خبرگزاری کار ایران

معاون امور عمرانی استاندار لرستان

وارد شدن خسارت به بیش از 3 هزار خانوار در لرستان بر اثر سیل

معاون امور عمرانی استاندار لرستان گفت:بر اثر سیل اخیر در شهرستان کوهدشت و سایر شهرستانهای لرستان به بیش از 3هزار خانوار روستایی و شهری آسیب‌های جدی وارد شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد،محمد اصلانی با اشاره به سیلابهای اخیر در لرستان افزود: لرستان حدود 7 سال دچار خشکسالی بود و خداوند را شاکریم که در این مدت بارش های بسیار خوبی صورت گرفت و این بارش های بی نظیر موجب شادی قلب ها شد.

وی با بیان اینکه میانگین بارش ها طی سه شبانه روز ۹۰ میلی متر بوده است و با تشریح برنامه‌ریزی‌های ستاد بحران لرستان برای اطلاع رسانی هشدارهای هواشناسی در هفته های گذشته،اظهار داشت: با این اطلاع رسانی و با ابلاغ مدیریت ارشد استان،همه دستگاههای اجرایی تلاش و اهتمام  لازم را در مرحله پیشگیری و همچنین بعد از وقوع حادثه سیلاب استان را داشتند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در سیلاب هفته گذشته سه نفر از اعضای یک خانواده جان خود را از دست دادند گفت: همچنین راه ارتباطی ۶۵ روستا، شبکه برق ۵۰ روستا و شبکه آب ۵۰ روستای استان قطع شد.
 
معاون عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه در این راستا با تلاش دستگاههای اجرایی در کمتر از ۳۰ ساعت برق همه روستاها وصل شد گفت: همچنین آب آشامیدنی ۵۰ روستای استان نیز تامین شد.
 
اصلانی با اشاره به تلاش اداره کل راه و شهرسازی لرستان برای بازگشایی راههای روستایی تخریب شده افزود: در این سیلاب ۶۰ دهانه پل و ۳۰۰ کیلومتر محور روستایی در استان تخریب شد.

کد خبر : ۳۱۸۷۳۰