خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گفت:

دانشگاه علمی کاربردی بزرگ‌ترین دانشگاه خصوصی کشور است

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۴۱۱

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گفت: دانشگاه علمی کاربردی بزرگ‌ترین دانشگاه خصوصی کشور است و وظیفه ما نظارت بر کار مراکز دانشگاهی علمی کاربردی است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گفت: دانشگاه علمی کاربردی بزرگ‌ترین دانشگاه خصوصی کشور است و وظیفه ما نظارت بر کار مراکز دانشگاهی علمی کاربردی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‌آباد، محمد اخباری ظهر امروز در مراسم افتتاح ساختمان اداری آموزشی دانشگاه علمی کاربردی لرستان ضمن تبریک روز پرستار و روز مهندس، بیان کرد: آموزش عالی در هر کشور چند مسئولیت اساسی دارد که اولین مسئولیت آن گسترش دانش است که باید بتواند با تئوری‌ها دانش را گسترش دهد و همچنین مسئولیت تربیت انسان‌های متخصص برای اداره کشور را نیز عهده‌دار است.

دانشگاه علمی کاربردی بزرگ‌ترین دانشگاه خصوصی کشور است و وظیفه ما نظارت بر کار مراکز دانشگاهی علمی کاربردی است و در صورتی که مرکزی استانداردهای لازم را نداشته باشد در جهت تحقق استانداردها به آنها گوشزد خواهیم کرد و اگر اقدامی مناسب انجام ندهند فعالیت آنها را متوقف خواهیم کرد.

وی افزود: مسئولیت مهم دیگر نهادینه‌سازی مسائل فرهنگی اجتماعی برای توسعه پایدار کشور است و دانشگاه علمی کاربردی در این مسئولیت‌ها نقشی اساسی دارد.

اخباری خاطرنشان کرد: دانشگاه علمی کاربردی دانشگاهی نسل سومی است و وظیفه تجاری‌سازی علم را برعهده دارد و باید بتواند مهارت‌آفرینی را هر روز گسترش دهد.

وی یادآور شد: امروز بیش از ۸۰۰ هزار دانشجو در ۳۱ استان کشور با بیش از ۵۰ هزار مدرس در دانشگاه‌های علمی کاربردی وجود دارد و در کنار اینها موسسات آموزشی آزاد نیز بیش از ۲۵ میلیون ساعت نیرو تربیت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور، ‌ اظهار کرد: تلاش ما این است که در توسعه پایدار کشور نقش اساسی داشته باشیم و این تنها با همکاری تمامی دستگاه‌های کشور برای گسترش فرهنگ بستگی دارد، درحالی که هنوز فرهنگ مهارت یادگیری نتوانسته جای خود را با مدرک‌گرایی جابه‌جا کند و اگر این اتفاق رخ دهد به سوی توسعه خواهیم رفت.

وی افزود: این موضوع باعثشده جوانان ما مشکلات بسیاری داشته باشند و حضور ۱۷.۵ درصد بیکار در استان لرستان نشان از این موضوع دارد و ما باید بتوانیم در جهت ایجاد مهارت قدم برداریم چرا که مهارت یعنی به‌ وجود آمدن اشتغال.

اخباری گفت: شعار اصلی ما در دانشگاه علمی کاربردی این است که هر ایرانی یک مهارت داشته باشد و بتواند با ایجاد شغل برای خود علاوه بر تأمین نیازهای خود در توسعه و پیشرفت کشور نیز قدم بردارد.

وی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه باید بتوانیم در مناطق زاگرس‌نشین بحثمهارتی را به طور خاص و ویژه در نظر داشته باشیم و هر منطقه متناسب با شرایطی که دارد مهارت‌های خاص خود را داشته باشد.

اخباری یادآور شد: یکی از بحث‌های اساسی ما بازنگری در سرفصل دروس است که باید بر اساس نیاز امروز باشد و باید به گسترش مهارت بر بازار و فرهنگ و هنر و اقتصاد توجه شود.

وی گفت: ما برای بحثکارشناسی ارشد آماده‌ایم و به شرط اینکه هر استانی پروژه مناسب داشته باشد، این مقطع را راه‌اندازی می‌کنیم و استان لرستان نیز در صورت داشتن شرایط مناسب شاهد راه‌اندازی کارشناسی ارشد خواهد بود.

اخباری اظهار کرد: مدرسین ما حتما باید جنبه مهارتی بیشتری داشته باشد و شرطی برای صلاحیت مدرسین حرفه‌ای داریم داشتن مهارت مناسب است که آنها را بررسی خواهیم کرد.

وی با حضور اقتصاد مقاومتی که از جانب رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: اینکه از رشته خود استفاده کنیم خود اقتصاد مقاومتی است و با توجه به بیانات رهبر به این موضوع باید توجه شود و امیدواریم تحول نظام مهارتی در کشور را کلید بزنیم و در این راه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در آموزش عالی بسیار مهم است و ما آماده و پذیرای بخش خصوصی برای رشد و توسعه آموزش عالی هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز