خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

میزان معوقات‌بانکی در لرستان ۹۸۰ میلیارد است/پروژه‌های نیمه‌تمام را با اعتبارات قطره‌چکانی نمی‌توانیم کامل کنیم

هوشنگ بازوند گفت: میزان معوقات بانکی در استان لرستان مبلغ ۹۸۰ میلیاردتومان است .

به گزارش خبرنگارایلنا در خرم آباد ، هوشنگ بازوند در حاشیه جلسه شورای اداری لرستان در جمع خبرنگاران افزود: شرایط پساتحریم شرایطی است که هر روزه خیل سرمایه‌گذاران به نهادها، سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها مراجعه می‌کنند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه کاهش شاخص‌های بیکاری لرستان در گرو سرمایه‌گذاری است، گفت: برای رسیدن بیکاری لرستان به میانگین کشوری باید طی 5 سال سالانه 4 هزار میلیارد تومان در این استان سرمایه‌گذاری شود.

بازوند ضمن بیان اینکه باید مدیران دستگاه‌ها ظرفیت‌های استان را  برای معرفی به سرمایه‌گذاران خارجی به وزارتخانه‌های خود معرفی کنند، اظهار داشت: مدیران باید در جذب سرمایه‌های غیردولتی همت خود را به کار گیرند چراکه عدم جذب سرمایه‌های غیردولتی یکی از معضلات ما در رابطه با بیکاری است.

وی همچنین با بیان اینکه سرمایه‌های دولتی در رفع بیکاری کافی نیست، عنوان کرد: در سایر استان‌ها شرکت‌های خصوصی هزینه‌های ورزش را پرداخت می‌کنند اما در استان ما همه این هزینه‌ها نیز بر عهده دولت است.

بازوند به جذب سرمایه‌های پساتحریم اشاره وآن را یکی از روش‌های ارزیابی مدیران دانست و تصریح کرد: در استان ۹۸۰ میلیارد تومان معوقه‌بانکی داریم که مربوط دو گروه هستند و گروه اول کسانی هستند که توانایی پرداخت آن را ندارند و باید شناسایی و کمک شوند.

بازوند خاطرنشان کرد: گروه‌دوم دارای بدهی بانکی کسانی هستند که نمی‌خواهند پول را پس بدهند و باید شناسایی شوند اگر قصد پس دادن ندارند به قوه قضائیه معرفی شوند.

استاندار لرستان با تاکید بر لزوم واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش‌خصوصی افزود: با اعتبارات قطره‌چکانی نمی‌توانیم پروژه‌های نیمه‌تمام را کامل کنیم و استان ما باید استان شاخص در واگذاری پروژه‌های نیمه تمام باشد.

کد خبر : ۳۲۹۳۱۷