خبرگزاری کار ایران

رئیس حوزه هنری لرستان خبر داد:

رونمایی از 4 کتاب مذهبی و انقلابی در استان لرستان

asdasd
کد خبر : ۳۳۳۴۱۶

رئیس حوزه هنری لرستان ار رونمایی چهار کتاب مذهبی و انقلابی همزمان با افتتاح سالن آمفی‌تئاتر حوزه هنری استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، محمدحسین امیدی‌پور در جمع خبرنگاران از افتتاح سالن آمفی‌تئاتر حوزه هنری لرستان فردا با حضور استاندار لرستان و مسئولان کشوری حوزه هنری خبر داد و افزود: امسال ضمن تألیف شش اثر در حوزه هنری لرستان چهار اثر تولید شده و دو اثر دیگر نیز تا پایان امسال چاپ می‌شود.

رئیس حوزه هنری لرستان عنوان کرد: چهار جلد کتابی که امسال در حوزه هنری تولید شده در مراسم سالن آمفی‌تئاتر حوزه هنری رونمایی می‌شوند.

امیدی پور ضمن بیان این‌که کتب در سه بخش ادبیات داستانی، شعر و تاریخ انقلاب اسلامی قرار دارند، تصریح کرد: در حیطه ادبیات داستانی کتاب «داستان‌های کوتاه کوه‌های بلند»، در حیطه شعر نیز کتاب «سرود ساکنان خانه خورشید» و «کلید خانه‌ام بر لبخندت آویزان است» و در حیطه تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی در خرم‌آباد مجموعه خاطرات حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی روشن با عنوان «روزهای روشن» رونمایی می‌شود.

وی یاد آور شد: اجرای دو قطعه از آلبوم در دست انتشار مهران غضنفری شامل «ضامن آهو» و «سرزمینم» و اجرای نمایشی «حج فقرا» به کارگردانی رامین صادقی نیز در آن مراسم انجام می‌شود.

امیدی‌پور با اشاره به این‌که این سالن به مساحت 600 متر مربع در ضلع شرقی مجتمع فرهنگی حوزه هنری واقع‌ شده، اظهار داشت: ساخت این سالن در کمتر از دو سال انجام شد و ظرفیت 220 صندلی دارد.

رئیس حوزه هنری لرستان با بیان اینکه این سالن، اولین سالنی است که استانداردهای تئاتر صحنه‌ای در آن رعایت شده است،گفت:دیگر سالن‌های استان  بر اساس استانداردهای دیگر مانند نمایش فیلم، برگزاری همایش و کاربری‌های دیگر طراحی‌شده‌اند اما این سالن بر اساس کاربری نمایشی طراحی‌شده‌ و ازلحاظ کیفیت صحنه و نوع طراحی سالن در غرب کشور نمونه است.

وی با بیان این‌که این سالن زیرساخت مناسبی برای جشنواره‌های منطقه‌ای محسوب می‌شود، اضافه کرد: این سالن با اعتباری معادل هشت میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی تکمیل‌ شده است ولی با توجه به تعهدی که پیمانکار در اجرای کار داشته کار را به اتمام رسانده اما ما تاکنون توانستیم فقط نیمی از اعتبار را به شرکت مربوطه پرداخت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز