خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی بروجرد لرستان

فال‌گیر شیاد در بروجرد بازداشت شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۱۶۵

فرمانده انتظامی بروجرد لرستان از دستگیری فردی رمال و فالگیر در این شهرستان خبرداد.

فرمانده انتظامی بروجرد لرستان از دستگیری فردی رمال و فالگیر در این شهرستان خبرداد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ علی‌رضا دلیری گفت‌: در پی کسب خبری مبنی بر این که شخصی در روستای قلعه‌حاتم بروجرد اقدام به رمالی و فال‌گیری می‌نماید‌، پی‌گیری موضوع در دستور کارماموران این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد فردی رمال با اسفاده از سادگی مردم این روستا و اخذ مبالغی وجه نقد از آنان اقدام به فال‌گیری می نماید.

دلیری تصریح کرد: ماموران فال‌گیر را دستگیر کرده و در بازرسی از منزل وی ۷ جلد کتاب دعانویسی‌، ۵۲ قطعه طلسم فلزی و… کشف و ضبط کردند.

انهدام باند سارق و کشف ۱۲ فقره سرقت ساختمان‌های نیمه‌کاره در بروجرد فرمانده انتظامی بروجرد از انهدام یک باند ۳ نفره و کشف ۱۲ فقره سرقت ساختمان‌های نیمه‌کاره در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی‌رضا دلیری گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه‌کاره‌، پی‌گیری موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود‌: ماموران با تحقیقات گسترده افرادی را که با همدستی یک‌دیگر اقدام به سرقت ساختمان‌های نیمه‌کاره می‌کردند را شناسایی و در عملیاتی غافل‌گیرانه ۳ نفر اعضای این باند را دستگیر کردند‌.

فرمانده انتظامی بروجرد‌، تصریح کرد‌: سارقان در بازجویی‌های اولیه به ۱۲ فقره سرقت ساختمان‌های نیمه‌کاره اعتراف کردند و با شناسایی مال‌باختگان تحویل مقام قضائی شدند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در ازنا

فرمانده انتظامی شهرستان ازنا از دستگیری ۳۲ سارق‌، معتاد پر خطر‌، فروشنده مواد مخدر و توقیف ۳ دستگاه وسیله نقلیه متخلف در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی خبر داد.

سرهنگ غلام‌علی جودکی گفت: ماموران انتظامی این فرماندهی طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را در شهر ازنا و روستاهای اطراف به مرحله اجرا گذاشتند.

وی افزود‌: ماموران پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و شناسایی اماکن آلوده ۳۲ سارق، فروشنده مواد مخدر و معتاد پر خطر را دستگیر و ۳ دستگاه خودرو متخلف را توقیف کردند.

این مقام انتظامی اظهار داشت‌: در این طرح مقادیری موادمخدر نیز کشف و ضبط شد.

تشدید طرح جمع‌آوری قلیان از اماکن عمومی کوهدشت

فرمانده انتظامی کوهدشت لرستان از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پلمپ ۲۱ واحد قلیانی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد صادق رستمی‌مرادی اظهار داشت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در راستای پاک‌سازی نقاط آلوده و جرم‌خیز و برخورد با قلیان‌سراها و واحدهای صنفی متخلف در این شهرستان اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح ۲۱ باب قلیانی و واحدصنفی متخلف به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی و نارضایتی خانواده‌ها که باعثپاتوق اراذل و اوباش شده بودند پلمپ و ۱۵۰ قلیان جمع‌آوری و تعداد ۵ دستگاه موتور سیکلت متخلف نیز توقیف شد.

رستمی در پایان با اشاره به این که نیروی انتظامی با کسانی که بخواهند به هر نحوی آسایش شهروندان را سلب نمایند برخورد قانونی و جدی خواهد داشت گفت: اجرای طرح‌ها زمانی موثر خواهد بود که مردم در حفظ و ارتقاء امنیت ایجاد شده با پلیس تعامل و مشارکت فعال داشته باشند.

پژو پارس با ۶۳ میلیون ریال خلافی توقیف شد

پلیس راهور استان لرستان یک دستگاه پژو پارس را با ۶۳ میلیون ریال خلافی توقیف و روانه پارکینگ کرد.

سرپرست پلیس راهور استان لرستان با اعلام این خبر گفت: مأموران این پلیس حین کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه سواری پژو پارس متخلف را توقیف کردند.

سرهنگ منوچهر مرادی با اشاره به این که پژو پارس دارای ۶۳ میلیون ریال خلافی بود، اظهار داشت: راننده متخلف جهت سیر مراحل قانونی راهی دادسرا شد.

کلاه‌برداری‌های پیامکی را جدی بگیریم

سرپرست پلیس فتای استان لرستان با اشاره به رواج کلاه‌برداری پیامکی‌، گفت‌: کلاه‌برداران با ارسال و طراحی پیامک‌هایی با نیات و اهداف خاص‌، به دنبال سرقت اطلاعات شخصی و بانکی کاربران و برداشت های غیر‌مجاز از حساب‌های آن‌ها هستند.

سرگرد فرهاد ابدال‌چگنی اظهار داشت: امروزه یکی از شگرد‌های سودجویان در فضای مجازی ارسال پیامک‌های وسوسه‌انگیز مبنی بر برنده شدن در مسابقات و قرعه‌کشی‌ها می‌باشد.

وی با بیان این که در سال های اخیر با زیاد شدن خطوط تلفن همراه اگر چه آمار مزاحمت‌های تلفنی کاهش یافته اما ارسال پیامک‌ها به صورت انبوه مشکلاتی نظیر کلاه‌برداری پیامکی یا کلاه‌برداری از راه دور را افزایش داده است و فرد یا افراد مجرم باارسال پیامک‌هایی مبنی بر برنده شدن شخص در مسابقه یا قرعه‌کشی تحت عناوین مختلف تقاضای اطلاعات شخصی و مالی نظیر شماره حساب‌، شماره کارت، رمز دوم، cvv۲ یا تاریخ انقضای کارت کاربران می‌نمایند و متاسفانه با این شگرد‌ها به مبالغ هنگفتی دست پیدا می‌کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد درباره علت وقوع این‌گونه کلاه‌برداری‌ها به حسن اعتماد بیش از حد کاربران اشاره کرد و یادآور شد: متاسفانه برخی از هم‌وطنان بدون توجه به این که آیا اصلاً در قرعه‌کشی مذکور یا در جشنواره اشاره شده شرکت داشته‌اند یا نه، با دیدن یا شنیدن خبر برنده شدن، تصمیم به ارسال اطلاعات خواسته شده می نمایند و یا به نزدیکترین خود پرداز مراجعه کرده و در دام کلاهبرداران گرفتار می شوند، کم دقتی و اعتماد زیاد کاربران یکی از علل اصلی افزایش چنین کلاه‌برداری‌هایی به شمار می‌آید.

سرپرست پلیس فتا استان لرستان با اشاره به درج اسامی برندگان قرعه‌کشی‌ها از طریق بانک‌ها، روزنامه‌های کثیر‌الانتشار و سایت‌های اینترنتی معتبر و یا رسانه ملی، به کاربران تلفن‌های همراه و به شهروندان توصیه کرد: نباید به درخواست‌هایی که از طریق تماس‌های تلفنی، پیام کوتاه و ایمیل که خواهان دریافت اطلاعات حساب‌های بانکی شما هستند اعتماد کنند.

عاملان تیر اندازی در الیگودرز در کمتر از ۳ ساعت دستگیر شدند

فرمانده انتظامی الیگودرز لرستان از دستگیری ۴ عامل تیر‌اندازی در کم‌تر از ۳ ساعت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ خدارحم ذلقی در این باره گفت: در پی وقوع یک فقره تیراندازی در کاظم‌آباد الیگودرز که موجب رعب و وحشت اهالی شده بود، دستگیری آنان به صورت ویژه در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با کارهای اطلاعاتی گسترده موفق شدند درکم‌تر از ۳ ساعت ۴ عامل تیراندازی را شناسایی و دستگیر کنند.

ذلقی با اشاره به این که از متهمان یک قبضه سلاح شکاری کشف شده است‌، اظهار داشت‌: در این رابطه ۲ دستگاه خودرو توقیف و مقادیری مواد مخدر نیز کشف شد.

فرمانده انتظامی الیگودرز گفت: دستگیری عاملان تیر‌اندازی موجب رضایت‌مندی مردم و مسوولان این شهرستان شد.

طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در الیگودرز

فرمانده انتظامی الیگودرز از دستگیری ۶ سارق و معتاد پر‌خطر در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ذلقی گفت: ماموران کلانتری ۱۱ این فرماندهی در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی موفق شدند ۶ سارق و معتاد پر‌خطر را شناسایی و دستگیر کنند.

وی افزود: از سارقان دستگیر شده یک سرویس طلا، مقادیری وسایل داخل خودرو‌، گوشی تلفن همراه‌، وجه نقد و… کشف و ضبط شد.

هشدارهای انتظامی پیش‌گیری از سرقت منزل توسط پلیس بروجرد

سرهنگ علی‌رضا دلیری فرمانده انتظامی شهرستان بروجرد جهت هوشیاری شهروندان و پیش‌گیری از سرقت منزل پیام‌های پیش‌گیرانه‌ای را به شرح زیر اعلام کرد‌:
۱ - برای جلوگیری از سرقت منزل خود توپی قفل را با بدنه در همسطح نمائید.
۲. برای امنیت محل خود در شب‌، از شبگردها و نگهبانان محلی و مورد تأیید نیروی انتظامی استفاده کنید.
۳. در مواقعی که مجبور به نگه‌داری موقت وجوه نقد و اشیاء قیمتی در داخل منزل هستید، از پنهان کردن آن به صورت یک جا خودداری و از گاو صندوق سالم و مطمئن استفاده نمائید.
۴. نزد افراد ناشناس و کسانی که اعتماد کافی به آن‌ها ندارید از میزان اموال و دارائی موجود خود در منزل صحبت نکنید.
۵. از نوشتن نام و مشخصات خود بر روی زنگ منزل خودداری نمائید.
۶. چنان‌چه در اطراف محل زندگی شما خانه‌های خالی از سکنه و نیمه ساز وجود دارد از منزل خود مراقبت بیش‌تری به عمل آورید.
۷. در مواقعی که به مسافرت می روید از همسایگان یا اقوام مورد اطمینان خود بخواهید که از منزل‌تان مراقبت نمایند.
۸. از بازگو کردن برنامه سفر خود نزد افراد ناشناس بپرهیزید.
۹. نسبت به اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌های متوقف و سرنشینان آن در پیرامون منزل خود بی‌تفاوت نبوده و در صورت مشاهده موارد مشکوک، شماره و سایر مشخصات آن‌ها را یادداشت و سریعاً به مراکز ۱۱۰ پلیس اطلاع دهید.
۱۰. از باز نمودن در به روی افراد ناشناس مخصوصاً به هنگام‌ شب خودداری نموده و این مورد را به فرزندان خود نیز یادآوری کنید.
۱۱. محوطه بیرون منزل خود را همواره روشن نگاه دارید.
۱۲. معاشرین فرزندان خود را قبل از تردد به منزل‌تان مورد شناسایی قرار دهید.
۱۳. از افشا نمودن محل نگه‌داری وجوه نقد، جواهرات و اشیاء با ارزش خود نزد همسایگان و بستگانی که مورد اطمینان نیستند جداً بپرهیزید.
۱۴. از ورود افراد ناشناس تحت عنوان متکدی، فالگیر، رمال و… به داخل منزل خود ممانعت نمائید.
وی در پایان گفت: شهروندان هرگونه پیشنهاد و انتقاد را با شماره تلفن ۱۹۷ دفتر نظارت همگانی و هرگونه موارد مشکوک را با تلفن ۱۱۰ مرکز فوریت‌های پلیس در میان بگذارید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز