خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در استان لرستان :

وقف مهمترین پشتوانه مالی برای نظام اسلامی است

asdasd
کد خبر : ۳۲۸۶۲۹

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: وقف مهمترین پشتوانه مالی برای نظام اسلامی و امامت و ولایت است.

به گزارش خبر نگار ایلنا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی امروز چهارشنبه در همایش استانی عالم واقف که در سالن اجتماعات دکتر شهیدی دانشگاه آزاد امام خمینی(ره) بروجرد برگزار شد،افزود: وقف ابداعی از سوی پیامران و وسیله ای برای تقرب الی الله است و دراین راستا قصد قربت نیاز است.
حجت الاسلام میر عمادی با اشاره به اینکه در فرهنگ دین مبین اسلام وقف یکی از بزرگترین عبادات مالی است،گفت:اگر انسان مومن می خواهد به کمال برسد و خلیفه خدا بر روی زمین باشد نیازمند قدرت مالی که او را به سرمنزل مقصود برساند و وقف این امکان را برآورده خواهد کرد.
نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار داشت: وقف آنقدر ارزش دارد که جهاد کردن در راه وقف از ارزش اعتبار بالایی برخوردار است.
امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه در طول تاریخ بزرگانی داشته ایم که برای احیای وقف شمشیر کشیده اند،یاد آورشد: حضرت زهرا(س) برای فدک که وقف آن حضرت بوده است جهاد کرد و دراین راه نیز شهید شد.
نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه وقف بازوی مبلغان و عالمان دین است ،گفت: تشکیلات اداره اوقاف و امور خیریه زیر مجموعه ای دارند که در راس آنان ولایت است.
وی همچنین با اشاره به این موضوع که عالمان و بزرگان دین اسلام در ترویج وقف نقش اساسی داشته اند، اظهار داشت: در راس همه آنان آیت اله العظمی بروجردی(ره) بوده که خدمات علمی و عملی و فرهنگی و بهداشتی و درمانی بسیاری در پرونده موقوفات خود دارد.
وی اضافه کرد: آیت اله بروجردی(ره) در حوزه وقف خدمات شایانی به اسلام انجام داد که نتیجه آن تربیت شاگردان بزرگی مانند امام خمینی(ره) بوده است.
نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به یکی از بزرگترین و مهمترین موقوفات آیت اله العظمی بروجردی که مسجد اعظم قم می باشد،تصریح کرد: حاج محمد حسین لرزاده معمار مسجد اعظم قم در گفت و گویی که با بنده داشت عنوان کرد که آیت اله العظمی بروجردی در احداث و ساخت مسجد اعظم قم حدود 12 هزار متر مربع از اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) را آزاد سازی کرده که همت بلند و دقت نظر و آینده نگری ایشان باعث احداث چنین بنایی عظیم و تاثیر گذار در جهان تشیع داشت.
حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی با بیان اینکه با توجه به عصر و زمان امروز ما و پیاده روی 27 میلیونی اربعین حسینی در کربلای معلی و پیشرفت روزافزون گرایش به دین اسلام در سراسر جهان  اظهار داشت:احتیاج به ایجاد موقوفات جدید در حوزه برگزاری عزاداری های امام حسین(ع) و برگزاری مراسم اربعین حسینی برای بیش از 50 میلیون زائر سالهای بعد اربعین هستیم.
نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به این موضوع که عزاداری ها و مجالس عزای امام حسین(ع) باعث زنده نگه داشتن اسلام شده است ،افزود:اگر می خواهیم این عزاداری ها پا برجا باشد باید هم به وظیفه خود در قبال توسعه فرهنگ وقف تلاش کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز