خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان:

سیاست تمام مدیران باید همسو با سیاست‌های مدیریت ارشد استان باشد

asdasd
کد خبر : ۳۳۱۳۳۵

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان لرستان گفت: تمام مدیران و مسئولان باید در راستای سیاست‌های مدیریت ارشد استان برای توسعه که جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی است، حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد، علی هادی چگنی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان لرستان، با بیان این مطلب افزود: سیاست مهندس بازوند به عنوان استاندار و مدیریت ارشد استان لرستان برای توسعه استان جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت آنها است، لذا همه مدیران و مسئولان استان نیز باید برای توسعه استان در این جهت حرکت کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان با بیان اینکه رفع مشکلات واحدهای تولیدی بخش خصوصی در جهت توسعه استان موضوع بسیار مهمی است، تصریح کرد: همه دستگاه‌ها باید نسبت به این موضوع توجه خاص داشته باشند.

هادی چگنی استفاده از بخش خصوصی را تنها راه توسعه و برون‎رفت از وضعیت کنونی استان دانست و افزود: یقینا برای رفع مشکل و معضل بزرگ بیکاری که در استان وجود دارد، باید از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استفاده کرد، چرا که دولت توانایی سرمایه‌گذاری را ندارد و تجربه نشان داده، تنها راه توسعه هر کشور و منطقه سپردن امور به بخش خصوصی است.

وی یاد آور شد: بانک‌ها نقش بسیار مهمی در کمک به واحدهای تولیدی به ویژه واحدهای خصوصی دارند و اگر به آنها تسهیلات مناسب ندهند، بسیاری از مشکلات آنها باقی می‌ماند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با اشاره به اینکه برای حضور بخش خصوصی در استان لرستان نخستین مسئله‌ای که مهم است، وجود زیرساخت‌های مناسب است، گفت: این کار در دستور کار قرار دارد، ولی در کنار آن تسهیل فضای کسب و کار نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: مدیران بانک‎ها نیز به عنوان نیروهای جدید استاندار لرستان محسوب می‎شوند و باید با تیم مهندس بازوند همسو شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی لرستان با اذعان به اینکه خط قرمز مهندس بازوند استاندار بخش خصوصی محسوب می‌شود، تأکید کرد: باید با هماهنگی همه مدیران دستگاه‎های اجرایی برای مشکلات بخش خصوصی تلاش کرد تا با تحقق این مهم بیکاری که منشا مشکلات استان به حساب می آید، برطرف شود.

هادی چگنی تنها راه برون‎‎رفت از وضعیت کنونی استان را حمایت از بخش خصوصی برشمرد و خاطرنشان کرد: در دنیا ثابت شده که هر کجا بخش خصوصی وارد عرصه اقتصادی شده موفق عمل کرده و هرجا دولت‎ها وارد شده‌اند، حاصلی جز شکست نداشته است.

وی تأکید کرد: در استان بانک‎ها بایستی به مانند مدیران دستگاه‎های اجرایی تلاش خود را دو چندان کنند البته از عملکرد آنها راضی هستیم . بانک‌ها پای‌کار باشند.

هادی چگنی همچنین بر لزوم حمایت بانک‌های استان از بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: در این راستا بانک‌های عامل باید زمینه لازم برای پرداخت تسهیلات لازم به واحدهای تولیدی را فراهم کنند.

وی با اشاره به  اینکه بانک‌ها نیز برای بهبود و تسهیل سرمایه گذاری بخش خصوصی در لرستان پای کار باشند، عنوان کرد: بانک ها باید در شرایط امروز که تحریم های اقتصادی علیه کشور بوده و برخی واحدهای تولیدی به دلیل درست اجرا نشدن قانون هدفمندی یارانه ها با مشکلاتی مواجه شده اند همکاری لازم را برای ارتقا وضعیت آنها داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز