خبرگزاری کار ایران

مدیر کل مدیریت بحران لرستان خبرداد

ادامه بارشهای تند و رگباری در لرستان از عصر امروز

مدیر کل مدیریت بحران لرستان از ورود سامانه جدید بارشی به استان خبر داد و گفت: بارشهای تند و رگباری در لرستان از بعدازظهر دوشنبه آغاز و تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، رضا آریایی افزود: در این راستا دستگاههای امدادی و اجرایی برای احتمال وقوع سیلابها در استان لرستان از آمادگی لازم برخوردار هستند.

آریایی تصریح کرد: سیستم فعال باران زا دیگری نیز از روز پنجشنبه و جمعه وارد استان لرستان می شود که  نقاط غرب و شمال استان را بارانی خواهد کرد.

وی با بیان میزان نفوذپذیری خاک طی بارانهای اخیر کاهش یافته است ،اظهار داشت:برای حفظ آمادگی برای مقابله با سیلاب های احتمالی تمهیدات لازم به تمام اعضای شورای مدیریت بحران شهرستان ها در دستور کار فرمانداران قرار دارد.

آریایی با اشاره به اینکه در مجموع با ورود سامانه بارشی به استان در هفته گذشته ، متوسط بارندگی سطح استان 87 میلیمتر گزارش شده است،افزود: در این مدت متوسط بارندگی در نورآباد 121 میلیمتر، الشتر 107، رومشگان99، کوهدشت 87میلیمتر، بروجرد 82 میلیمتر و پلدختر 78میلیمتر گزارش شده است.

وی همچنین میزان بارندگی این سامانه در شهرها ی خرم آباد ، دورود ، ازنا و الیگودرز را به ترتیب 65، 66، 105 و 62 میلیمتر برشمرد.

وی اضافه کرد: بارش باران و وقوع سیل در این استان طی اواخر هفته گذشته سبب تخریب ده ها دهانه پل بزرگ و کوچک، تاسیسات زیربنایی، شبکه های انتقال برق و آب، معابر شهری و روستایی، اراضی کشاورزی و باغی و تلف شدن صدها راس دام شد.

کد خبر : ۳۱۸۷۰۸