خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان

آموزش سبک زندگی سالم و خودمراقبتی در زندگی دانش آموزان ضرور‌ی‌ست

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت: ترویج زندگی سالم و آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان یکی از راهبردهای آموزش و پرورش برای مصون داشتن آنها از آسیب‌ها و خطرات جدی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، گودرز کریمی‌فر، با اشاره به آغاز هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در مدارس از سی‌ آذر افزود: باید تلاش شود تا دانش‌آموزان الگوی سبک زندگی سالم و خودمراقبتی در زندگی را بیاموزند.
 
کریمی‌فر با بیان اینکه اگر از‌‌ دوران  کودکی اصول خود مراقبتی را به کودکان آموزش دهیم می‌توانیم نسلی سالم از نظر جسم و روح داشته باشیم،اظهار کرد: اصل خودمراقبتی توانمندسازی آحاد جامعه است و این توانمندسازی ابعاد مختلفی همچون آموزش اطلاع‌رسانی و ایجاد شرایط لازم برای انجام اعمالی که به خود مراقبتی کمک کند طلب می‌کند.

وی تاکید کرد: باید مفهوم تقدم  پیشگیری بر درمان را برای دانش آموزان  طوری آموزش داد  که یاد بگیرند برای زندگی سالم و مفید در جامعه باید از آسیب‌ها پیشگیری کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت:  نوجوانان به دلیل شرایط سنی همواره  در معرض رفتارهای پرخطر هستند و اتخاذ روش‌هایی برای پیشگیری از رفتارهای پرخطر و ایجاد فعالیت‌های سالم یکی از مسائل تاثیرگذار بر زندگی نوجوانان است که آموزش و پرورش در راستای ترویج و فرهنگسازی آن در مدارس فعالیت می‌کند.

کریمی‌فر اظهار کرد: خودمراقبتی عملی است که در آن هر فردی از دانش، مهارت و توان خود به عنوان یک منبع استفاده می‌کند تا به طور مستقل از سلامت خود مراقبت کند.

وی مهم‌ترین هدف آموزش خودمراقبتی را  جوانان و نوجوانان ذکر کرد و افزود: از آنجا که نوجوانان و جوانان پیک‌های آگاهی بخشی جامعه هستند آموزش این نکات به آنها می‌تواند به نوعی انتشار آگاهی و اطلاعات در جامعه کمک کند و چتر خودمراقبتی را در جامعه گسترش دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان یادآور شد: بیش از 115 هزار و  800بسته آموزشی، 45 هزار لوح فشرده و 5 هزار پوستر بین مدارس استان توزیع شده و 575 کارگاه آموزشی هم ویژه دانش2آموزان، معلمان و اولیا برگزار شده است.

کد خبر : ۳۳۲۰۱۶