خبرگزاری کار ایران

فرماندار خرم آباد خبر داد

استفاده از تجهیزات بخش خصوصی در مواقع بحرانی

فرماندار خرم آباد گفت: در مواقع بحرانی از تجهیزات بخش خصوصی استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد، حبیب الله خجسته‌پورامروز در جلسه ستاد بحران گفت: باید در وقوع بحران‎‌ها با روحیه بسیجی تلاش کنیم تا بر حوادث احتمالی غلبه کنیم که نمونه آن را در سیلاب شهرستان کوهدشت دیدیم و همه مسئولان برای کمک و حمایت بسیج شدند.

خجسته‌پور افزود: مردم لرستان با داشتن روحیه بسیجی در اتفاقی که در سیلابهای گذشته در شهرستانهای اطراف اتفاق افتاد همانند سالهای دفاع مقدس به یاری مردم شتافتند.

وی با توجه به پیش بینی بارندگی در آذر ماه جاری و در دسترس بودن مدیران تمامی دستگاه‌ها به صورت شبانه روزی وانجام اقدامات لازم برای جلوگیری ازحوادث احتمالی تصریح کرد: در روستاهای جنوب خرم‎آباد که شاهد آب‎گرفتگی چندین خانه بودیم، در دقایق اولیه وقوع این مشکل، مدیران مربوطه در مکان حادثه حضور پیدا کردند و اینکه مردم احساس کنند مسئولان کنارشان هستند برای آنان دلگرمی است.

فرماندار خرم آباد تصریح کرد: امور آب شهرستان واداره راه وشهرسازی اقدام به ترمیم شبکه‌ها و راه‌های دسترسی روستا‌ها وشبکه گذاری‌هایی که در سیلاب اخیر اسیب دیده‌اند را در اولویت قرارداده واقدام به بهسازی وبازسازی نمایند.

وی در ادامه با تشکر از شهرداری خرم‎آباد برای خدمات‎دهی مناسب در زمان بارندگی‎‌ها، افزود: اعلام کرده‎ایم که در زمان بارندگی‎های شدید، پل‎های موقت مسدود شود، زیرگذر‌ها که خوشبختانه در سال‎جاری مشکل نداشته‎اند و تجمع آب‎های سطحی در سطح شهر نیز حل شودو همچنین شهرداری اقدام به بستن پلهای موقت در زمان بارندگی ورفع آبگرفتگی‌های در زمان بارندگی اقدام نمایند.

خجسته‌پور با اشاره به پل‌های موقت در شهرستان خرم آباد، تاکید کرد: پل موقت روستای بلیلوند خطرآفرین است و امکان دارد اتفاقی که سال‎گذشته در پل شورآب رخ داد در آنجا نیز به وقوع بپیوندد که با آقای ملکی مدیرکل راه و شهرسازی استان صحبت کرده‎ایم عملیات پل دائمی این روستا که به جاده کمربندی وصل می‌‎شود هرچه سریع‎‌تر شروع شود.

وی با توجه به پدیده ال‎نینو، گفت: این پدیده همچنان فعال است و بنا بر پیش‎بینی هوا‌شناسی در آذرماه بارندگی‎های زیادی داریم و می‌‎‎طلبد که همه دستگاه‎های اجرایی وخدمت‎رسان در آمادگی کامل باشند.

کد خبر : ۳۲۵۲۱۳