خبرگزاری کار ایران

عضو دفتر مقام معظم رهبری

شیعه جوانان خود را در راه حضرت علی(ع) قربانی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۳۹۴

عضو دفتر مقام معظم رهبری گفت: امروز شیعه جوانان خود را در راه حضرت علی(ع) قربانی می‌کند زیرا علی شخصیتی آسمانی است و در آسمان معروف تر از زمین می‌درخشد.

عضو دفتر مقام معظم رهبری گفت: امروز شیعه جوانان خود را در راه حضرت علی(ع) قربانی می کند زیرا علی شخصیتی آسمانی است و در آسمان معروف تر از زمین می‌درخشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، حجت الاسلام موسوی‌کاشانی در ششمین همایش ملی سیره علوی که به همت جهاد دانشگاهی لرستان در خرم‌آباد برگزار شد، افزود: برگزاری این قبیل همایش‌های مذهبی جزء کارهای مثبت و از باقیات صالحات است.

وی اظهار کرد: برگزاری همایش ملی سیره علوی ابتکار و قدم بزرگی در راستای شناخت امام علی(ع) است چراکه شیعه وقتی می‌تواند ادعا کند شیعه است که امام علی(ع) را به‌ درستی بشناسد.

از فضلای دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: زندگی امام علی(ع) به سه دوره تقسیم می‌شود، اولین دوره آن از ۱۰ سالگی تا ۳۳ سالگی آن حضرت است که این دوره، دوره ایثار امام علی(ع) است.

یکی از فضلای دفتر مقام معظم رهبری گفت: امروز رهبر معظمی که فرزند امام علی(ع) است بر ما رهبری می‌کند که هم فقیه، مفسر، مرجع تقلید، مدیر و مدبر و سیاست‌مدار است.

حجت‌الاسلام موسوی اضافه کرد: در این دوره امام علی(ع) در غزوه‌ها و سریه‌های مختلفی شرکت شد و علاوه بر این در مکه نیز حضور مهمی داشت و توانست همه ترفندها و توطئه‌های دشمن بر علیه اسلام را به یاری پیامبراعظم(ص) نقش برآب کند.

وی گفت: پیامبراعظم(ص) پیامبر دیروز نیست بلکه وی پیامبر دیروز، امروز و فردای همه اعصار است و دوران پیامبر خاتم پایانی ندارد.

این کارشناس مذهبی افزود: در دوره اول زندگانی امام علی(ع) یعنی از ۱۰ تا ۳۳ سالگی ایشان ۳۰۰ سریه و بیش از ۸۰ غزوه به‌وقوع پیوسته است.

حجت اسلام موسوی اظهار کرد: دوران دوم زندگانی امام علی(ع) که از ۳۳ سالگی تا ۵۸ سالگی ایشان است، دوران صبر است امام علی(ع) در رابطه با افتادن خلافت به دست دیگران گفته است، مثال و جایگاه من نسبت به خلافت به‌مثابه جایگاه میله و ستون وسط چادر و میله وسط سنگ آسیاب است.

وی با بیان اینکه مثال امام علی(ع) در این دوره از زندگی خود به‌مانند مادری است که فرزندش را به نامادری سپرده‌اند، تصریح کرد: امام علی(ع) به مانند یک مادر واقعی نقش خود نسبت به اسلام را ادا کرد وگرنه اثری از اسلام باقی نمی‌ماند.

از فضلای دفتر مقام معظم رهبری با بیان این‌که فرهنگ باید اولویت دولت‌ها باشد و این همواره جزء تاکیدات رهبرمعظم انقلاب است که متاسفانه در اکثر دولت‌ها به این مهم توجه نشده است، اضافه کرد: ما وظیفه داریم امام علی(ع) را به‌خوبی بشناسیم و راه شناخت امام علی(ع) و وابستگی به ایشان با زیارت، توسل، مطالعه کتاب، دقت در فرمایشات و احادیثآن حضرت است.

حجت الاسلام موسوی مطالعه کتاب نهج‌البلاغه را گامی در راستای شناخت امام علی(ع) دانست و اظهار کرد: باید با مطالعه نهج‌البلاغه مطالب تازه و نو را از این کتاب دینی استخراج و به مردم معرفی کرد و علاوه بر این از قرآن و اهل‌بیت(ع) نیز کمک بگیریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز