خبرگزاری کار ایران

شناسایی 11 ماده معدنی در استان لرستان

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از شناسایی 11 ماده معدنی در استان خبر داد.

به گزارش خبر نگار ایلنا در خرم آباد، منصوری معاون سازمان صنعت،معدن و تجارت لرستان در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه ظرفیت سنجی واحدهای تولیدی در استان انجام شده و واحدهایی که توانایی تولید در حوزه صادرات را دارند شناسایی کردیم، افزود: به واحدهای صادراتی تجمیع و آموزشهای لازم در زمینه بازاریابی ارائه شده است.

وی با بیان اینکه شرایط مجموعه واحدها به لحاظ تولید محصولات قابل رقابت و متناسب با بازار هدف تفکیک شدهاند،اظهار داشت: گروه اولیه با توجه به تفاهمنامه با اقلیم کردستان عراق مشخص هستند.

 منصوری یاد آور شد: همچنین قصد داریم این بحث را به گروههای صنعتی دیگر نظیر صنایع غذایی و دارویی که توانایی رقابت با بازار هدف را دارند به این بازار سوق دهیم.

 معاون سازمان صنعت و معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه 11 ماده معدنی در استان شناسایی و استخراج شده است، تصریح کرد: همچنین برای این مواد معدنی 11 کشور هدف نیز شناسایی شده است.

وی افزود:11ماده معدنی شناسایی شده در استان بیش از 11 میلیارد دلار تخمین زده شده که البته با ورود به بازار هدف رقمی بین 1 تا 5 درصد حجم مبادلات معدنی بین 150 تا 550 میلیون دلار خواهد بود. وی با اشاره به اینکه به منظور ورود به بازارهای هدف و انجام فعالیت تجاری برای واحدهای معدنی شناسنامه مشخص شدهاست ، گفت: بازارهای هدف تعیین شدند تا از طریق مرکز توسعه تجارت این بازارها را دنبال کنیم و منجر به بازار صادرات برای استان شود.

 وی یاد آور شد: 11 ماده معدنی شناسایی شده در استان بیش از 11 میلیارد دلار تخمین زده شده که البته با ورود به بازار هدف رقمی بین 1 تا 5 درصد حجم مبادلات معدنی بین 150 تا 550 میلیون دلار خواهد بود.

کد خبر : ۳۳۳۱۴۰