خبرگزاری کار ایران

برگزاری مسابقات جهانی کوراش ۲۰۱۵ در لرستان

آمادگی لرستان برای برگزاری بزرگترین رویداد تارخ ورزش لرستان

با ورود حیدر فرمان رییس فدراسیون جهانی کوراش به خرم آباد شمارش معکوس برای برگزاری مسابقات جهانی کوراش بزرگ‌ترین رویداد ورزشی تاریخ لرستان آغاز شد.

با تصمیم مسوولان فدراسیون جهانی کوراش، ایران برای نخستین بار آبان ماه امسال میزبان مسابقات جهانی کوراش در استان لرستان خواهد بود.

این تصمیم در حاشیه برگزاری اجلاس شورای المپیک آسیا توسط آرش می‌راسماعیلی نایب رئیس فدراسیون جودو پیشنهاد شد و با موافقت رییس فدراسیون جهانی کوراش و تایید شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک ایران قرار شد لرستان میزبان این دوره از مسابقات باشد.

حیدر فرمان رییس فدراسیون جهانی کوراش و از حامیان میزبانی خرم آباد در مسابقات جهانی کوراش دیشب (دوشنبه) با استقبال نایب رییس فدراسیون جودو و جمعی از مسوولان ورزشی استان لرستان وارد خرم آباد شد.

رییس فدراسیون جهانی کوراش برای حضور در کنگره و مسابقات جهانی کوراش به استان لرستان سفر کرده است.

همچنین وزیر ورزش و فرهنگ ازبکستان و دبیر فدراسیون جهانی جودو نیز به لرستان آمده‌اند تا از نزدیک شاهد برگزاری این رقابت‌ها باشند.

بهادر احمدوف وزیر ورزش و فرهنگ ازبکستان در بازدید از مجموعه ورزشی تختی خرم آباد و سالن مسابقات جهانی کوراش از میزبانی و امکانات استان لرستان ابراز رضایت کرد.

چند تن از مسوولان بلند پایه فدراسیون جهانی جودو و کوراش و تیم‌های ورزشی شرکت کننده در مسابقات پیش از این وارد شهرستان خرم آباد شدند.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان از سفر نصرالله سجادی معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان به خرم آباد خبر داد و گفت: سجادی روز جمعه برای اختتامیه مسابقات جهانی کوراش به لرستان سفر می‌کند.

علی یاور عزیزپور افزود: استانداری و اداره کل ورزش و جوانان لرستان به صورت رسمی از محمد گودرزی وزیر ورزش و جوانان برای حضور در مسابقات جهانی کوراش دعوت کرده‌اند.

وی اظهار کرد: مسابقات جهانی کوراش با حضور ۴۱ کشور دنیا از چهاردهم آبان ماه به مدت ۲ روز در سالن مسابقات شهید چاغروند مجموعه ورزشی تختی خرم آباد برگزار می‌شوند.

استاندار لرستان نیز در خصوص میزبانی این استان در مسابقات جهانی کوراش گفت: برگزاری این مسابقات در استان لرستان فرصت مناسبی برای نشان دادن توانایی‌ها و ظرفیت‌های این استان است.

هوشنگ بازوند از کمیته‌های برگزاری مسابقات خواست تجربه‌های قبلی برگزاری مسابقات جهانی را مدنظر قرار دهند.

سرمربی تیم ملی کوراش ایران نیز اظهار داشت: عصر سیزدهم آبان ماه قرعه ‎کشی هشت وزن و صبح چهاردهم آبان ماه وزن ‎کشی‎ انجام می‌شود.

آرش میر اسماعیلی افزود: مسابقات صبح ۱۴ آبان ماه آغاز می‌شوند که بعدازظهر‌‌ همان روز آیین افتتاحیه برگزار می‌شود.

وی گفت: مسابقات وزن‌های سنگین در روز اول ۱۰۰+، ۱۰۰، ۱۰۰-، ۹۰- و ۸۱- و در روز دوم وزن‌های ۶۰-، ۶۶-، ۷۱- و یک وزن آزاد برگزار می‌شوند که از هر کشور دو نفر می‌‎ توانند در این وزن‌ها شرکت کنند.

سرمربی تیم ملی کوراش ایران بیان کرد: در این دوره از مسابقات بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ ورزشکار، مربی و سرپرست خارجی داریم که ۳۴ نفر آن‌ها شامل مسوولین فدراسیون جهانی، رییس، نایب رییس و دبیر و روسای کمیته ‎‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه مه‌مان ویژه این دوره از مسابقات وزیر ورزش ازبکستان است، بیان کرد: چون این ورزش متعلق به ازبکستان است دو تیم قدرتمند از این کشور در این دوره از مسابقات حضور دارند؛ همچنین یک تیم خبری ویژه و یک تیم ساپورت کننده آن‌ها را همراهی می‌‎کنند.

وی افزود: تیم ایران شامل دو تیم الف و ب است که تیم الف، تیم ملی و تیم ب، تیم استانی است که ۹۰ درصد اعضای آن بومی و شناخته شده ‎اند و در این مدت در کوراش و جودو فعالیت داشته‌اند.

می‌راسماعیلی بیان کرد: تمام هزینه برگزاری این مسابقات در داخل استان لرستان تامین شده است و در بیرون استان نیز بلیت‎‌ها و ترانسفر تیم ‎‌ها را به یک شرکت واگذار کرده‌ایم.

۴۲ کشور جهان در نخستین دوره مسابقات جهانی کوراش و کنگره جودو به میزبانی خرم آباد شرکت می‌کنند.

این تیم‌ها شامل روسیه، کویت، هند، یونان، آفریقای جنوبی، بولیوی، جمهوری دومینیکن، ازبکستان، گرجستان، پاکستان، ترکیه، ایران، لهستان، اوکراین، موزامبیک، لبنان، انگلستان، قزاقستان، مراکش، سوریه، عراق، سنگاپور، کره جنوبی، جمهوری کنگو، ونزوئلا، بلغارستان، چین تایپه، افغانستان، ترکمنستان، فرانسه، ویتنام، ژاپن، رومانی، مقدونیه، آلمان، ایتالیا، فلسطین، اردن، هنگ کنگ و نروژ می‌باشند.

مسابقات جهانی کوراش در ۱۴ و ۱۵ آبان ماه سال جاری در هشت وزن در بخش مردان برگزار شود.

 

کد خبر : ۳۱۹۰۶۵