خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندارد لرستان:

800 قلم کالا تحت پوشش استاندارد اجباری هستند

asdasd
کد خبر : ۳۳۳۵۷۰

مدیرکل استاندار لرستان گفت: دستگاه‌های اجرایی مکلف‌اند در پروژه‌های عمرانی معیارهای استاندارد را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، مرضیه قنبریان در کارگروه تخصصی استاندارد و ارتقای کیفیت کالا و خدمات استان با اشاره به تشکیل اولین جلسه این کارگروه در استان، افزود: همه دستگاه‌های اجرایی مکلف‌اند در اجرای پروژه‌های فنی و عمرانی ضوابط، مقررات و معیارهای فنی و استانداردهای ملی را رعایت کنند و خرید هرگونه کالا و خدمات مشمول استاندارد اجباری که فاقد علامت استاندارد ملی ایران باشد توسط دستگاه‌های اجرایی ممنوع است.

مدیر کل استاندارد لرستان با بیان اینکه همه شهرداران و بهره‌برداران پارک‌های بازی و شهربازی‌ها نیز ملزم به استانداردسازی تجهیزات تفریحی هستند، اظهار داشت: در راستای نظارت بر استاندارد سازی تجهیزات تفریحی مستقر در شهربازی‌ها، برای 23 وسیله در شهر بازی کیو تاییدیه استاندارد صادر شده و بقیه دستگاه‌های این شهربازی در حال استاندارد سازی هستند.

وی با اشاره به اینکه با همکاری شهرداری‌های استان تعدادی از وسایل و تجهیزات بازی که قابل استاندارد سازی بوده مراحل استاندارد آنها انجام وتعدادی هم که مشکل داشته جمع‌آوری شده‌اند، تصریح کرد: انجام بازرسی‌های دوره‌ای در طول مدت اعتبار یک‌ساله تاییدیه الزامی است و بهره‌بردار یا مالک باید اقدامات لازم را در خصوص تمدید مجوز انجام دهد. 

مدیرکل استاندارد لرستان با بیان اینکه عملکرد استان‌ها در حوزه استانداردسازی بررسی شده و دستگاه برتر در این زمینه تشویق خواهد شد، اضافه کرد: مطابق دستورالعمل کارگروه استانداردسازی و ارتقاء کیفیت کالا و خدمات دستگاه‌های ناموفق و ناکارآمد در زمینه استانداردسازی شناسایی شده و به دستگاه‌های بالاتر معرفی می‌شوند.

قنبریان با اشاره به اینکه ۸۰۰ قلم کالا تحت پوشش استاندارد اجباری قرار دارند، افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از ۷۰۰ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی استان به عمل آمده است.

وی گفت: خرید هرگونه کالا و خدمات مشمول استاندارد اجباری که فاقد علامت استاندارد ملی ایران است توسط دستگاه‌های اجرایی ممنوع است.

قنبریان در راستای استاندارد سازی کالا و خدمات عنوان کرد: تجهیزات و کالاها و هر نوع خدمات باید در یک چارچوب مشخص شده با سند استاندارد سازی استان مطابقت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز