خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی بروجرد لرستان؛

کاهش ۱۹ درصدی سرقت در بروجرد

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۰۱۸

فرمانده انتظامی بروجرد لرستان از کاهش ۱۹ درصدی وقوع سرقت طی ۹ ماه امسال در شهرستان خبر داد.

فرمانده انتظامی بروجرد لرستان از کاهش ۱۹ درصدی وقوع سرقت طی ۹ ماه امسال در شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، سرهنگ دلیری بیان داشت: طی ۹ ماهه سال جاری ۱۵ جلسه اصلی در قرارگاه مبارزه با سرقت و چندین جلسه فرعی پیرامون موضوع سرقت با حضور معاونان و پلیس‌های تخصصی برگزار شد.

وی اظهار داشت: در اجرای مصوبات جلسات قرارگاه مبارزه با سرقت، چندین مرحله طرح سراسری و طرح پاک‌سازی مناطق آلوده و جرم‌خیز در شهرستان اجراء شد که با تشکیل جلسات متوالی و استفاده از تجربه نیروهای مجرب و اجرای طرح‌های عملیاتی و اشرافیت کامل بر بزه‌کاران و مجرمان سابقه‌دار شاهد کاهش وقوع سرقت بوده‌ایم.

دلیری بیان داشت: با هدف گذاری و با تجزیه و تحلیل جغرافیای جرم و با بهره‌گیری از امکانات و پتانسیل موجود و تلاش کارکنان خدوم شهرستان مثمر ثمر بوده در نهایت در ۹ ماهه اول سال جاری ۱۹ درصد سرقت کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی شهرستان بروجرد از دستگیری ۸۸ سارق، معتاد پر خطر، فروشنده مواد مخدر و توقیف ۲۶۳ دستگاه وسیله نقلیه فاقد مدارک و پلاک مخدوش در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی خبر داد.

سرهنگ علی‌رضا دلیری در این رابطه گفت: ماموران یگان امداد این شهرستان طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را آذرماه امسال در چندین بار در بروجرد به مرحله اجرا گذاشتند.

وی افزود‌: ماموران پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و شناسایی اماکن آلوده تعداد ۸۸ سارق‌، فروشنده مواد مخدر و معتاد پر خطر را دستگیر و ۲۶۳ دستگاه وسیله نقلیه فاقد مدارک و پلاک مخدوش را توقیف کردند.

این مقام انتظامی افزود‌: در این طرح ها یک دستگاه خودرو سرقتی ۷۰ تیغه قمه‌، چاقو و گرز، ۲۱ اسپری فلفلی‌، ۲ عدد شوکر و مقادیری مواد مخدر کشف و ضبط شد.

با هوشیاری مأموران انتظامی بخش کوهنانی کوهدشت یک محموله ۳۰ هزار نخ سیگار و ۱۸۴ قوطی توتون میوه‌ای خارجی قاچاق کشف شد.

سرهنگ محمد‌صادق رستمی‌مرادی گفت: مأموران فرماندهی بخش کوهنانی هنگام کنترل خودروهای عبوری محورهای مواصلاتی در روستای " بساط بیگی " به یک دستگاه پراید که راننده آن وضعیت نامتعارفی داشت مشکوک شدند و آن را توقیف کردند.

وی افزود: در بازرسی از پراید ۳۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق و ۱۸۴ قوطی توتون میوه‌ای فاقد مجوز گمرکی کشف شد.

رستمی تصریح کرد: راننده دستگیر و همراه کالای مکشوفه تحویل مراجع قضایی شد.

دستگیری باند سارق حرفه‌ای سیم برق در دلفان

فرمانده انتظامی دلفان لرستان از دستگیری ۳ سارق حرفه ای سیم برق توسط ماموران پلیس آگاهی این شهرستان خبرداد.

سرهنگ علی‌نجات کرمی گفت: به دنبال چندین فقره سرقت سیم برق در دلفان‌، موضوع بطور ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی خاطر‌نشان کرد: با تلاش شبانه‌روزی و تحقیقات گسترده این پلیس یک سارق به هویت معلوم که از افراد سابقه‌دار و دارای چندین سابقه کیفری متعدد است شناسایی و در عملیاتی غافل‌گیرانه دستگیر شد.

کرمی در ادامه تصریح کرد: در تحقیقات فنی به عمل آمده از متهم دستگیر شده‌، وی به باند ۳ نفره هم‌دستانش اشاره، که در عملیاتی دیگر دو عضو این باند نیز دستگیر شدند.

این مقام مسوول به شهروندان توصیه کرد‌: در صورت مشاهده افراد معلوم‌الحال و معتاد در ساعات مختلف شبانه‌روز و پرسه زدن این افراد در حوالی منزل‌شان مراتب را با پلیس از طریق شماره تلفن ۱۱۰ در میان بگذارند.

صحنه جرم ابتدای جاده‌ای است که به مخفی‌گاه مجرم منتهی می‌شود

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی لرستان از آموزش عوامل پلیس ۱۱۰ در استان خبر داد.

سرهنگ قدرت‌الله دالوند در تشریح این خبر افزود: صحنه جرم محلی است که مجرم اقدامات خلاف قانون خود را در آن‌جا داده است و حاوی مدارک و شواهدی ارزشمند است که برای پی جویی جرائم به کار می‌آید.

رئیس پلیس آگاهی استان تصریح کرد‌: در حقیقت صحنه جرم سرچشمه حقایق و اطلاعات مربوط به جرم و مجرم است که چنان‌چه به طور صحیح و اصولی مورد بررسی قرار گیرد ابتدای جاده‌ای است که به مخفی گاه مجرم منتهی می‌شود.

وی در ادامه افزود‌: افسران گشت و پلیس ۱۱۰ اولین نفرات حاضر شده در صحنه جرم هستند که می‌توانند نقش مهمی در کشف پروند‌ه‌ها داشته باشند چه بسا کوتاهی آنها در حفظ صحنه که مهمترین وظیفه آنان می‌باشد باعثآلودگی صحنه جرم و لوثشدن روند تحقیقات شود.

دالوند گفت‌: در اجرای تدابیر سردار فرمانده انتظامی لرستان در خصوص آموزش پلیس ۱۱۰ با هماهنگی فرماندهی انتظامی خرم‌آباد کلاس صحنه جرم در محل پلیس آگاهی استان برگزار شد و آموزش‌های لازم به کلیه عوامل ۱۱۰ این شهرستان ارائه گردید‌.

اعتلای فرهنگ اسلامی در بین کارکنان مهم‌ترین ثمره عقیدتی سیاسی انتظامی

ارتقاء بصیرت‌ و معنویت‌افزایی در بین کارکنان نیروهای مسلح یکی از مهم‌ترین ثمرات نهاد عقیدتی سیاسی است.

سرگرد مهدی صاحب‌ساده‌کار، سرپرست دفتر تحقیقات کاربردی پلیس استان، در دیدار با معاونان سیاسی و آموزش عقیدتی سیاسی پلیس استان تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی در بدنه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران یکی از ثمرات ارزشمند حضرت امام(ره) دانست و بیان داشت: حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی، تعمیق‌ بخشی آموزش‌های معنوی و ارتقای بینش دینی و بصیرت بخشی سیاسی از وظایف ذاتی رده‌های عقیدتی سیاسی بوده که به حمدلله عقیدتی سیاسی پلیس استان در این زمینه کارنامه درخشانی دارد.

وی با بیان این که پوشیدن لباس خدمت نیروی انتظامی افتخاری از جانب خداوند متعال برما بوده افزود: ُرگرد مهدی صاحب سادة کار سرپرست دفتر تحقیقات کاربردی انتظامی استان لرستانامیدواریم توفیق پاسداری از راه حضرت امام(ره) و تبعیت از ولایت را داشته باشیم.

این مقام مسوول‌، شهادت و ولایت را از عناصر اصلی قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) دانست و اظهار داشت: این امر، خمیر مایه ابدی و سیاست و خط مشی اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده از این رو به عنوان مجاهدان فی سبیل‌الله باید تابع بودن و تیعیت از ولایت را سرلوحه تمامی رفتار و کردارمان قرار دهیم.

سرپرست دفتر تحقیقات کاربردی پلیس استان در ادامه فعالیت‌های عقیدتی سیاسی پلیس استان را بسیار خوب توصیف نموده و عنوان کرد: مهمترین رکن هر سازمانی، نیروی انسانی آن سازمان است که اگر ویژگی‌های دانستن، توانستن و خواستن در نیروی انسانی آن سازمان به وجود آید و نهادینه شود، میزان کارآیی و بهره‌وری آن سازمان به میزان چشم‌گیری افزایش پیدا می‌کند.

ساده‌کار از جمله اقدامات ارزشمند عقیدتی سیاسی پلیس استان را توجه به ارتقای روحیه معنوی و بصیرت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی خانواده‌های کارکنان دانست و افزود: از آن‌جا که محیط خانواده در انجام وظایف کارکنان، سلامت کاری و موفقیت ایشان در عرصه خدمت بسیار موثر و اثر بخش می‌باشد لذا باید گفت: که مجموعه اقدامات عقیدتی سیاسی پلیس استان در نهایت امر به افزایش کارآیی سازمان منجر خواهد شد.

این مقام مسئول، اقدامات مثال زدنی عقیدتی سیاسی پلیس استان را در نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در بین کارکنان و خانواده‌ها‌ی آنان را اقدامی ارزشمند دانست و افزود: روزی این قاریان و حافظان قرآن کریم را در کسوت سفیران معنوی نیروی انتظامی جمهوری ایران در بین پلیس‌های کشورهای اسلامی نظاره گر باشیم.

وی در خاتمه بیان داشت: دفتر تحقیقات کاربردی پلیس استان در هر اقدامی که باعثاشاعه فرهنگ دینی، بصیرت سیاسی و اجتماعی و بصیرت‌افزایی در حوزه پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی و ارتقای فرهنگ خود کنترلی در بین کارکنان و خانواده‌های محترم آنان شود حمایت نموده و در این بین می توان از ظرفیت‌های سرشار اساتید برون سازمانی در حوزه های مختلف علمی و فرهنگی بهره‌برداری کرد.

در ادامه این دیدار سرهنگ یوسف کمالی ازمعاونت سیاسی و سرهنگ یحیی سهیلی از معاونت آموزش عقیدتی سیاسی پلیس استان هریک به بیان نقطه نظرات خود در حوزه همکاری‌های مشترک پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز