خبرگزاری کار ایران

وزیر ورزش ازبکستان با معاون سیاسی استانداری لرستان دیدار کرد

وزیر ورزش و فرهنگ ازبکستان با معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، سید سعید شاهرخی در دیدار با « بهادر احمداف» وزیر فرهنگ و ورزش ازبکستان که در دفتر معاون سیاسی امنیتی استانداربرگزار شد،افزود: لرستان دیار فرهنگ غنی و مهد تاریخ سرزمین کهن ایران است.

وی با تشریح پیشینه فرهنگی و تاریخی لرستان اظهار داشت:مردم لرستان غنی ترین فرهنگ سرزمین ایران را دارند و با مهمان نوازی که در سرشت آنان عجین شده ، از مهمانان خارجی مسابقات ورزشی کوراش پذیرایی خواهند کرد.

شاهرخی با بیان اینکه لرستان در زمینه ورزشی کارنامه خوبی دارد به درخشش ورزشکاران استان در برخی از رشته های ورزشی اشاره کرد و گفت: لرستان در برخی از ورزش های انفرادی از جمله ورزشهای رزمی از استانهای سرآمد کشور است و در ورزشهای جمعی از جمله فوتبال نیز تعدادی از ورزشکاران مطرح کشوری از استان لرستان می باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار با ذکر این نکته که لرستان از جمله استانهای بسیار امن کشور است گفت: تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری مسابقات جهانی کوراش تدارک دیده شده و با مدیریت استاندار محترم و همکاری همه دستگاههای ذیربط پرچم پر افتخار مهمان نوازی مردم لرستان با برگزاری باشکوه این مسابقات برافراشته خواهد شد.
 
شاهرخی با اشاره به زمینه های فرهنگی مشترک ایران و ازبکستان گفت: برای رشد و تعالی منطقه نیازمندیم با همدلی و هماهنگی بیشتر بین کشورهای همجوار آینده ای روشن برای نسل های آینده بسازیم.
 
«بهادر احمداف» وزیر ورزش و فرهنگ ازبکستان نیز در این دیدار با بیان اینکه ورزش می تواند پیک خوبی برای ایجاد اتحاد در میان کشورهای مختلف باشد گفت: برای ایجاد صلح و دوستی باید از هر وسیله ای استفاده کرد و برگزاری مسابقات ورزشی جهانی عامل تاثیرگذاری در برقراری ارتباط دوستانه میان کشورهای مختلف است.

«بهادر احمداف» با اشاره به نتایج دیدار با معاون سیاسی امنیتی استاندار بیان کرد: تدارک خوبی برای برگزاری مسابقات جهانی کوراش دیده شده و این نشان از مهمان نوازی مردم این سرزمین و مدیریت عالی و ورزش دوستی مدیران استان دارد.

گفتنی است مسابقات جهانی کوراش با حضور 41 کشور جهان در روزهای 14و 15آبان در خرم آباد برگزار می شود و از امروز دوشنبه تیم های ورزشی از کشورهای مختلف جهان وارد استان سرسبز لرستان خواهند شد.

کد خبر : ۳۱۸۷۲۹