خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آب منطقه‌ای لرستان گفت:

دو سدبزرگ «مروک و ایوشان» لرستان به بهره‌برداری می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۹۹۹

سدهای ایوشان و مروک به مناسبت دهه فجر و با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر نیرو به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرکل آب منطقه‌ای لرستان گفت: سدهای ایوشان و مروک به مناسبت دهه فجر و با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر نیرو به بهره‌برداری می‌رسند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‌آباد، علی‌امید سیفی در نشست خبری عصر امروز بیان کرد: روز دوشنبه، سیزدهم بهمن ماه، دو سد بزرگ مروک دورود و ایوشان خرم‌آباد با حضور جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، و چیت‌چیان، وزیر نیرو، افتتاح می‌شوند.

سیفی گفت: کار مطالعاتی سد ایوشان از سال ۷۹ آغاز شد و عملیات اجرایی آن در سال ۸۳ کلید خورد و هدف آن آبی کردن چهار هزار و ۸۰۰ هکتار زمین کشاورزی منطقه و ایجاد دو هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی و توسعه گردشگری در سطح منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: مساحت حوزه این سد حدود ۱۲۰ کیلومتر مربع، ارتفاع سد حدود ۷۲ متر، عرض تاج آن ۸ متر، طول تاج آن ۶۷۶ متر است و اعتبار این طرح حدود ۱۲۰ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است و علاوه بر آن ساخت شبکه سد نیز در حال اجراست که ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان سال ۹۴ یک هزار هکتار زمین را تحت پوشش قرار می‌دهد.

سیفی عنوان کرد: کار مطالعاتی سد مروک نیز از سال ۷۴ انجام شد و سال ۸۳ عملیات ساخت آن با هدف آبی کردن سه هزار هکتار زمین و ایجاد یک هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی صورت گرفت.

وی افزود: ارتفاع این سد ۶۸ متر، طول تاج آن ۴۸۶ متر، عرض تاج آن ۱۲ متر و حجم بدنه سد نیز ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب است و از محل اعتبار منابع عمومی دولت ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده که تاکنون ۱۱۰ میلیارد تومان آن هزینه شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز