خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان

توسعه گردشگری لرستان نیازمند ۲۰۰میلیارد تومان سرمایه‎گذاری‌ست

استاندار لرستان گفت: برای تبدیل این استان به عنوان مقصد گردشگری، حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‎گذاری نیاز است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد هوشنگ بازوند در جلسه هم‌اندیشی با اعضای هیات مدیره انجمن لرستانی‌های مقیم تهران با تاکید بر نقش مردم در توسعه گردشگری، گفت: تبدیل شدن لرستان به مقصد گردشگری ضروری است و گردشگری نیز موجب ارتقا وضعیت اقتصادی جامعه خواهد شد و بنابراین لازم است ظرفیت‌های گردشگری لرستان به یک منبع درآمدزا برای مردم تبدیل شوند.

بازوند افزود: روند توسعه باید از سطح به عمق صورت گیرد و باید با پرهیز از توسعه «بیل و کلنگی» نسبت به اجرای طرح‌های بنیادین با اثرگذاری طولانی مدت اقدام شود.

وی بر توسعه لرستان از طریق سرمایه‎گذاری بخش خصوصی تاکید کرد و اظهار کرد: باید در سال، حداقل چهار هزار میلیارد تومان در این خصوص جذب شود که با توجه به بودجه‌های شناور کشور و ظرفیت‌های سرمایه پذیر استان این مهم دور از انتظار نیست.

وی تاکید کرد: یکی از راههای تحقق این مهم افزایش تولیدات و صادرات بوده و در لرستان نیز صادرات طی سال سال اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به فرصت‎سوزی‌های انجام شده در سال‎های گذشته افزود: امروز فرصت سوزی در استان جایز نبوده و بنابراین باید طرح‌ها و پروژه‌ها با کار کار‌شناسی و مطالعه اجرا شود.

استاندار لرستان مهم‌ترین راه توسعه لرستان را ورود بخش خصوصی به اقتصاد استان دانست و تصریح کرد: طی دو سال اخیر تلاش‌های بسیاری برای فراهم شدن بستر مورد نیاز برای حضور بخش خصوصی در استان انجام شده که بسیاری از این فعالیت‌ها از جمله طرح توسعه فرودگاه باید دهه‌های گذشته انجام می‌شد.

وی میانگین ساخت پروژه‌ها در لرستان را ۱۲ سال دانست وگفت: در شرایط فعلی ۳۶۰۰ میلیارد تومان طرح راکد در لرستان به عنوان سرمایه مردم بر باد رفته است.

بازوند با اشاره به اینکه مهم‌ترین مشکل لرستان رانداشتن آشنایی با حقوق شهروندی و فقر مطالبه‌گری در استان دانست و افزود: مردم لرستان مطالبه گر نیستند و در مواردی نیز مطالبات اندک مردم منجر به واکنش مسئولان نتیجه‌گری دلخواه نشده که این مهم باعث بروز بسیاری از معضلات از جمله اعتیاد، فقر و بیکاری در استان شده است.

کد خبر : ۳۲۳۳۱۵