به دست آید و مراجعان بتوانند بهره لازم را از این جلسات ببرند.

همایش ملی نقش جوامع بومی محلی در امنیت اجتماعی در لرستان برگزار شد

در راستای جلب مشارکت سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی و اجتماعی در پیش‌گیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی و با توجه به توان سران طوایف درخصوص کاهش این آسیب‌ها‌، معاونت اجتماعی لرستان با همکاری دیگر ادارات استان اقدام به برگزاری همایش ملی نقش جوامع بومی محلی در امنیت اجتماعی کرده است.

این همایش درسالن اجتماعات اداره ارشاد شهرستان پلدختر با حضور سران طوایف ایل قشقایی‌، بلوچ‌، شاهسون‌، بختیاری، اعراب‌، لر‌، خراسان، سمنان، کرمان و مسوولان اداره کل امور عشایری، جهاد کشاورزی‌، محیط زیست‌، منابع طبیعی استان و موسسه توسعه پایدار و حفظ محیط زیست کشور همایش ملی نقش جوامع بومی محلی در امنیت اجتماعی کرده است، برگزار شد.

در ادامه این مراسم معاون اجتماعی استان لرستان، ضمن خوش آمدگویی به مهمانانی که از نقاط مختلف کشورحضور داشتند‌، گفت‌: از آن‌جایی که امنیت موضوعی نه تنها دولتی بلکه مبحثی اجتماعی و عمومی است و جوامع بومی و محلی و حضور آن‌ها در مناطق مختلف کشور موجب امنیت بیش‌تر و حفظ آن می شوند، این جوامع در طول تاریخ حافظان واقعی کشور و فرهنگ اسلامی بوده اند که امروز مشارکت آنان می‌تواند موجب کاهش تنش‌های قومی محلی و افزایش اعتماد در جامعه شود.

سرهنگ رضا شیراوژن افزود: بخشی از امنیت کشور را عشایر ما در مناطق مرزی و در سایر مناطق کشور تامین می‌کنند و ما باید این نعمت را قدر بدانیم و در حفاظت و حمایت کوچ‌نشینان تلاش بیش‌تری داشته باشیم‌.

در ادامه این همایش رییس موسسه توسعه پایدار کل کشور ضمن تقدیر و تشکر از نیروی انتظامی که در سال‌های اخیر گام‌های مثبتی در راستای مشارکت سران طوایف در بالا بردن احساس امنیت برداشته و اظهار داشت‌: ما باید قدر این حلقه طلایی نیروی انتظامی که با عثهمبستگی و دلبستگی سران طوایف به همدیگر شده است را بدانیم.

دکتر تقی فرور افزود: برگزاری چنین همایش‌های باعثتقویت روابط سران طوایف در راستای احساس امنیت می‌شود.

شایان ذکر است در پایان این مراسم سران طوایف هر کدام نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز