خبرگزاری کار ایران

بازدید نماینده ولی‌فقیه و استاندار لرستان از پایانه مرزی مهران

استاندار لرستان به همراه نماینده ولی فقیه در این استان امروز از پایانه مرزی شهرستان مهران بازدید کردند.

 به گزارش خبر نگار ایلنا در خرم آباد، امروز آیت الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و هوشنگ بازوند استاندار لرستان از پایانه مرزی مهران و موکب لرستانی‌ها در مرز مهران بازدید کردند.

آنها همچنین از روند پذیرایی از زائران اربعین حسینی در پایانه مرزی مهران بازدید کردند.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام، فرماندار مهران و جمعی از مسئولان لشگری و کشوری در این بازدید حضور داشتند. 

در این برنامه از موکب سپاه حضرت ابوالفضل لرستان در مرز مهران بازدید به عمل آمد و بر لزوم ارائه خدمات به زائران حسینی تاکید شد.

استاندار لرستان در حاشیه این بازدید با بیان اینکه مردم استان لرستان عشق و علاقه فراوانی به ائمه اطهار به خصوص امام حسین و حضرت ابوالفضل دارند اظهار کرد: این امر موجب شده که مردم به صورت خود جوش در موکب‌ها حضور یافته و به زائران حسینی ارائه خدمات کنند.

وی با اشاره به حضور دستگاه‌های اجرایی مختلف استان برای خدمات‌رسانی به زائران گفت: خوشبختانه در این زمینه اقدامات و خدمات‌رسانی مطلوبی صورت گرفته است.

لرستان از استان‌های معین در برگزاری آیین‌های اربعین حسینی است که امکانات و موکب‌های متعددی را برای پذیرایی از زائران در مرز مهران ایجاد کرده است.

بنابر آمار سازمان حج و زیارت لرستان 30 هزار نفر امسال در راهپیمایی اربعین حضور دارند و بیش از 800 هزار نفر زائر طی 2 هفته گذشته از طریق مرز بین المللی مهران برای شرکت در آیینهای اربعین حسینی به عراق عزیمت کرده‌اند. 

پارسال نیز در ایام منتهی به اربعین حسینی بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از پایانه مرزی مهران تردد کردند و پیش بینی می‌شود این تعداد امسال به 2 میلیون نفر افزایش یابد. 

بنابراین گزارش، دیدار استاندار لرستان و نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با استاندار ایلام یکی دیگر از برنامه‌های این بازدید بود.

کد خبر : ۳۲۶۸۳۸