خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

احداث۱۷۷ پروژه در قالب ۱۳۰۰ کیلومتر آزادراه و بزرگراه در لرستان

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۳۴۶

در لایحه بودجه سال ۹۴، تمرکز اعتبارات بر روی توسعه حمل‌ونقل کشور قرار داده‌شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی از احداث۱۷۷ پروژه در قالب ۱۳۰۰ کیلومتر آزادراه و بزرگراه در این استان خبر داد و افزود: در این راستا نیازمند سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰ میلیاردی در لرستان هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از بروجرد، امیر امینی ظهر امروز در مراسم افتتاح پل پیامبر اعظم(ص) بروجرد اظهار داشت: در لایحه بودجه سال ۹۴ تمرکز اعتبارات بر روی توسعه حمل‌ونقل کشور قرار داده‌شده است.

وی از احداث۱۷۷ پروژه در قالب ۱۳۰۰ کیلومتر آزادراه و بزرگراه در این استان خبر داد و افزود: در این راستا نیازمند سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰ میلیاردی در لرستان هستیم که با استمرار اجرای طرح‌های عمرانی پیش‌بینی می‌شود تا سال‌های آینده شاهد مطالعه این حوزه باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: بخش عظیمی از رویکردهای دولت در سیستم حمل‌و نقل کشور در حوزه راه‌سازی انجام می‌شود که در این زمینه ۱۰ پروژه حمل‌ونقل در نقاط مختلف کشور راه‌اندازی شده است.

امینی گفت: این پروژه‌ها که بخشی از آن شامل پروژه شمال به جنوب و غرب به شرق کشور است نقش مهمی در اتصال کری دورهای این نواحی دارد که احداثاین کری دورهای حمل‌ونقل موجب تسهیل در ارتباط بین این نواحی می‌شود و یکی از مهم‌ترین ضروریات عمرانی در این مناطق است.

وی تصریح کرد: استان لرستان و شهرستان خرم‌آباد در چهارراه کری دورهای توسعه حمل‌ونقل کشور قرارگرفته است و بنابراین اصلاح محورهای مواصلاتی به این استان در دستور کار دولت قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رشد اعتبار پروژه‌های ملی و استانی، تأکید کرد: بر اساس بودجه سال ۹۴ اعتبارات عمرانی در این استان در حوزه راه و شهرسازی بیش از ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

امینی با اشاره به اینکه در استان لرستان در حال حاضر ۲۳۹ کیلومتر آزادراه در دست احداثاست، عنوان کرد: از این میزان آزادراه در دست احداث۱۰۴ کیلومتر در دست بهره‌برداری است که با پیشرفت ۹۸ درصدی آن پیش‌بینی می‌شود به‌زودی قابل بهره‌برداری باشد.

‌وی عنوان کرد: پروژه محور توره که ۲۷ کیلومتر آن در حوزه استان لرستان واقع‌شده است، ۱۱ کیلومتر آن در دو قطعه تا تیرماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد که ادامه این محور در حوزه شرکت راه و شهرسازی تکمیل می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر لزوم تسریع عملیات بهسازی محورهای این استان، افزود: در راستای احداثچهار خطه محور کمربندی بروجرد که در کریدورهای حمل‌ونقل قرار دارد با تأمین اعتبارات لازم و انجام مطالعات توجیهی ساماندهی آن انجام می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر در استان لرستان بیش از ۳۷۱ کیلومتر آزادراه وجود دارد که با اضافه شدن ۳۸۴ کیلومتر دیگر به آن این استان رتبه بالایی در میزان آزادراه‌های کشور کسب می‌کند.

امینی با تأکید بر جذب سرمایه‌های لازم و برنامه‌ریزی مدون در راستای پیشبرد اهداف در نظر گرفته‌شده در این استان، تأکید کرد: در این راستا با انجام رایزنی‌های مناسب در آینده شاهد شکوفایی راه و شهرسازی در این استان هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز