خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان مطرح کرد

نقش تاثیرگذار سازمانهای مردم نهاد در فرهنگ‌سازی جامعه

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: سازمان‌های مردم نهاد در فرهنگ‌سازی برای احساس امنیت در جامعه نقش آفرینی بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، سید سعید شاهرخی ظهر دوشنبه در کمیسیون ارتقاء امنیت اخلاقی و اجتماعی افزود:با فرهنگ‌سازی مناسب در این زمینه می‌توان احساس امنیت را بر واقعیتها منطبق کرد.

وی اظهار کرد: در لرستان قدرت پرداختن به نکات منفی و غافل شدن از نکات مثبت خیلی بالا است.

وی اظهار کرد: مطابق اطلاعات به دست آمده لرستان به لحاظ مسائل اجتماعی و امنیتی در شرایط مناسبی به سر می‌برد که آمار رسمی ارائه شده توسط دبیرخانه شورای امنیت کشور گواه این مطلب است.

شاهرخی با انتقاد از پرداختن به مسائل منفی در لرستان اظهار کرد: شاخصهای امنیتی لرستان از سال ۶۲ تا کنون رشد قابل توجهی داشته‌اند و بنا بر مطالعات صورت گرفته از سال ۶۲ تاکنون لرستان در ۱۱ شاخص امنیتی از جمله سرقت‌های خرد و کلان، جرائم عنف، جرائم خشن و ... جایگاه صعودی دارد.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان با بیان اینکه بین امنیت واقعی و احساس امنیت در لرستان تناسب چندانی وجود ندارد عنوان کرد: برای نزدیکتر شدن احساس امنیت به امنیتی که به طور واقعی در استان وجود دارد مهمترین فاکتور تاثیر گذار انجام کارهای فرهنگی است.

شاهرخی افزود: بیان نکات منفی فضا را به هم می‌ریزد بنابراین باید تلاش شود در حد ضرورت و در حد پند آموزی نکات منفی را بیان کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان با اشاره به اینکه باید قدرت بیان کارهای مثبت و خالصانه تقویت کرد و خیلی راحت از کنار آنها عبور نکرد، افزود: اگر  این نقاط مثبت و موثر بیان می‌شود همان وجه منفی آنقدر نقد غیرمنصفانه روی آن قرار می‌دهد که اصل داستان تباه می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر احساس امنیت در جامعه‌ای وجود نداشته باشد مردم زندگی راحتی نخواهند داشت و همیشه نگران هستند افزود: لازم است بستر ورود مردم و سمن‌ها در مسائل مربوط به امنیت در دستور کار امور اجتماعی استانداری لرستان قرار گیرد تا احساس امنیت مردم در استان بالا رود.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان بر نقش موثر آموزش و پرورش و دانشگاهها در ارتقاء احساس امنیت بین اقشار مختلف جامعه تاکید کرد و گفت: تشکیل جلسات پرسش و پاسخ در محیط‌های دانشگاهی، برگزاری سمینارهای متعدد در خصوص وجود امنیت در استان موضوعی است که نباید مغفول بماند.

تامین امنیت برگزاری مسابقات جهانی کوراش در لرستان

شاهرخی به برگزاری مسابقات جهانی کوراش در لرستان اشاره کرد و گفت: میزبانی از ۴۲ کشور و ۱۷۰ ورزشکار خارجی شاید در حرف آسان باشد ولی در واقع مدیریت این موضوع کار سختی است که برگزاری درست این مسابقات نشان داد که لرستان دارای ظرفیتهای بالایی است.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان اظهار کرد: ضمن تامین مسائل امنیتی برای ورزشکاران حاضر در این مسابقات از سوی استان این افراد هیچگونه محدودیتی برای بازدید از مناطق تاریخی و گردشگری استان نداشتند.

شاهرخی ادامه داد: در جریان برگزاری مسابقات جهانی کوراش در لرستان صدها کار ارزشمند صورت گرفت و جا دارد این موضوعات و نکات مثبت از سوی رسانه ها بیشتر مورد پردازش قرار گیرد.

وی به حاشیه بازی کوراش کار لرستانی با بازیکن ازبکستان و عکس العمل برادر ورزشکار لرستانی اشاره کرد و یادآور شد: چنین حواشی در همه جا اتفاق می افتد و پرداختن به این موضوع و نادیده گرفتن سایر اقدامات مثبت صورت گرفته در این مسابقات کار منصفانه‌ای نیست.

شاهرخی ایجاد همبستگی بین دستگاههای اجرایی استان را یکی از محاسن برگزاری مسابقات جهانی کوراش در لرستان را دانست.

کد خبر : ۳۲۰۴۹۶