خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان لرستان:

رشد ۵۴۴ در صدی طرح‌های اشتغال‌زایی مدد جویان کمیته امداد لرستان

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۴۸۳

در سال ۹۳ سهم استان لرستان ایجاد ۵۴۷ طرح با ایجاد شغل برای ۲ هزار و ۹۸۱ نفر است که این میزان رشد ۵۴۴نسبت به گذشته نشان می‌دهد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان لرستان گفت: در سال ۹۳ سهم استان لرستان ایجاد ۵۴۷ طرح با ایجاد شغل برای ۲ هزار و ۹۸۱ نفر است که این میزان رشد ۵۴۴نسبت به گذشته نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‌آباد، ولی‌الله منتظری در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان لرستان گفت: ۱۰ درصد از افراد جامعه را قشر محرومان تشکیل داده‌اند که نیازمند توجه ویژه‌ایی هستند و باید برای رفع مشکلاتشان تلاش زیادی صورت گیرد.

وی با اشاره به طرح‌های اشتغال‌زایی در استان لرستان بیان کرد: تاکنون به منظور ایجاد اشتغال ۳ هزار و ۶۱۹ طرح به بانک‌ها ابلاغ شده است که از این میزان هزار و ۵۸۶ طرح تسهیلات دریافت کرده‌اند و در مجموع برای آنها ۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات به مددجویان پرداخت شده است.

منتظری گفت: کمیته امداد لرستان با استفاده از منابع داخلی خود به ۴۵۰ طرح اشتغال‌زا حدود ۴ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان اعطا کرده است و در سال ۹۳ سهم استان لرستان ایجاد ۵۴۷ طرح با ایجاد شغل برای ۲ هزار و ۹۸۱ نفر است که این میزان رشد ۵۴۴ در صدی را نسبت به گذشته نشان می‌دهد.

وی افزود: سهم لرستان از صندوق توسعه ملی نیز برای ایجاد شغل ۵ میلیارد تومان بوده که امیدواریم تا پایان سال ۱۳۱ طرح در این راستا به بهره‌برداری برسد.

منتظری به برگزاری دوره‌های آموزشی برای مددجویان کمیته امداد اشاره کرد و خاطر نشان کرد: در ۹ ماه گذشته ۹ هزار و ۳۸۷ نفر در ۲۰ رشته در دوره‌های بلند مدت و کوتاه مدت دوره دیده‌اند که در این راستا ۷۳۷ میلیون تومان هزینه شده است و طی ۵ سال گذشته توانسته این برای ۲۲ هزار و ۸۰۳ نفر شغل ایجاد کنیم که هم مشخصات آنها در سامانه کمیته امداد به صورت کامل ذکر شده است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۳ هزار نفر از افراد آموزش دیده آماده به کار هستند که برای رفع مشکلات آنها نیاز به کار بیشتر و تخصیص اعتبار ۱۰۰ درصدی و مشارکت و همکاری بانک‌ها در پرداخت اعتبار است.

مدیر کل کمیته امداد لرستان افزود: تاکنون از یک میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شده، برای اشتغال ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت شده و یک میلیارد ونیم تومان دیگر باقی مانده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز