خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان

تقویت آیین‌های سنتی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره فرهنگ لرستان است

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۸۲۲

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در پانزدهمین همایش سالانه آیینی سنتی گفت: تقویت آیین‌های سنتی و ایجاد رابطه ی تعامل و تکامل بین فرهنگ سنتی و فرهنگ مدرن از مهمترین وظایف دستگاه‌های فرهنگی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در پانزدهمین همایش سالانه آیینی سنتی گفت: تقویت آیین‌های سنتی و ایجاد رابطهٔ تعامل و تکامل بین فرهنگ سنتی و فرهنگ مدرن از مهم‌ترین وظایف دستگاه‌های فرهنگی است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد لرستان، حجت الاسلام دکتر حنان ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س)، گفت: حضرت زینب(س) ویژگی‌های بسیاری را در وجود خود داشتند، اما بارز‌ترین و شاخص‌ترین ویژگی که موجب شده ایشان را عقیلهٔ بنی هاشم بنامند عقلانیت و درایت آن بزرگوار است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: همین عقلانیت و درایت بود که موجب شد ایشان واقعهٔ بزرگ عاشورا را با سربلندی پشت سر بگذارد.

حنان خاطر نشان کرد: ما باید از این ویژگی حضرت زینب(س) رای عبور از بحران‌های فردی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی درس بگیریم و از روش احساسی حذر کنیم.

حجت الاسلام دکتر حنان در ادامه همایش سالانهٔ کانون‌های آیینی سنتی استان لرستان، ضمن تقدیر از تلاش برگزار کنندگان همایش، گفت: نادیده گرفتن فرهنگ سنتی توسط نسل جوان و همچنین پافشاری بر فرهنگ سنتی، موجب تضعیف فرهنگ سنتی و فرهنگی مدرن می‌باشد و آنچه می‌تواند رمز موفقیت ما در توسعهٔ فرهنگی باشد، ایجاد رابطهٔ تعامل و تکامل بین این دو گونهٔ فرهنگی است.

وی افزود: آنچه امروز به عنوان آیین‌های سنتی به دست ما رسیده، حاصل تلاش و خون دل خوردن نیاکان ماست و ما وظیفه داریم برای تقویت و ماندگاری این آیین‌ها تلاش کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز