خبرگزاری کار ایران

تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری خرم‌آباد و بانک شهر به امضا رسید

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۷۴۶

در نشست بین یحیی عیدی‌بیرانوند سرپرست شهرداری خرم‌آباد و اعضای شورای اسلامی این شهر با مدیر عامل و اعضای هیات مدیره بانک شهر کشور چند تفاهم‌نامه در حوزه‌های عمران‌، توسعه شهری و گردشگری به امضا دو طرف رسید.

در نشست مشترک میان سرپرست شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر خرم آباد با مدیر عامل و اعضای هیات مدیره بانک شهر، چند تفاهم‌نامه در حوزه‌های عمران‌، توسعه شهری و گردشگری به امضا دو طرف رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، یحیی عیدی‌بیرانوند در نشست با مدیر عامل و اعضای هیات مدیره " بانک شهر " کشور در خصوص ظرفیت بالای شهر خرم‌آباد جهت سرمایه‌گذاری خاطرنشان ساخت‌: به رغم داشتن پتانسیل بالای شهر، متاسفانه تا به حال آن طور که شایسته‌ی خرم‌آباد است به آن توجه نشده است‌.

وی با بیان این که ۲۸ پروژه داریم که در صورت سرمایه‌گذاری توسط هلدینگ‌های بانک شهر، سود آن‌ها تضمینی است، گفت: بازگشت تضمینی سرمایه‌گذاری را با سود‌آوری‌های ۱۰۰ درصدی را قول می‌‌دهیم.

سرپرست شهرداری خرم‌آباد با اشاره به این که لرستان استانی ۴ فصل است و با فاصله‌ی حدود ۸۰ کیلومتر، گرما و سرما در آنملموس خواهد بود، گفت: به همین سبب، شهر ما به راحتی می‌‌تواند به یک قطب گردشگری در کشور مبدل شود‌.
عیدی سود سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف شهر خرم‌آباد را قطعی دانست و گفت‌: ما با قاطعیت اعلام می‌کنیم که در صورت سرمایه‌گذاری در شهر خرم‌آباد سود خوبی عاید سرمایه‌گذار شود‌.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: پرداخت تسهیلات مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های عمران شهری، احداثسامانه الکترونیکی، پرداخت تسهیلات خرید خودرو، تاکسی، اتوبوس و تجهیزات مورد نیاز برای شهرداری از جانب بانک شهر کشور ضروری است.

رییس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد نیز در این مراسم اظهار کرد: با توجه به این که از خرم‌آباد به عنوان " بهشت سرمایه‌‌گذار " نام برده شده، این موضوع بهانه‌ای گشته برای سرمایه‌گذاری مناسب بخش خصوصی که این منابع با تأمین نیروی‌های فعال و امنیت استان فراهم شده است.
علی جهان‌آرا گفت: لازم است که همه سازمان‌ها و ادارات بایستی خود را همراه کنند که از این نهاد‌ها شهرداری است که نتوانسته به توسعه مطلوب دست پیدا کند این امید به وجود آمده که از وضعیت مطلوب برخوردار شود که در راس آن نیاز به بودجه‌هایی است که بانک شهر مردم و… بتوانند از آن بهر‌مند شوند شورای شهر هم با حمایت خود برای تحقق این موضوع تلاش خود را به کار خواهد گرفت.
فرماندار مرکز استان نیز در این نشست اظهار کرد: خرم‌آباد فرصت بِکری برای سرمایه‌گذاری است و این روز‌ها شاهد ورود سرمایه‌گذاران متعدد هستیم که نتیجه‌ی آن توسعه‌ی لرستان خواهد بود.
حبیب‌الله خجسته‌پور گفت: با توجه به صحبت مهندس بازوند در همایش تجار مسلمان که چند روز قبل برگزار شد، لرستان بهشت گمشده سرمایه‌گذاری است و هر کسی آشنایی اندکی هم با این استان داشته باشد این را می‌تواند ببیند.
وی افزود: با وجود این که همه افراد ذی‌نفوذ پای کار آمده‌اند تا قدر این بهشت گمشده را بدانیم، می‌طلبد بخش خصوصی هم پای کار باشد و از ظرفیت‌های استان استفاده نمایند.

خجسته‌پور در پایان گفت: امروز نوبت به میزبانی بانک شهر رسیده است و امیدواریم خدمات بانک شهر منشاء خیر و برکت برای استان لرستان باشد.

در ادامه این نشست مدیر عامل بانک شهر کشور اظهار کرد: با توجه به این که مدت ۹ سال در شهرداری تهران بوده‌ام با همه مشکلات شهرداری آشنا هستم که اولین مشکل بحثترافیک، حمل و نقل، آلودگی صوتی و هوا است و دومین مشکل منابع مالی است.

حسین محمدپور زرندی با اشاره به این که علت تشکیل بانک شهر یک آرزوی دیرینه برای شهرداری‌‌های کل کشور بوده است و بانک شهر موتور محرکه جهت ساخت شهر‌هاست‌، اظهار کرد: ساختار سیتی بانکی در این بانک اجرا شده که با مدیریت شهری هم‌خوانی دارد که واقعاً از فعالیت سیتی بانک‌ها باید استفاده شود.

وی در زمینه حمل و نقل عمومی اظهار داشت: بانک شهر اتوبوس‌ها و مینی‌‌بوس‌‌های زیادی در ما‌ه‌های آتی بین استان‌ها توزیع خواهد کرد و تعداد ۳۰۰ دستگاه اتوبوس " بی آر تی " بین شهرهای بزرگ توزیع می‌شود که برای شهر خرم‌آباد نیز این کار را انجام می‏‌دهیم.

محمدپور زرندی افزود: برنامه‌های ما در خرم‌آباد هوشمند کردن شهر، ایجاد کیوسک‌‌های شعبات الکترونیکی‌، پرداخت تسهیلات به پیمانکاران عمرانی این شهر می‌باشد.

در این جلسه اعضای شورای شهر خرم‌آباد در مورد ظرفیت‌های این شهر توضیحاتی بیان کردند و همچنین برخی اعضای هیات مدیره بانک شهر نیز در مورد برنامه‌های خود برای این استان در طرح‌های الکترونیکی و… توضیحاتی را بیان کردند.

شایان ذکر است در این جلسه مصوب شد کلیه حساب‌های شهرداری به‌جز حساب منابع ملی به بانک شهر انتقال داده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز