خبرگزاری کار ایران

درویش‌پور:

اجرای طرح «سلامت معنوی» برای ۱۵۰پرستار و بهیار لرستان

asdasd
کد خبر : ۳۲۷۱۹۲

دبیر ستاد اقامه نماز لرستان از اجرای طرح سلامت معنوی برای ۱۵۰ پرستار و بهیار بیمارستاهای استان لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد_ حجت‌الاسلام عابدین درویش‌پور، دبیر ستاد اقامه نماز استان لرستان در جمع خبرنگاران  از اجرای طرح سلامت معنوی برای ۱۵۰ پرستار و بهیار بیمارستاهای استان لرستان خبر داد و گفت: در این طرح پرستاران و بهیاران با شرکت در یک دوره آموزشی که با تدریس روحانیون برگزار می‌شود احکام وضو، نماز، تیمم و....را فرا گرفته و در حرفه خود برای بیماران بازگو می‌کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

حجت‌الاسلام درویش پور با اشاره به این‌که هم‌اکنون در برخی بیمارستان‌های خرم‌آباد مراکز مشاوره دینی با استقرار روحانیون در بیمارستا‌ن‌ها ایجاد شده است، افزود: این اقدام ارزشمند از طرف متولیان سلامت می‌تواند در ارتقای سلامت روحی و معنوی بیماران و همراهان آنها مؤثر واقع شود.

دبیر ستاد اقامه نماز در لرستان با توجه به اجرای طرح قیام، گفت: طرح قیام با هدف آگاه‌سازی، تبلیغ و تبیین فرهنگ نماز در بین مخاطبان روستایی انجام می‌گیرد.

وی ضمن یاد آوری این‌که این طرح از ابتدای مهرماه امسال آغاز شده و تا دو ماه آینده نیز ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: در این طرح روحانیون با حضور در مناطق روستایی و دور افتاده که فاقد روحانی مستمر هستند، علاوه بر اقامه نماز جماعت، اهمیت نماز و ارزش این فریضه واجب را در ابعاد مختلف زندگی و تاثیر آن‌را در آرامش روح و روان انسان نهادینه می‌کنند.

درویش پور با بیان اینکه طرح قیام، سال گذشته برای اولین‌بار در روستاهای شهرستان خرم‌آباد برگزار شد ، اظهار داشت:امسال  این طرح در تمام روستاهای استان اجرا می‌شود.

دبیر ستاد اقامه نماز  با اشاره به این موضوع که در بیش از ۹۹ درصد کارگاه‌های آموزشی ستاد اقامه نماز استان برای تمام اقشار  مردم از ظرفیت تبلیغی روحانیون استفاده می‌شود، تصریح کرد: در تمام کارگاه‌های آموزشی و فرهنگی نماز روحانیون به آموزش تصحیح قرائت اذکار نماز، نقش نماز در تحکیم بنیان خانواده و تشویق فرزندان به نماز به ایراد سخنرانی و فرهنگ‌سازی می‌پردازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز